Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Klantmanager Inkomen

Inhuurdesk Portaal - Oldebroek - 07-09-2021 Naar vacature  

(Talentenregio) Gemeente Oldebroek
Aanvraagnummer
SRQ153543

Share this request:
Gemeente Oldebroek zoekt een Klantmanager Inkomen voor 32 uur per week
Zet jij je met hart & ziel in voor de inwoners van de gemeente Oldebroek? Ben je een natuurlijke samenwerker en in staat om verder te kijken dan je eigen vakgebied? Dan zoeken we jou om ons Sociaal Team te versterken!

Hier ga je werken
Gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente. Het gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt! Je krijgt de ruimte voor eigen initiatief en om eigen verantwoordelijkheid te nemen. We ondersteunen en faciliteren elkaar waar dat kan. Dit doen wij vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam.

Het team
Het Sociaal Team is een multidisciplinair team met ongeveer 40 medewerkers dat voornamelijk werkt vanuit MFC De Brinkhof in Wezep. Het team richt zich op vragen van inwoners met het doel hen zo optimaal mogelijk te laten participeren in de samenleving. Daarbij streven we naar een integrale aanpak middels 1 kwalitatief hoogwaardige toegang. Met het Centrum Jeugd en Gezin (CJG) wordt nauw samengewerkt vanuit dezelfde locatie. De werkzaamheden van het team kenmerken zich door zelfstandigheid in het afhandelen van enkelvoudige en meervoudige complexe vragen. In het Sociaal Team werken collega’s van de gemeente samen met medewerkers van onder meer Plangroep, DeltaWonen en Icare. Per 1 maart 2021 zijn de Sociaal Werkers vanuit Mee Veluwe en Stimenz in gemeentelijke dienst gekomen. Er wordt intensief samengewerkt met het Platform Informele Ondersteuning (PIO).

Wat ga je doen
Als 
Klantmanager Inkomen
beoordeel en rapporteer je over de rechtmatigheid van aanvragen levensonderhoud, beëindigingen en mutaties op het gebied van de Participatiewet, IOAW en IOAZ. Je handelt aanvragen minimabeleid en Individuele inkomens toeslag af. Je beschikt ook over gedegen kennis van voorliggende voorzieningen. Je adviseert en informeert de inwoner over mogelijkheden, rechten en plichten. Je vervult een signaalfunctie bij vermoedens van fraude en financiële problemen en draagt warm over naar een collega bij (vermoeden van) multi-problematiek. Je bent sparringpartner voor de collega’s.

Als inkomensconsulent beschik je over:
minimaal een HBO werk- en denkniveau en minimaal 2 jaar werkervaring als
Klantmanager Inkomen
bij een gemeente;
gedegen kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Participatiewet en aanverwante wetgeving (IOAW/IOAZ, BBZ, WW, ZW e.d.);
aantoonbare ervaring in een functie die is gericht op rechtmatigheid;
aantoonbare ervaring met Civision Samenlevingszaken;
Competenties
klantgericht;
analytisch;
stressbestendig;
creatief in het vinden van oplossingen;
goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden en een administratieve discipline;
zelfstandig en in teamverband kunnen werken.
meer...



Meer vacatures van Inhuurdesk Portaal