Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Afdelingshoofd Inkoop en Contractmanagement

Vbci - Eindhoven - 18-04-2024 Naar vacature  

Standplaats: Eindhoven
Startdatum: 01-05-2024
Einddatum: 15-11-2024
Tijdelijk dienstverband: Ja
Uren per week: 18-32
Online sinds: 17-04-2024

Functie

Voor een non-profit organisatie in Eindhoven zoeken we een Afdelingshoofd Inkoop en Contractmanagement.
De duur van de opdracht betreft 6 maanden met optie tot verlenging. De opdracht is voor 18-32 uur per week.

Bedrijfscultuur

Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis.

Ook wij denken al na over het 'nieuwe normaal'. Medewerkers zullen minder vanuit kantoor en meer online werken. Dat betekent minder reistijd en reizen. Breng je de juiste expertise mee, maar woon je wat verder weg? Dan nodigen we jou van harte uit om ook te reageren op deze mooie inhoudelijke uitdaging!

Functiebeschrijving

Voor de Gemeente Eindhoven zijn we op zoek naar een Afdelingshoofd/Leadbuyer Inkoop en Contractmanagement Algemene Dienstverlening.
Wat kom jij waarmaken voor Eindhoven?
Als Afdelingshoofd/Leadbuyer Inkoop en Contractmanagement Bedrijfsvoering ad interim ben je verantwoordelijk voor de continuïteit van de dienstverlening en de van lopende doorontwikkeling van de afdeling. Dit doe je in de periode van tijdelijke afwezigheid i.v.m. zwangerschapsverlof van het afdelingshoofd.

De afdeling inkoop en contractmanagement wordt gevormd door ruim 15 deskundige en gemotiveerde collega’s, die hard werken aan het gemeentelijk inkoop- en contractmanagement voor de gemeentelijke

bedrijfsvoering en dienstverlening. Dit onder aansturing van het afdelingshoofd.

Inhoud:
Je zorgt voor continuïteit op de invulling van het afdelingsplan en daarmee de dienstverlening door de afdeling. Je geeft gevraagd en ongevraagd vakinhoudelijk advies ten dienste van de gemeente en de rolvervulling door de afdeling. Daarbij zorg je voor een optimale samenwerking met de gemeentelijk Chief Procurement Officer (CPO). Je draagt de eindverantwoordelijkheid voor de resultaten van de afdeling. Je stuurt op kwaliteitsverbetering van de inkoop en het contractmanagement voor de gemeentelijke bedrijfsvoering en dienstverlening. Daarbij zorg je voor een goede samenwerking met interne klanten en andere collega’s.

Je bent verantwoordelijk voor de aanlevering van de kwartaalrapportages over rechtmatigheid die vanuit de ICT-inkooporganisatie worden gedeeld met o.a. de wethouder.

Je bent verantwoordelijk voor het tijdig signaleren van onrechtmatigheden en acteert proactief in het overleg hierover met het CPO Office en de accountant.

In je rol van Leadbuyer geef je bindend advies aan het CPO Office en de afdeling over eventuele onrechtmatigheden.

Mens & organisatie:
  • Je geeft leiding aan de ruim vijftien professionals, met name inkopers en contractmanagers, van de afdeling. Je motiveert, begeleidt, coacht en ondersteunt hen in hun functioneren en geeft daarbij ruimte voor ontwikkeling en eigenaarschap. Je zorgt voor een open en veilige sfeer waarin samenwerken, eigenaarschap en resultaatgerichtheid centraal staan;
  • Je bewaakt de reeds gemaakte resultaatafspraken met je medewerkers en zorgt zo nodig voor aanvulling of aanscherping van afspraken;
  • Je zorgt voor continuïteit op de richting en doorontwikkeling van de afdeling en haar dienstverlening, in lijn met de ontwikkeling van de sector en je draagt actief bij aan die ontwikkeling van de sector;
  • Je faciliteert (en organiseert waar nodig) de samenwerking binnen de afdeling als tussen de afdeling en alle bij het gemeentelijk inkoop- en contractmanagement betrokken collega’s;
  • Je zorgt ervoor, dat de ontwikkelingen en geleverde en te verwachten resultaten van de afdeling afgestemd blijven met stakeholders van de afdeling.

Politiek bestuurlijk:
Je overziet het belangenveld rond jouw afdeling, weet of achterhaalt wie je stakeholders zijn en speelt goed in op de belangen van die stakeholders, en weet dat te vertalen naar de dienstverlening door, en het functioneren van, de afdeling. Je draagt actief bij aan het opstellen van evt. bestuurlijke dossiers en zorgt voor goede afstemming met directie en bestuur, en stemt daartoe steeds goed af met jouw collega’s en andere belanghebbenden.

