Inloggen - Registreer  

Frontoffice medewerker Publiekzaken

Zzp Opdrachten - Wolvega - 08-03-2024 Naar vacature  

Functie omschrijving

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden.

Bij de gemeente Weststellingwerf werk je mét mensen vóór mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Voor het team Publiek en Communicatie zijn wij op zoek naar een allround frontoffice medewerker.

Je functie

Als frontoffice medewerker publiekszaken bij gemeente Weststellingwerf ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze inwoners. Inwoners die naar de gemeente komen voor diverse zaken, zoals paspoort- en rijbewijsaanvragen, uittreksels uit het bevolkingsregister

(BRP)
of het aanvragen van een VOG. Ook ben je hét eerste aanspreekpunt aan de receptie en telefoon voor inwoners en bezoekers. Je staat hen te woord, verstrekt de benodigde informatie en ondersteuning per mail of chat. Je beantwoordt vragen, geeft advies en verwijst, indien nodig, door naar de juiste interne afdeling of externe organisatie. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor producten van burgerzaken en het verstrekken van informatie. Daarnaast zorg je voor een correcte registratie van alle ontvangen verzoeken en klantcontacten in ons systeem. Je registreert basisgegevens en legt door diverse administratieve handelingen gegevens vast.

De digitalisering en automatisering speelt een belangrijke rol in onze organisatie, zo ook in deze functie. Je schrikt niet terug van nieuwe initiatieven en ontwikkelingen op het gebied van digitalisering en ziet deze als een uitdaging. Je draagt ook bij door actief mee te denken over verbeteringen in de dienstverlening om zo onze dienstverlening van de gemeente te verbeteren.

Je komt te werken in de publiekshal, in het KCC en bij burgerzaken. Een leuke veelzijdige functie op het gemeentehuis in Wolvega.
Binnen het team Publiek en Communicatie zijn er regelmatig overlegmomenten en heerst een informele sfeer. De medewerkers binnen dit team zorgen ervoor dat dagelijks de contacten voor de inwoners, ondernemers en organisatie soepel verlopen.

Omschrijving kandidaat

Wat verwachten we van jou

Jij beschikt over kennis en ervaring binnen burgerzaken. Je bent flexibel inzetbaar en mondeling communicatief en digitaal vaardig, klantvriendelijk, servicegericht, geduldig, probleemoplossend en hebt een professionele houding. Je kunt je verdiepen in de klant en gaat op zoek naar de ‘vraag achter de vraag’ en denkt van buiten naar binnen. Tegelijkertijd ben je stressbestendig en een goede luisteraar.

Voor deze functie vragen wij:
  • een relevante afgeronde opleiding voor de functie op mbo niveau (zoals NVVB-modules);
  • minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
  • kennis van- en ervaring met burgerzaken-gerelateerde vak-applicaties, zoals iBurgerzaken.
  • je bent in ieder geval inzetbaar op de donderdagavond en vrijdagochtend. De overige uren worden in overleg met jou ingedeeld op de dagen wanneer wij open zijn;

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2024 tot en met 31 augustus 2024 voor 20 uur per week.
  • Minimaal drie jaar ervaring als allround frontoffice medewerker
  • Relevante MBO(+) opleiding

Wensen

  • Externe heeft aantoonbaar een opleiding op het gebied van burgerzaken
  • Externe beschikt over 3 jaar recente werkervaring op het gebied van frontoffice medewerker burgerzaken
  • Externe heeft 3 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeente organisatie.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Zzp Opdrachten
Meer Frontoffice medewerker Publiekzaken vacatures