Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Beleidsontwikkelaar informatievoorziening

Overheidzzp - Rotterdam - 19-04-2024 Naar vacature  

Provincie Overijssel
Sluit op 28-04-2024 23:59
ZZP (of detachering)
20-05-2024
  • 20-05-2025
Overijssel
32 uur per week
12 maanden (exclusief verlenging)
Delen

Over de opdracht

In het kort: Je gaat als Beleidsontwikkelaar informatievoorziening adviseren over informatiewetten en archiefwet, beleids- en uitvoeringskaders opstellen, adviseren over E-depot, privacy en security, en regie voeren bij implementatie van een kwaliteitssysteem.

Opdrachtomschrijving
Je neemt de rol van beleidsontwikkelaar over op het gebied van informatiewetten, met specifieke focus op de archiefwet. Hierbij ondersteun je bij het opstellen van beleids- en uitvoeringskaders.

Daarnaast omvat jouw takenpakket ook andere advieswerkzaamheden met betrekking tot informatiewetten en de archiefwet, waarbij je advies mag geven of de provincie extern vertegenwoordigt.

Denk hierbij aan advisering over onderwerpen zoals E-depot, informatierisicobeleid, archiving by design en afstemming met privacy en security.
Dit alles speelt zich af in een complexe omgeving met diverse belanghebbenden.
Het is een pluspunt als je ervaring hebt met het implementeren van beleid of het aansturen van projecten.

Verantwoordelijkheden:
Verantwoordelijkheden / Resultaten

Als Beleidsontwikkelaar informatievoorziening (met kennis van informatiewetten, waaronder de archiefwet) ben je verantwoordelijk voor:
Zorgen dat belanghebbenden goed geïnformeerd zijn en in een sterke informatiepositie verkeren.
Aansluiten bij de behoeften van advisering bij de ontwikkeling en implementatie van een kwaliteitssysteem dat nog in de beginfase zit. Je speelt een leidende rol in dit proces en draagt bij met jouw expertise om dit tot een succes te maken.

Tijdig signaleren wanneer externe inhoudelijke uitdagingen de provinciale organisatie beïnvloeden en proactief advies geven.
Naast het grote project neem je ook andere kleinere adviestaken op het gebied van informatievoorziening op je of vertegenwoordig je de provincie in relevante overleggen.

Organisatie:
Organisatie
De ambtelijke organisatie van de provincie bestaat uit acht eenheden: Bedrijfsvoering, Publieke Dienstverlening, Economie en Cultuur, Project- en programmamanagement, Wegen en Kanalen, Bestuurs- en Concernzaken, Natuur en Milieu, Ruimte en Bereikbaarheid. Daarnaast is er de Statengriffie, die Provinciale Staten adviseert en ondersteunt. De hoofden van deze eenheden zijn vertegenwoordigd in het Centraal Management Team (CMT) en de adjunct-hoofden in het Bedrijfsvoeringsoverleg (BMT). Er is een tweehoofdige directie (Directie-overleg, DO).

Als beleidsontwikkelaar maak je deel uit van het Team Bedrijfsvoering Informatievoorziening & Digitalisering.

Project:
Project
Bij provincie Overijssel streven we naar een digitaal transformatieve provincie waar betrouwbare en toegankelijke informatie centraal staat. Om informatie zowel intern als extern optimaal te delen, werken we aan het versterken van ons informatiebeheer. Dit doen we onder andere door de invoering van een kwaliteitssysteem. Hierbij verbeteren we onze processen en stellen we beleidsmatige uitvoeringskaders op.

Eisen

LET OP: Het is voor onze opdrachtgever noodzakelijk dat je aan al de gestelde functie-eisen kunt voldoen. Dit moet overtuigend blijken uit je CV. Alleen dan is reageren op deze opdracht zinvol.

  • De Kandidaat is inzetbaar vanaf 20 mei 2024 tot en met 20 mei 2025 voor 20 tot 32 uur per week. – U voegt een CV van maximaal 3 pagina’s A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe. Het CV moet in het Nederlands zijn en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV moeten de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week vermeld zijn. – De kandidaat beschikt aantoonbaar over hbo werk- en denkniveau, met opleidingsrichting: informatiemanagement, recordmanagement, SOD-2 of vergelijkbaar. – De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een adviserende rol bij een overheidsorganisatie. – De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het uitvoeren of (bege)leiden van analyses en implementaties met betrekking tot informatievoorziening bij een overheidsorganisatie. – De kandidaat heeft een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.

Wensen

LET OP: Op basis van de wensen van onze opdrachtgever wordt bepaald of je eventueel wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek. Het is dus noodzakelijk dat je ook op de wensen een sterke match hebt.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar inhoudelijke kennis van informatiewetten, met name de Archiefwet, en de implementatie van beleid. – De kandidaat heeft kennis van complexe organisatievraagstukken om implementatieprocessen goed te begeleiden. – Indien beschikbaar, beschrijf eventuele aanvullende ‘toegevoegde waarde’ voor de opdracht.

Procedure

Wanneer je interesse hebt in deze opdracht en overtuigd bent van een sterke match dan kun je direct via OverheidZZP reageren. Naast een
actueel en op de opdracht gericht CV
zullen wij altijd vragen om een bondige
persoonlijke motivatiebrief
. Ook vragen wij je om een
schriftelijke toelichting per functie-eis en -wens
en een
indicatief uurtarief
. Op basis van deze informatie kunnen wij voor je aan de slag gaan om je zo krachtig mogelijk voorgedragen te krijgen bij onze opdrachtgever. We nemen contact met je op om alle verdere details goed door te nemen en duidelijke afspraken met je te maken.

Relevante opdrachten

Sluit op 08-05-2024 09:00

Projectmanager/business analist

Rijkswaterstaat
01-03-2024
  • 13-09-2024
Zuid-Holland
24 uur per week
ZZP (of detachering)
Sluit op 06-05-2024 17:00

Adviseur bedrijfsvoering

Omgevingsdienst IJsselland
13-05-2024
  • 31-12-2024
Overijssel
32 uur per week
Detachering
Sluit op 06-05-2024 16:00

Contentmaker

Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Overheidzzp