Inloggen - Registreer  

Ervaringen Kijlstra Ambulancezorg

Tmi - Leeuwarden - 22-09-2021 Naar vacature  

Kijlstra Ambulancezorg is een familiebedrijf dat al ruim 90 jaar bestaat. Net zoals de bedrijfsgeschiedenis, gaat de samenwerking van Kijlstra Ambulancezorg met TMI ver terug in de tijd. Wij vroegen Frits Simonis (ambulanceverpleegkundige) hoe zijn organisatie de losse diensten voor het ambulancepersoneel met hulp van TMI invult. “De no-nonsense cultuur van TMI is prettig samenwerken.”

Er is altijd een flexibele schil nodig

“Voor ons is altijd duidelijk geweest dat wij naast onze vaste ambulancemedewerkers ook een flexibele schil nodig hebben om tijdelijke pieken, zoals ziekte en verlof op te kunnen vangen. Detacheringsbureaus zijn uitermate geschikt om hiervoor in te zetten”, legt Frits uit. TMI is niet het enige bureau waarmee Kijlstra samenwerkt. “Maar doordat wij al negen jaar met TMI werken, is een gezonde en langdurige relatie ontstaan die periodiek kan worden ingezet.”

De hulp van TMI wordt met name ingeroepen voor ambulanceverpleegkundigen en ambulancechauffeurs. Daarnaast wordt er ook wel eens een vraag uitgezet voor zorgambulancemedewerkers en meldkamercentralisten. Frits: “Voor deze laatste groep is het erg lastig om invulling te krijgen. De belangrijkste vraag die we uitzetten is voor de flexibele schil of losse diensten die we zelf niet op korte termijn ingevuld kunnen krijgen.”

TMI is flexibel en altijd bereid met ons mee te denken

Voordelen inzetten TMI

De kracht van TMI is drieledig, vindt de ambulanceverpleegkundige. “Ten eerste is TMI niet alleen ontzettend snel met het invullen van onze aanvragen, maar ook met het reageren op onze vragen.” Ten tweede is hij zeer te spreken over de flexibiliteit in het meedenken. “Wanneer er een nachtdienst van 23:00 tot 07:00 uur overmorgen in Leeuwarden ingevuld moet worden, dan wordt er vanuit TMI slim nagedacht. ‘Als jij daar een nachtdienst van kan maken in Drachten, dan heb ik een medewerker die dichterbij woont en het leuk vindt om daar aan de slag te gaan’, oppert TMI dan in zo’n geval.” Ten derde is er een directe, open communicatie door laagdrempelige gesprekken over de inhoud en weten wat er speelt. “Deze no-nonsense cultuur is gewoon prettig samenwerken”, concludeert Frits tevreden.

Een hoog kennisniveau van kandidaten

De ambulancezorg is sinds de jaren ’90 flink geprofessionaliseerd en TMI is hierin vanzelfsprekend meegegaan. Met de Academy heeft TMI het bijscholen van personeel kunnen formaliseren. Frits: “Wanneer ik hoor welke onderwerpen daar worden behandeld, dan is dat inderdaad de materie die echt van belang is. Om de deskundigheid van de ambulancemedewerkers van TMI hoef ik me geen zorgen te maken.”

“Ik maak me geen zorgen over de deskundigheid van het TMI personeel.”

TMI kent de ambulancesector

De kennis van de markt is door TMI de afgelopen jaren naar een hoger niveau getild, oordeelt Frits. “In het begin van onze samenwerking kende TMI de ambulancesector nog niet zo goed, omdat zij voornamelijk aanvragen kregen vanuit ziekenhuizen. Maar de ambulancesector kent andere afspraken, vergoedingen en eisen aan medewerkers. .” Inmiddels kent TMI de ambulancesector door en door. Hierdoor loopt de facturatie soepel, en kan Kijlstra Ambulancezorg ervan uitgaan dat het financiële deel klopt. “Ik voer nog weleens een check uit, maar eigenlijk hoeft dit praktisch niet meer.” Als voorbeeld geeft Frits het geval waarin een verpleegkundige van TMI samen met een chauffeur van Kijlstra moet overwerken. “Dan moeten deze gegevens met elkaar corresponderen. Het kan niet zo zijn dat de verpleegkundige twee uur overwerkt en de chauffeur één uur.” Bij TMI wordt deze koppeling automatisch gemaakt, weet de teamleider. “Het is een kwestie van uren inkloppen. Dat dit vrijwel altijd direct klopt, geeft ons vertrouwen.”

Lees ook andere klantcases

Désirée van het MMC greep de pilot om stewardessen in te zetten als zorgbuddy’s met beide handen aan. Lees hier haar ervaringen over de samenwerking.

Het aantal instructies van sondevoeding verschilt van dag tot dag en dus ook het aantal benodigde verpleegkundigen. Lees hier hoe TMI daarbij helpt.
Voor Floor de Vries is het ieder jaar een uitdaging om gedreven basisartsen aan te trekken. Lees hier hoe TMI zorginstelling Proteion hierbij helpt.
Het Flexbureau van Amphia maakt gebruik van arts-assistenten vanuit TMI om House Officer diensten in te vullen. Lees hier de ervaringen!
Voor Inge Goris is het een uitdaging om gediplomeerd gespecialiseerd verpleegkundigen aan te nemen.
Peter Versteeg: “Zorgen voor genoeg artsen is in deze tijd echt een uitdaging.”
Annemieke legt uit waarom zij gebruikmaakt van bureaus voor schaarse doelgroepen. En deelt haar ervaringen met TMI voor het vinden van zorgpersoneel.
Elaine van VNA deelt haar ervaringen over de samenwerking met TMI. Over de korte lijntjes, de landelijke dekking en hoe data leidt tot nieuwe inzichten.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Tmi