Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Business Development Manager

Pggm - Zeist - 01-06-2022 Naar vacature  

Pensioen en administratie
Functieniveau
Medior

Kom jij ons versterken?

Een pre-employmentscreening is standaard onderdeel van onze selectie.

Jouw rol

Wat Je Doet Als Business Development Manager

Als Business Development Manager draag je substantieel bij aan de verdere groei van de PGGM&CO werkgeverspropositie. Je vertaalt de doelstellingen door naar een salesplan en voert dit uit op de diverse kanalen. Dat betekent dat je intensief moet samenwerken met het hele team. Dan doen we bij PGGM&CO op een Agile manier, dus het is belangrijk dat je goed kunt verbinden en jouw belangen goed afstemt met de rest van het team.

 
Je signaleert en analyseert de behoeften van de werkgevers en vertaalt deze door naar concreet aanbod. Je gaat enthousiast het gesprek aan met potentiële klanten, luistert, vraagt door en laat het wederzijdse potentieel zien. Je begeleidt het salesproces vanaf het eerste contact en sluit de deal. Om echt succesvol te zijn, is het belangrijk dat je maatwerk levert in de beleving. Hoe je dat precies doet, is grotendeels aan jou. Dat betekent dat de rol vraagt om autonomie en eigenaarschap. We weten waar we naartoe willen, maar als Business Development Manager leg je de wegen zelf aan. Uiteraard hoef je dit niet alleen te doen, want je bent immers onderdeel van een zeer gedreven mean en lean team. 

De grootste uitdaging 

Jouw grootste uitdaging is de doorgroei en doorontwikkeling van de PGGM&CO werkgeverspropositie. Daar zet jij jouw marktkennis, online expertise, communicatieve skills en overtuigingskracht op in. Door deze vaardigheden te combineren, lever je een substantiële bijdrage aan het commerciële succes van het PGGM&CO werkgeversteam. Daarnaast draag je door het intensieve contact dat je hebt met klanten bij aan de verdere doorontwikkeling van de werkgeverspropositie. Je deelt pro-actief kennis en inzichten met het team en waarborgt zo een klant gedreven en duurzame doorontwikkeling van ons aanbod en dienstverlening.

Jouw afdeling binnen PGGM

PGGM&CO, dochterbedrijf van PGGM, is dé ledenorganisatie voor iedereen die werkt of heeft gewerkt in de sector zorg en welzijn. Wij geloven dat fitte medewerkers de basis zijn voor een gezonde sector. Want je kunt een ander pas echt helpen als je goed voor jezelf zorgt. Daarom bieden we op ons platform pggmenco.nl handige informatie, hulpmiddelen en producten die hen stap voor stap helpen om fit te blijven: op fysiek, mentaal en financieel gebied.

Bij PGGM&CO werken we met een team van ongeveer 20 medewerkers in een informele sfeer. We werken met 4 teams:
een IT-team;
een team dat zich bezighoudt met de organisatie zelf en het bestuur;
een team dat zich focust op het thema financieel fit
en een team dat zich focust op de thema’s mentaal en fysiek fit
Om flexibel te zijn in een omgeving die continu verandert, werken we volgens de Scrum/Agile methodiek. Al hebben we daar wel ons eigen sausje overheen gegooid. Dit helpt ons om onze kwartaal- en jaardoelen te halen.

Bij PGGM&CO krijg je de kans om creatieve ideeën in te brengen en uit te werken, in een omgeving die meer weg heeft van een startup dan van een corporate kantoor. Naast werk houden we van een (online) borrel en een gezellige pubquiz.

Hoe maak jij onze klanten blij?