Met wie doe je dat?
Je geeft leiding aan de afdeling Inkoop en Contractmanagement, onderdeel van de sector Financieel Administratieve Ondersteuning en Inkoop. Die sector is met een kleine 200 medewerkers de interne dienstverlener op het gebied van financiële administratie, inkoop en aanbestedingen, contractmanagement, gebouwbeheer, catering, servicedesk, repro en documentaire informatievoorziening en archivering.

Daarmee levert de sector het gemeentelijk fundament voor samenwerking, zowel intern, als tussen de gemeente en bedrijven.
Als Afdelingshoofd/Leadbuyer werk je ook nauw samen met de collega’s van het CPO-Office en de collega’s die in vanuit de primaire sectoren invulling geven aan hun inkoop en contractmanagementwerk. En uiteraard ook met je collega-leidinggevenden in zowel het managementteam van de sector als in de sectoren van Algemene Dienstverlening.

Hoe maak jij het waar?
  • Je bent een resultaat- en mensgerichte leidinggevende met een heldere visie op inkoop en contractmanagement.

Taken:
  • Sturing geven aan de afdeling en de invulling van het afdelingsplan;
  • Het ondersteunen van de medewerkers in hun functioneren en ontwikkeling;
  • Het bewaken van (en rapporteren over) de invulling van het gemeentelijk inkoopbeleid (en evt. afwijkingen) door de gemeentelijke sectoren van Algemene Dienstverlening;
  • Het adviseren over de voorgestane wijze van inkopen bedrijfsvoeringsmiddelen;
  • Het vertegenwoordigen van de afdeling in gemeentelijke overleggen en het MT van de sector.
Als Afdelingshoofd/Leadbuyer Inkoop en Contractmanagement Bedrijfsvoering a.i. ben je verantwoordelijk voor de continuïteit van de dienstverlening en de van lopende doorontwikkeling van de afdeling. Dit doe je in de periode van tijdelijke afwezigheid i.v.m. zwangerschapsverlof van het afdelingshoofd.

Diversiteit en inclusie vinden we heel belangrijk. Bij ons is ruimte voor iedereen. We zijn blij met de verschillen tussen onze medewerkers. Die hebben we het liefst net zo groot als die in onze stad en regio. Want juist doordat we verschillend zijn, maken we samen onze grote plannen waar. Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Lees dan de verhalen van onze medewerkers op www.werkenvooreindhoven.nl.

Jouw profiel

De volgende punten zijn verder op jou van toepassing:
  • Je hebt een studie afgerond op wo-niveau, in een relevante richting als bijvoorbeeld bestuurskunde, bedrijfskunde of rechten, bij voorkeur aangevuld met een NEVI 1 en 2 opleiding of vergelijkbaar;
  • Je hebt aantoonbare meerjarige ervaring in een leidinggevende rol en weet medewerkers te motiveren, coachen en te ondersteunen in hun ontwikkeling en te zorgen voor een prettige werkomgeving waarin samenwerken en integriteit voorop staan;
  • Je zorgt voor de optimale benutting van kwaliteiten van de collega’s van jouw afdeling, je weet de medewerkers mee te laten groeien met de ontwikkelingen in zowel het vakgebied en als van de gemeentelijke organisatie en de stad en zorgt daarbij steeds voor heldere afspraken over onderlinge verwachtingen;
  • Je acteert vanuit een strategisch perspectief en schakelt daarnaast gemakkelijk tussen tactisch en operationeel niveau;
  • Je biedt continuïteit op de in gang gezette doorontwikkeling van de afdeling, waarbij je effectief schakelt bij eventuele verschillen in verwachtingen en/of belangen om zo toch de voortgang in doorontwikkeling en dienstverlening van de afdeling te behouden. Met jouw inlevingsvermogen, gevoel voor de organisatie en inzicht in belangen ben je in staat duurzame relaties op te bouwen van waaruit effectief wordt samengewerkt;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden; Je bent in staat anderen op inhoud en met de juiste woorden te overtuigen;
  • Graag ontvangen wij in ieder geval een persoonlijke motivatie en op verzoek een referentie.

Verdiensten

Het bruto maandsalaris ligt tussen de € 5.000,- en € 7.000,- (o.b.v. 36 uur), of een max. uurtarief van € 90,-, afhankelijk van opleiding en ervaring.

Solliciteer direct

Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw cv met motivatie waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie.

Reageren kan tot uiterlijk 24 april.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vbci
Meer Afdelingshoofd Inkoop en Contractmanagement vacatures