Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Arbeidsjurist

Tamek - Kampen - 08-06-2021 Naar vacature  

Tamek Accountants en Belastingadviseurs groeit. Daarom zoeken wij een Arbeidsjurist. Ben jij enthousiast, lever jij kwaliteit en staat de klant bij jou op nummer één? Dan maken wij heel graag kennis met jou. Solliciteer op de functie van Arbeidsjurist en word onderdeel van ons team.

Tamek wil een nieuwe HR adviestak opzetten om klanten te kunnen helpen hun organisatie arbeidsjuridisch goed neer te zetten. In eerste instantie ga je zelf vanuit de praktijk aan de slag. Naarmate het aantal opdrachten en de organisatie groeit, neem je medewerkers aan en krijg je ook meer leidinggevende en coördinerende taken. Je werkt intensief samen met de Salaris Service afdeling.

Omdat deze dienst voor Tamek nieuw is, besteed je in de eerste periode relatief veel tijd aan het opzetten van structuren, processen en werkwijzen en maak je kennis met een groot deel van de klanten om HR advies onder de aandacht te brengen.

Voor klanten ben je sparringpartner m.b.t. arbeidsjuridische onderwerpen. Op praktische, maar doordachte wijze bied je de klanten concrete oplossingen. Onderwerpen waar jij je mee bezig houdt zijn:

  • Arbeidscontracten (opmaken en updaten);
  • Opzetten van personeelsreglementen;
  • Functiebeschrijvingen;
  • Functiewaardering en beloningsstructuren;
  • Opzetten van salarishuizen;
  • Opzetten gesprekscycli m.b.t. functionerings- en beoordelingsgesprekken en bijbehorende formulieren;
  • Pensioenregelingen;
  • Wijziging en implementatie van cao's;
  • Informeren over nieuwe en gewijzigde wet- en regelgeving;
  • Personeelsdossiers.
Daarnaast adviseer je klanten bij vraagstukken m.b.t. ontslag, arbeidsconflicten, arbo- en (ziekte)verzuim, opleiding en talentontwikkeling. Wanneer arbeidsconflicten tot juridische kwesties uitgroeien, draag je deze over aan een advocatenkantoor. Ook coach en begeleid je managers in het voeren van gesprekken en de vastlegging daarvan.

Standplaats: Kampen
Wanneer je medewerkers aan hebt genomen, zorg je voor een goede werkverdeling en begeleid je medewerkers bij hun werk. Je bent vraagbaak en coach en stimuleert hen in hun ontwikkeling. Op deze manier haal je het beste uit de medewerkers en laat je hen groeien.

Binnen Tamek wordt gewerkt met HR- en Payroll pakket Nmbrs®. Jij gebruikt deze als kern en bron voor het generen van modellen, pensioenregelingen, cao's, beloningsstructuren etc..

Je werkt deels vanuit het kantoor van Tamek in Kampen, maar bent ook regelmatig op klantbezoek of werkt, afhankelijk van het type opdracht, dagdelen bij klanten op locatie voor inventarisatie, scans, advies en uitvoering.

Wat is vereist

Je hebt een afgeronde arbeidsjuridische WO-opleiding en ruime ervaring in een soortgelijke externe adviesrol bij voorkeur in het MKB. Je beschikt over up-to-date kennis van de laatste ontwikkelingen op het gebied van HR en hebt actuele kennis van het arbeidsrecht. Ervaring met het werken met verschillende cao's is een vereiste.

Jouw talent

Werken vanuit verbinding; dat is wat jou kenmerkt. Zowel met klanten als collega's en medewerkers zoek je de persoonlijke relatie. Je kijkt naar wat die ander nodig heeft om daar vervolgens op de beste manier bij te helpen. Je hebt oprechte interesse, vraagt door en weet daardoor uiteindelijk concrete, praktische en afgebakende resultaten te leveren die van toegevoegde waarde zijn. Je schakelt snel en soepel tussen verschillende klanten en opdrachten.

Je beschikt over een gezonde dosis humor, bent energiek en hebt een no-nonsense mentaliteit. Je hebt een dienstverlenende instelling, een goed gevoel voor prioriteiten en geeft op pragmatische wijze inhoud aan de functie. In jouw communicatie ben je helder en krachtig, spreek je de taal van de MKB ondernemer en heb je de flexibiliteit om om te kunnen gaan met gesprekspartners op verschillende niveaus.

Je hebt een coachende, inspirerende manier van leidinggeven waarbij positiviteit, vertrouwen, transparantie en toegankelijkheid waarden zijn die jij belangrijk vindt. Het geeft jou energie wanneer anderen doen waar ze goed in zijn en gelukkig van worden.

Over ons

Wij zijn Tamek. Een regionaal accountantskantoor met zeven vestigingen verspreid over het midden en oosten van het land. Met onze dienstverlening staan we letterlijk en figuurlijk dicht bij onze klant. Wij houden van persoonlijk contact en zijn van origine nuchter van aard. 'No Nonsens' typeert onze bedrijfsvoering misschien wel het best. We werken hard voor de klant, halen het maximale uit onze opdrachten en geven professioneel en deskundig advies. Zo kan de klant doen waar die écht blij van wordt: ondernemen!

Wij geloven dat we het beste in onze medewerkers naar boven halen door ze vrijheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen te geven. Maar ook door elke medewerker een goede werk- en privé balans te bieden.

Daarnaast voelen we ons nauw betrokken bij verschillende maatschappelijke initiatieven. We supporten sportverenigingen in de regio, dragen bij aan goede doelen en steunen diverse culturele stichtingen om hun wensen waar te maken.

Solliciteren

Het volledige werving- selectietraject wordt verzorgd door Métier. Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoen aan de gestelde eisen, reageer dan zo spoedig mogelijk via

meer...



Meer vacatures van Tamek