 
PGGM&CO helpt mensen in zorg & welzijn fit te worden, en fit te blijven. Dat doen we voor onze ruim 760.000 leden en, sinds ruim een jaar, ook in nauwe samenwerking met werkgevers in zorg & welzijn. Met een klein team timmeren we hard aan de weg om zoveel mogelijk werkgevers te betrekken bij onze Financieel Fit propositie. Bedoeld om mensen met geldzorgen of geldproblemen hulp te bieden en daarmee uiteindelijk verzuim te voorkomen. Want geldproblemen zijn voor gemiddeld 20% van medewerkers in zorg & welzijn een dagelijks probleem en is vaak ook de oorzaak van veel andere mentale en/of fysieke klachten. Daarom zijn we ook in toenemende mate actief om zorg & welzijn organisaties vitaler te krijgen op mentaal en fysiek vlak. Aan de hand van concreet inzicht in de data van een organisatie, bieden we duiding en concrete oplossingen om medewerkers fit te krijgen. Om onze groei ambities nog verder vorm te geven zoeken we een Business Development Manager.

Jouw achtergrond

Jouw competenties:

  • Sales
  • Online Marketing
  • Data & Analyse
  • Partnermanagement
 

Jouw eigenschappen:

 
  • Nieuwsgierig
  • Uitstekende beheersing Nederlandse taal in woord & geschrift
  • Samenwerkend
  • Betrokken
  • Ondernemend
 

Waarom jij het verschil kunt maken? 

Omdat je een commercieel talent bent met ervaring in het verkopen van diensten in bij voorkeur de sector Zorg & Welzijn. Een track record (5+ jaar) als Sales en/of Business Development Manager. Kennis van Online Marketing is geen harde eis, maar wel een grote pré. Je combineert analytische kwaliteiten met het vermogen om die inzichten door te vertalen naar voorstellen die potentiële klanten prikkelen en tot actie inspireren. Communicatieve vaardigheden, een gezonde dosis overtuigingskracht en een flink mespuntje doorzettingsvermogen zijn essentieel om je impact te maximaliseren.

4 redenen waarom dit (n)iets voor jou is:

  • Nee, omdat je een pure accountmanager bent die acquireren vervelend vindt. 
  • Nee, omdat je een solist bent en er niets voor voelt met verschillende stakeholders op te trekken. 
  • Nee, omdat je graag in een voorspelbare en stabiele omgeving werkt.
  • Nee, omdat je werkt vanuit product push in plaats van vraag- en behoeften gestuurd.
+ Ja, omdat je een HBO+ werk- en denkniveau hebt en een sales-setting jouw natuurlijke leefomgeving is. 
+ Ja, omdat je overtuigingskracht groot, je gunfactor hoog en je talent om weerstand te overwinnen ongeëvenaard is.
+ Ja, omdat je het leuk vindt om jouw team deelgenoot te maken van je ervaringen en open staat voor feedback.
+ Ja, omdat je feilloos aanvoelt wat er nodig is om een zorg & welzijn organisatie enthousiast te krijgen voor PGGM&CO. 

Wat wij bieden

Volop kansen om jezelf te ontwikkelen in een groene werkomgeving in het midden van het land (Zeist, Utrecht), waar het gaat om meer dan geld alleen. Bij PGGM vergroot je je vakmanschap door samen te werken en kennis te delen. Je krijgt de vrijheid en verantwoordelijkheid om werk en privé zo goed mogelijk te combineren op de manier die in jouw leven past. Een open en eerlijke bedrijfscultuur hoort daarbij. Kies je voor PGGM, dan kies je voor de maatschappij én voor jezelf. Jij mag rekenen op:

  • een functie met gegarandeerde maatschappelijke impact.
  • een bruto maandsalaris tussen € 3807,- en € 5439,- o.b.v. 36 uur, afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • een bruto maandsalaris in schaal 10 van de CAO.
  • een 36-urige werkweek met flexibele werktijden.
  • een goede pensioenregeling als deelnemer van pensioenfonds PFZW (71,5% betaald door PGGM, 28,5% door werknemer).
  • een ruim opleidingsbudget voor interne en externe trainingen of opleidingen.
  • een gegarandeerde eindejaarsuitkering van 7,5%.
  • ruim 26 vakantiedagen.
  • flexibiliteit in werktijden en thuiswerkmogelijkheden.
  • een collectieve ziektekostenverzekering bij CZ. Je krijgt korting op de basisverzekering en aanvullende pakketten van CZ.
 Meer informatie over onze arbeidsvoorwaarden en salarisschalen lees je in onze CAO, die je vindt onder '
meer...



Meer vacatures van Pggm