Inloggen - Registreer  

Communicatie Manager - EuroParcs

Jim Kraaykamp - Apeldoorn - 21-02-2023 Naar vacature  

(full-time, Apeldoorn)
Voor mijn opdrachtgever

EuroParcs

in Apeldoorn wil ik
met spoed
in contact komen met kandidaten voor de vaste vacature van

Communicatie Manager

[Let op: deze vacature is door mij succesvol vervuld. Deze melding zal over enige tijd verwijderd worden.]

EuroParcs is een oer-Nederlands familiebedrijf, gespecialiseerd in het ontwikkelen en beheren van vakantieparken. Ze doet dat in Nederland, Duitsland, België en op Bonaire. Onderscheidend is dat EuroParcs vooruitstrevend is in vernieuwing en verduurzaming, niet alleen op het vlak van bijv. energiesystemen en het gebruik van bouwmaterialen, maar EuroParcs werkt ook nauw samen met enkele landschapsbureaus.

Ook kenmerkend is dat EuroParcs doorlopend in dialoog is met eigenaren van vakantiehuizen, de omgeving, gemeenten en andere stakeholders. Het resultaat is prachtige, eigentijdse parken, met een grote variëteit vakantiehuizen, waarmee EuroParcs goed aansluit op de hoge eisen van de moderne vakantieganger.

EuroParcs is volop in transformatie, van ‘jeugdig pionier’ naar solide onderneming in de hospitality-industrie. Het bedrijf heeft nu 60 parken in Europa op de mooiste locaties, realiseert met 1.300 medewerkers een omzet van 1 miljard, en groeit snel (in de afgelopen 2 jaar meer dan 100%). Zo heeft EuroParcs nu ook vakantieparken in ontwikkeling in Oostenrijk, Duitsland, België en Luxemburg. Inmiddels behoort EuroParcs kwalitatief tot de top van aanbieders van vakantieparken in Nederland, en ze wil een leidende rol spelen in de verdere professionalisering van de branche in Europa.

Kijk voor een actueel beeld van de organisatie op:
Het team Communicatie bestaat uit 6 professionals, verdeeld over woordvoering, interne communicatie, externe communicatie, communicatie met gemeenten, communicatie met huiseigenaren, en een content-medewerker. De Communicatie Manager rapporteert rechtstreeks aan de COO. Je standplaats is nabij Apeldoorn.

Wat gaat de Communicatie Manager doen?

De Communicatie Manager treedt op als praktisch en strategisch adviseur en sparringpartner voor bestuur en directie.
Samen met het team zorgt de Communicatie Manager voor de positionering, branding en reputatie van EuroParcs. Het marketing-, communicatie- en reputatiebeleid moet gestructureerd worden, en vertaald worden naar thema’s en onderwerpen waarop de organisatie zich beter kan en moet profileren. Doel is het vergroten van de naamsbekendheid en reputatie van EuroParcs en daarmee de voorkeur en het vertrouwen van gasten, huiseigenaren, stakeholders en (toekomstige) medewerkers.

De Communicatie Manager gaat de afdeling communicatie leiden en verder professionaliseren. EuroParcs vernieuwt voortdurend en de Communicatie Manager ondersteunt directie en management op het vlak van communicatie, presentatie, reputatie en dialoog. Daarmee vervult de Communicatie Manager organisatie-breed een voorname, stimulerende rol in het traject van corporate positionering en professionalisering. Duidelijk zal zijn dat het in deze rol van belang is om op de hoogte te zijn van actuele en relevante ontwikkelingen in de samenleving, in de reisbranche en in het communicatievak.

Wat neem je mee als Communicatie Manager?

  • je hebt een brede ontwikkeling in communicatie met een accent op reputatiemanagement, stakeholder-communicatie en media;
  • je bent aantoonbaar in staat de communicatiefunctie effectief te organiseren en structureren;
  • je bent strategisch en inspirerend adviseur op management- en bestuursniveau;
  • je hebt bij voorkeur ervaring in een complexe, dynamische en zich snel-ontwikkelende organisatie;
  • je bent verbaal vaardig en hebt een vlotte pen;
  • je hebt goede communicatieve en sociale vaardigheden: je bent vlot en verbindend, gericht op samenwerken, delen en dialoog;
  • je bent een zelfbewuste persoonlijkheid, lenig van geest, met tact, souplesse, overzicht en relativeringsvermogen;
  • je bent initiatiefrijk en energiek; een praktisch aanpakker die vaardig is in het omgaan met weerstand en kritiek, en het opereren op het snijvlak van (soms ook) tegengestelde belangen; je hebt lef en een open oog voor kansen, en bent bereid zo nodig ook wel eens buiten gebaande paden te treden;
  • ervaring met media-woordvoering op corporate niveau is een pre;
  • je hebt zo’n 3 tot 5 jaar ervaring als afdelingshoofd, je hebt ervaring met het opbouwen en professionaliseren van een team; je bent een stimulerende people manager met coachende vaardigheden;
  • je hebt een afgeronde communicatie of marketing-opleiding op minimaal HBO-niveau;

Wat is er nog meer leuk?

Bij EuroParcs krijg je de kans om een communicatie-team naar eigen inzicht uit te bouwen en stevig neer te zetten. Je hebt een zelfstandige, invloedrijke adviseursrol op corporate strategisch niveau. Je gaat de strategie en het beleid op het vlak van corporate positionering en reputatiemanagement geheel vormgeven, en je gaat met je team een centrale rol vervullen bij de implementatie. Je rapporteert rechtstreeks aan de Nederlandse COO, Andries Bruil, die overtuigd is van de meerwaarde van professionele communicatie. Dat is fijn, maar betekent ook dat op dat vlak hoge eisen worden gesteld. Leuk is ook dat EuroParcs shirtsponsor is van Feyenoord; dat biedt allerhande kansen op het vlak van naamsbekendheid en relatiemanagement.

EuroParcs is een financieel solide, serieus en snelgroeiend bedrijf met visie en -ook internationale- ambities, zowel t.a.v. kwaliteit als omvang. Er kan dus veel, en er is ruimte voor ideeën en initiatief.

Verder betekent werken bij EuroParcs dat je voortdurend in een vakantiesfeer werkt, in een open en informele bedrijfscultuur, vooruitstrevend op het vlak van vernieuwing en verduurzaming. Dus vol afwisseling en dynamiek; er is geen dag hetzelfde.

Prettig is dat het kantoor van EuroParcs goed bereikbaar is, nabij Apeldoorn op ca 800m van de A1.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Jim Kraaykamp
Meer Communicatie Manager - EuroParcs vacatures