Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Stedenbouwkundige

Brunssum - 17-04-2024 Naar vacature  

De gemeente Brunssum is op zoek naar een stedenbouwkundige. Het gaat om een functie voor 32-36 uur per week. Je kunt reageren tot en met 28 april 2024.

Vind je het een uitdaging om verschillende belangen bij elkaar te brengen en ben je in staat om draagvlak te creëren voor ruimtelijke planontwikkelingen? Dan zijn wij op zoek naar een aanpakker zoals jij! Welkom bij de gemeente Brunssum.

Waar ga je werken?
De gemeente Brunssum is een eigenzinnige gemeente die trots is op haar autonome positie en die de eigen kracht en verantwoordelijkheid van de lokale samenleving respecteert. Het werk staat in het teken van de burgers van de gemeente Brunssum. We willen dat de burger de beste dienstverlening ontvangt, iedere dag opnieuw! Vandaar dat je volop ruimte krijgt om mee te werken aan de opgaven. Dit doe je met lef, passie en creativiteit.

De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed (ROV) houdt zich bezig met de ontwikkeling en uitvoering van beleid op het gebied van (openbare) ruimte, milieu, duurzaamheid, economie, volkshuisvesting, toerisme, verkeer en grondzaken. Tevens coördineert de afdeling de uitvoering van alle majeure projecten binnen het fysieke domein (woningbouw, commerciële en maatschappelijke voorzieningen en bedrijventerreinen). Het cluster Vastgoed is verantwoordelijk voor de coördinatie, exploitatie en het beheer van onder meer scholen, het zwembad en (sport)accommodaties.

Binnen de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed zijn 51 medewerkers werkzaam, met daarnaast diverse medewerkers op basis van inhuur. Voor deze afdeling zoeken wij, gelet op het naderende pensioen van een van onze medewerkers, een stedenbouwkundige ter aanvulling op ons team.

Wat ga je doen?

Als stedenbouwkundige ben je verantwoordelijk voor de stedenbouwkundige beoordeling van en advisering over alle ruimtelijke planontwikkelingen. Daarbij bewaak je de ruimtelijke en functionele kwaliteit van de plannen. We zijn op zoek naar een bevlogen stedenbouwkundige die visie heeft, weet van aanpakken en kan bijdragen om projecten van idee tot realisatie te brengen. De nadruk ligt daarbij op het adviseren over en toetsen van (grotere) plannen van projectontwikkelaars en vastgoedeigenaren. Je gaat concreet aan de slag met de volgende werkzaamheden:

  • je bent verantwoordelijk voor de stedenbouwkundige beoordeling en advisering ten aanzien van (complexe) projectontwikkelingen, bebouwingsvoorstellen, visies en andere planologische ontwikkelingen;
  • je stelt stedenbouwkundige randvoorwaarden op voor nieuwe gemeentelijke en particuliere planontwikkelingen;
  • je verzorgt de stedenbouwkundige advisering bij ruimtelijke plannen (zoals een omgevingsplan en een bopa);
  • je neemt deel aan diverse projectgroepen en hebt daarin een adviserende rol;
  • je stelt ruimtelijk kwaliteitsbeleid op en bewaakt de uitvoering van dit beleid;
  • je ontwikkelt kaders en beleid op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling (bijvoorbeeld reclame en erfafscheidingen);
  • je brengt stedenbouwkundige expertise in bij de adviescommissie ruimtelijke kwaliteit;
  • je verzorgt de stedenbouwkundige advisering ten aanzien van het team Vergunningen, grondzaken en openbare ruimte;
  • je bent verantwoordelijk voor archeologische beleidszaken en erfgoedbeleid (waaronder monumentenbeleid);
  • je voert locatieonderzoeken uit en adviseert op basis van een brede ruimtelijke en functionele afweging van locaties welke het meest geschikt is voor het gewenste doel;
  • je stelt ruimtelijke onderbouwingen (kwalitatief en kwantitatief) op voor aanvragen om woningtoevoegingen bij Parkstad Limburg.
Wat verwachten wij?
We zijn op zoek naar een stedenbouwkundige die een eigen visie heeft op de opgaven op het gebied van de fysieke leefomgeving en zich thuis voelt in een omgeving die in beweging is. Je beschikt aantoonbaar over de volgende kwaliteiten:

  • je hebt een voor de functie relevante opleiding op minimaal HBO-niveau (richting planologie, stedenbouw, ruimtelijke ontwikkeling);
  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring is een pré, maar ook startende stedenbouwkundigen worden uitgenodigd om te reageren;
  • je hebt oog voor integraliteit en samenhang in opgaven en je bent in staat om te verbinden;
  • je beschikt over overtuigingskracht;
  • je bent proactief, signaleert problemen maar denkt in kansen;
  • je beschikt over een goed analytisch vermogen en kunt dwarsverbanden leggen;
  • je kunt zelfstandig maar ook goed in teamverband werken;
  • je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen;
  • je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
Wat kun je verwachten?
Een plek in een gedreven en enthousiast team, waar samenwerking vanzelfsprekend is. Een organisatie met lef, passie en creativiteit, die haar kernwaarden (samenwerken, professionaliteit, integriteit, lef) hoog in het vaandel heeft staan. Een salaris van maximaal € 5.247, - (schaal 10) op basis van een 36-urige werkweek (peildatum 1 januari 2024).

Goede arbeidsvoorwaarden, goede pensioenvoorziening ABP, ICT-voorzieningen, zoals een laptop en smartphone met mogelijkheid tot hybride werken inclusief thuiswerkvergoeding (€3,- p.d.), een collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering, een tegemoetkoming in de ziektekostenverzekering van € 168,- per jaar en een Individueel Keuzebudget (IKB).

Het IKB is recent lokaal verhoogd binnen de gemeente Brunssum en bedraagt 18% van je bruto jaarsalaris. Je kunt dit IKB inzetten voor bijvoorbeeld de koop van extra vrije dagen, extra scholing en uitruil woon-werkverkeer. Per 1 oktober 2024 stijgt het salaris conform cao-gemeenten met 1,25% en per 1 januari 2025 verhoogt de gemeente Brunssum het IKB naar 20% van je brutosalaris.

Wil je bij ons werken?
Ga dan naar de
en solliciteer uiterlijk 28 april 2024.
Het overleggen van een verklaring van goed gedrag maakt deel uit van de selectieprocedure. Ook het online screenen, bijvoorbeeld via zoekmachines en sociale media maakt deel uit van de selectieprocedure. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De vacature wordt gelijktijdig in- en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat de voorkeur.
De eerste gesprekken vinden plaats op 13 mei 2024.
Vragen?
Wil je nog verdere informatie over deze functie, dan kun je contact opnemen met Patricia Rompen, afdelingshoofd Ruimtelijke Ontwikkeling en Vastgoed, tel. 06 3417 6816, of via

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Brunssum
Meer Stedenbouwkundige vacatures