Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
ICT Projectondersteuner
Nieuwegein - 27-07-2021
Naar vacature
Vast contract, onbepaalde tijd
Werktijden:
Fulltime
Contactpersoon:
Marco Schermer
Afdeling:
Support
Sluitingsdatum
24-08-21
Vaste vacature, schaal 8, 36 uur
Binnen de gemeente Nieuwegein zijn moderne informatietechnologie en een gedegen informatiehuishouding belangrijke pijlers onder het waarmaken van onze maatschappelijke ambities. ICT-projecten dragen daar in belangrijke mate aan bij. Om overzicht te houden op al deze projecten en te helpen de uitvoering in goede banen te leiden, is deze nieuwe functie gecreëerd, waarvoor we op zoek zijn naar een nieuwe collega.
Wat ga je doen?
Jouw takenpakket bestaat uit 2 rollen:- Portfoliobeheerder (60%);
- Je voert het functioneel beheer uit van de portfolioapplicatie waarin onze projecten staan;
- Als poortwachter voer je zelfstandig de eerstelijns toets van nieuwe projectvoorstellen uit o.b.v. van vastgesteld criteria;
- Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden en faciliteren van het ICT-platformoverleg;
- Je zorgt voor het uitvoeren en/of uitzetten en bewaken van acties n.a.v. deze overleggen.
- Projectondersteuner (40%);
- Onder regie van de projectmanager stel je zelfstandig projectdocumenten op en je houdt deze actueel;
- Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden en faciliteren van het projectbureau ICT en aanverwante project overleggen;
- Je zorgt voor het uitvoeren en/of uitzetten en bewaken van acties n.a.v. deze overleggen.
Waar ga je werken?
De afdeling Support is verantwoordelijk voor een groot deel van de bedrijfsvoering in de gemeentelijke organisatie en bestaat uit 4 teams, te weten; Vastgoed, Interne Dienstverlening, Beheer & Uitvoering en Regie & Advies. Het afdelingshoofd vormt samen met de overige teamleiders het afdelingsmanagement. De ondersteuning aan de organisatie geven wij vorm vanuit onze afdelingsmissie:Wij zijn er
trots
op dat wij
gewaardeerd
worden om onze professionele dienstverlening, waardoor we met
plezier
ons werk doen.
Je herkent ons aan een
klantgerichte
houding en een
proactieve
opstelling. Wij hebben oog voor
innovatie
en
verbinding
met onze omgeving
.
Je gaat werken in het team Regie & Advies dat zich in belangrijke mate bezighoudt met het aanjagen van en richting geven aan de informatievoorzieningsfunctie in de organisatie.
De hele organisatie wordt ondersteund in hun informatievoorzieningsbehoeften met advies of uitvoeren van ICT-projecten (change).
Het in uitvoering nemen van ICT-projecten doet het team vanuit de IT-Governance en Portfoliomanagement en in opdracht van de Directie en het Managementteam. Zij hebben ook de criteria vastgesteld die bepalen of projecten tot het portfolio worden toegelaten (poortwachter) en zo ja, welke prioriteit deze krijgen op de schaal van urgent/belangrijk.
Daarbij werken we nauw samen met de collegas van het team Beheer & Uitvoering, in het bijzonder de adviseur automatisering en systeembeheerders.
Inhoudelijke voorbereiding van projecten vindt plaats in het Projectbureau-ICT. Besluitvorming en sturing op het Portfolio gebeurt, gehoord het advies van het projectbureau-ICT, in het ICT-Platform (IT-board), alwaar de directeur bedrijfsvoering in de rol van Chief Information Officer (CIO) zitting in heeft.
De volgende functies maken onderdeel uit van het team:
1 Strategisch Adviseur Informatiemanagement 1 Inkoop Coördinator
1 Projectmanager-ICT 1 junior inkoop ondersteuner
1 CISO 1 Lean adviseur
3 Informatie Adviseurs
2 Adviseurs Informatiebeheer
1
Wat vragen wij van jou?
Functie-eisen (werk-/denkniveau, benodigde opleidingen, werkervaring):
- Minimaal een mbo-niveau 4 werk-/denkniveau;
- Sterke aanleg voor en kennis van ICT-vraagstukken;
- Uitstekende digitale vaardigheden;
- Omdat deze functie vraagt dat zeer zelfstandig wordt gewerkt, is enige jaren relevante ICT gerelateerde werkervaring noodzakelijk.
Competenties & vaardigheden:
- Accuratesse, zowel in het beheer van de applicatie als documenteren en verslaglegging;
- Je spreekt en begrijpt vakspecifieke taal;
- Hands-on mentaliteit en fulltime beschikbaarheid;
- Snel kunnen schakelen;
- Sterk in overzicht creëren en behouden.
Wat krijg je van ons?
Je gaat werken voor een veelzijdige stad. We zijn trots op onze historie, terwijl we de blik stevig op de toekomst richten. De organisatie staat open voor jouw ideeën en de lijnen zijn kort. Dat zie je terug in ons moderne, open Stadshuis. Daar maken we graag een plek voor jou. Verder hebben we voor je;- Een salaris van maximaal 3.591,- bruto (schaal 8);
- Na één jaar een vast contract;
- Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
- Een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
- Prima secundaire arbeidsvoorwaarden;
Meer vacatures van Nieuwegein