Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Senior Merchandiser
Full-time / part-time
Full-time
Functie
Soort opleiding
Taalvereisten
Engels
(
Vloeiend
)
Nederlands
(
Vloeiend
)
Ontvang aanbevelingen op basis van je profiel en vind de vacatures die bij je passen.
Al 300.000+ studenten en starters hebben een profiel.
Als Senior Merchandiser werk jij samen met de Inkopers aan het behalen van commerciële doelstellingen. Jouw doel is het bereiken van de beste commerciële voorraad in de winkels binnen het vastgestelde budget. Dit doe jij door budgetmanagement, forecasting, replenishment en allocatie. Jij pakt daarbij de zwaardere of juist complexere productgroepen op.
Je werkt in een team van 4 Merchandisers, twee Assistent Merchandisers en een Team Lead Merchandising. Je hebt een aantal productgroepen onder je hoede, waarbij jij pro-actief kennis met collega’s deelt. Je denkt mee bij het oplossen van complexe vraagstukken. Uiteraard vorm je ook een team met de Inkoper en zorg je ervoor de Inkoper de juiste inzichten heeft om de beste beslissingen te maken.
Naast de nauwe samenwerking met de Inkopers, werk je ook samen met de (Demand) Planners. Je zet daarbij niet alleen jouw analytische vaardigheden in door het verzorgen van inzicht, maar ziet ook verbeterkansen. Je krijgt daarbij veel ruimte om jezelf te ontwikkelen en projecten op te pakken! Denk daarbij aan het verbeteren van diverse processen, zoals bijvoorbeeld het opstellen van een nieuw pre-season analyse proces.
Jouw voornaamste verantwoordelijkheden:
- Het opstellen en bewaken van commerciële plannen voor jouw productgebieden (inkoop & verkoop);
- Pre-season adviseren van de Inkopers op basis inkoopbudgetten;
- Opstellen van de inkoopbudgetten per groep en dit doorvertalen naar een Weekly Sales en Stock Intake (WSSI) en een koopplan;
- Adviseren van de Inkopers betreffende de te kopen eenheden per artikel. Dit doe je naar aanleiding van diepte analyses, rekening houdend met de kostprijs van de supply chain;
- In-Season gevraagd en ongevraagd maken van analyses van verkopen en voorraden ten behoeven van commerciële actiepunten
- Met de Demand Planner forecasting van het vast assortiment afstemmen (vulgraden en promoties);
- Het afstemmen van de verdeelmethodiek met de Allocator (vulgraden en promoties);
- Voorloper zijn bij het initiëren van verbeteringen en het leveren van input voor het automatiseren van processen;
- Meewerken aan (afdeling overstijgende) projecten gericht op procesoptimalisatie.
Over Zeeman.
Zeeman is een retailorganisatie met inmiddels 1.300 winkels in 7 verschillende Europese landen, namelijk België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk en Spanje. Planning & Merchandising is onderdeel van Supply Chain. Merchandising is verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de goederenvoorraad in de winkels en de sturing op de voorraadniveaus in de gehele keten. De afdeling is dan ook de spil tussen de afdelingen Inkoop, Transport en ons Distributiecentrum.Zeeman is een organisatie die zich kenmerkt door nuchterheid en doelgerichtheid met een rijke historie. De menselijke maat telt, wat zich uit in respect voor elkaar, klanten en partners. We geloven in langdurige samenwerking en vinden het belangrijk eerlijk en rechtvaardig zaken te doen. Maatschappelijk verantwoord ondernemen noemen we bij Zeeman zuinig. Kortgezegd: zorgzaam en kostenbewust.
We zoeken mensen die eigenzinnig, betrokken en zuinig zijn.
Wat neem je mee?
- Een afgeronde Hbo opleiding gericht op bijvoorbeeld economie of bedrijfskunde;
- Minimaal 5 jaar ervaring als Merchandiser;
- Bij voorkeur ervaring binnen de retail;
- Een zeer goed cijfermatig inzicht en analytisch denkvermogen;
- Je bent proactief en hebt een commerciële instelling;
- Je bent in staat om te overtuigen;
- Je hebt een goede kennis van Excel;
- Bij voorkeur kennis van Power BI en / of planningstools;
- Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
Wat krijg je terug?
- Een werkomgeving die volop in ontwikkeling is.
- Een werkgever waar maatschappelijk verantwoord ondernemen een prioriteit is.
- Werken bij een stabiel familiebedrijf met een sterke lange termijnvisie.
- Een werkgever die Zuinig is op haar medewerkers:
- 24 vakantiedagen + 12 ATV dagen (op basis van fulltime);
- Mogelijkheid tot thuiswerken (met een standaard vergoeding per werkdag);
- Flexibele werktijden;
- Gratis toegang tot een online Vitaliteits platform;
- Gratis toegang tot een e-learning platform;
- Niet-ziek-premie van €20,- per kwartaal uitbetaald in Zeeman waardebonnen;
- Mogelijkheid voor een fietsplan.
- Een salaris tussen de € 3.759,- en € 5.086,- bruto per maand (afhankelijk van ervaring).
- 8% Vakantiegeld (jaarlijks uitbetaald in mei).
- Reiskostenvergoeding (vanaf 10 km tot maximaal 50 km enkele reis).
- Pensioen opbouw bij pensioenfonds detailhandel.
- 20% personeelskorting.
- Mogelijkheid tot deelname in een collectieve ziektekostenverzekering en collectieve schadeverzekering.
Connecten
‘Good clothing and textiles don’t have to be expensive’. Jan Zeeman, the founder of our company, didn’t just have this clear vision, he made it a reality as well. Good and cheap fashion and household textiles became our speciality.
meer...
Meer vacatures van Zeeman 479662