Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Ambtelijk secretaris s) en) Advies en beleid
De Afdeling Bestuursondersteuning van Eenheid Noord-Holland zoekt een enthousiaste en klantgerichte ambtelijk secretaris met een actieve houding. Heb jij juridische kennis en weet je dit in het dagelijks werk te verbinden met de gestelde prioriteiten? Dan zoeken wij jou!
Specificaties vacature
Locatie(s):
HaarlemOrganisatieonderdeel:
Noord-HollandVakgebied(en):
Advies en beleidNiveau:
HBOWat ga je doen?
Je fungeert als ambtelijk secretaris voor de Commissie Geweldsaanwending, de Politie Klachten Commissie en de Commissie Toezicht Arrestantenzorg. Je verzorgt het secretariaat van de commissies en stelt adviezen op. Als ambtelijk secretaris zorg je voor de planning van de zittingen, de agenda en de inhoudelijke voorbereiding van de zittingen. Je bent het aanspreekpunt voor de commissies voor de (externe) leden van de commissies en de interne organisatie. Daarbij werk je in een complexe en vaak hectische omgeving waarbij je ook inzicht hebt in soms (politiek-bestuurlijk- en media-)gevoelige dossiers. Je dient dus integer om te gaan met gevoelige (politie)informatie.Daarnaast ondersteun je waar mogelijk de stafjuristen bij het afhandelen van verzoeken inzake de Wet Openbaarheid van Bestuur (Wob) en ondersteun je bij de behandeling van bezwaarschriften in het kader van de Wet particuliere beveiligingsorganisatie (Wpbr).
Waar ga je werken?
De Dienst Staf van de Eenheid Noord-Holland bestaat uit de afdelingen Politieprofessie & Allianties, Control, Bestuursondersteuning, Veiligheid, Integriteit & Klachten en Communicatie. De staf ondersteunt en adviseert de eenheidsleiding en operatie in hun verantwoordelijkheid. Afdeling Bestuursondersteuning bestaat uit de onderdelen Bestuurszaken, Juridische Zaken en Kabinet & Protocol. De Afdeling Bestuursondersteuning biedt in brede zin primaire ondersteuning aan de eenheid en de eenheidsleiding. De afdeling bestaat uit 36 fte.Jij valt samen met je collega’s onder het werkproces Juridische Zaken. Dit werkproces houdt zich bezig met alle juridische werkzaamheden op het niveau van de eenheid die niet zijn overgedragen aan het Politiedienstencentrum en aan het landelijke Team Juridische Zaken van de nationale korpsstaf.
Wie ben jij?
Jij bent een goede teamspeler, die zich collegiaal en oplossingsgericht opstelt en een positieve sfeer brengt. Je weet de juiste prioriteiten te stellen en bent vaardig in woord en geschrift. Omdat jij een brede interesse hebt, ben je op verschillende juridische gebieden inzetbaar. Wij zijn op zoek naar een servicegerichte collega die secuur is en doortastend op zoek gaat naar de benodigde informatie. Je kunt een goede afweging maken tussen de belangen van verschillende partijen, bent analytisch en beschikt over een goed organisatievermogen.Verder heb je:
- een hbo-diploma, bij voorkeur een afgeronde juridische opleiding in de richting van het bestuursrecht;
- bij voorkeur affiniteit met en kennis van de Wet openbaarheid van bestuur;
- ervaring met juridische werkzaamheden, waaronder het schrijven van adviezen en besluiten.
Wat wij bieden
De standplaats is Haarlem. Er is ruimte voor 1 fte. Het betreft een functie voor 36 uur per week.Omdat goede mensen belangrijk zijn binnen de politie investeren we in jouw toekomst. We bieden uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en een aanstelling in tijdelijke dienst voor een proeftijd van een jaar. Bij voldoende functioneren wordt de aanstelling na een jaar omgezet in een vaste aanstelling.
Verder kun je het volgende van ons verwachten:
- een bruto maandsalaris van minimaal € 2.596,- en maximaal € 4.299,- (schaal 9 Bbp) op basis van een 36-urige werkweek;
- 8% vakantie- en 8,33% eindejaarsuitkering;
- goede pensioenregeling en betaald ouderschapsverlof (
De formele functie binnen het functiegebouw van de politie is
meer...
Meer vacatures van Politie.nl