Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Transport manager
Verasol - 30-07-2021
Naar vacature
Geef je carrière de ruimte.
Transport Manager – Verasol (40 uur)
Home & Garden Solutions is de holdingmaatschappij achter vier snelgroeiende Europese merken: Verasol, Gardendreams, Montage Master en Sunmaster. Deze merken ontwerpen, produceren en verkopen een kwalitatief hoogwaardig merkenassortiment van aluminium terrasoverkappingen, veranda's, tuinkamers, glazen schuifwandsystemen en zonweringsoplossingen.Gedreven door de consumententrend om huizen en tuinen te verrijken met kwalitatieve en duurzame leef -en woonoplossingen maken de merken al jaren een sterke groei en ontwikkeling door. In totaal werken er binnen de groep 330 enthousiaste medewerkers in een ondernemende, professionele, open en informele sfeer.
Om de huidige en toekomstige ambities verder mogelijk te maken, zoeken wij een Transport Manager. Als Transport Manager rapporteer je aan de Operations Manager. Je bent verantwoordelijk voor de outbound processen bij Verasol en je zult een grote rol krijgen bij het oprichten van een transportafdeling met eigen wagenpark en chauffeurs. Het is een veelzijdige en uitdagende functie waarbij je Verasol helpt te komen tot de next step in de groeiambitie. Het betreft een nieuwe functie - je krijgt dus alle ruimte om deze naar eigen inzicht vorm te geven.
Functie omschrijving:
Jij bent in de eerste fase verantwoordelijk voor het opzetten van een professionele planningsafdeling (B2B, B2C en E-commerce), het formeren van een goed team met de juiste competenties. In fase 2 zal de afdeling vervoer (eigen wagenpark en chauffeurs) opgezet worden (van concept tot aan operationele implementatie). Verder breng je alle outbound processen in kaart en houd jij je bezig met het plannen, coördineren en het monitoren van de outbound van goederen tot aan de uiteindelijke consument. Natuurlijk ben je ook bezig met het analyseren en verbeteren van hieraan verwante processen. Je voert verbeteringen door, ziet kansen en denkt mee op een strategische manier. Je plant de toekomstige vraag, kijkt welke capaciteiten nodig zijn en je zorgt voor de communicatie tussen de verschillende afdelingen/schakels. Je stelt verbeterplannen op waarin je de knelpunten definieert. Je werkt veel samen met andere operations MT leden en rapporteert aan de Operations Manager.Je bent verantwoordelijk voor je team en de uitvoering van de werkzaamheden. Je zorgt ervoor dat iedereen in zijn en/of haar kracht staat en het gewenste resultaat behaalt. Op basis van fulltime beschikbaarheid (40 uur per week).
Kerntaken:
- Verantwoordelijk voor de korte- en middellange outbound planningen.
- Aansturen van de afdelingen Transportplanning en vervoer.
- Optimaliseren van het outbound proces.
- Analyseren en optimaliseren van processen en de inrichting van systemen.
- Opstellen van rapportages met betrekking tot de performance (al dan niet met aanbevelingen).
- Contacten onderhouden met de gehele keten van een product en dus met diverse mensen binnen de organisatie en waar nodig ook buiten de eigen organisatie (logistiek, teamleider, Bidi, operations manager, externe dienstverleners).
- Plannen en resultaten (KPI’s) rapporteren aan het MT.
Competenties:
- Een aantal jaar relevante werkervaring in een transportomgeving en/of transportmanagement relevante processen.
- Analytisch sterk, communicatief vaardig en een teamspeler.
- Motiverend en energiek.
- Kennis van diverse computersystemen waaronder de toepassing van ERP software en TMS systemen.
- Strategisch sterk, tactisch en een open houding.
- Verantwoordelijkheidsgevoel, betrokken en ambitieus.
- Voelt zich thuis in een dynamische werkomgeving en kan omgaan met veranderingen.
Functie-eisen:
- Een logistieke of bedrijfskundige opleiding zoals Bedrijfskunde (HBO) of Logistiek Management (HBO) of een vergelijkbaar niveau verkregen door werkervaring (assessment kan onderdeel van de procedure uitmaken).
- Tenminste 5-7 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie.
- Ervaring in een E-commerce omgeving is een pre.
- Beheersing van de Duitse en Nederlandse taal in woord en geschrift.
Wat bieden wij?
- Een snelgroeiende, ambitieuze en financieel gezonde organisatie met aandacht voor persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers.
- Een jonge organisatie volop in transformatie met een informele sfeer en veel vrijheid en verantwoordelijkheid en de mogelijkheid om door te groeien in diverse managementposities.
- Marktconforme arbeidsvoorwaarden.
- Opleidingsmogelijkheden.
- Flexibele werktijden.
- Een fijne werkplek op ons hoofdkantoor in Wachtendonk (net over de Duitse grens).
- In overleg is hybride werken mogelijk.
Enthousiast?
Dan leren we jou graag beter kennen. Laat ons via onderstaand formulier weten wat jouw achtergrond is. Vergeet vooral je CV niet mee te sturen.Onze Senior HR manager, Veronique Philips zal dan snel contact met je opnemen. Voor vragen kan je altijd contact met haar opnemen via de telefoon / whatsapp : +31 (0)6 26234007 of via
meer...
Meer vacatures van Verasol