Inloggen - Registreer  

Adviseur-IT Crisis Communicatie Specialist

Zzp Opdrachten - Utrecht - 18-05-2024 Naar vacature  

Functie omschrijving

Voor Rabobank in Urecht zijn wij op zoek naar een IT Crisis Communicatie Specialist
Als IT Crisis Communicatie Specialist (Medior) binnen Rabobank vervul je een cruciale rol ten tijde van IT-crises. Je bent verantwoordelijk voor de prioritering en de interne als externe communicatie rondom grote verstoringen.

Werkzaamheden

In de rol van IT Crisis Communicatie Specialist ben je één van de vijf teamleden binnen het Major Incident Communication team. In deze functie fungeer je als thought partner en probeer je zo snel mogelijk de impact van de verstoring te bepalen. Naast de prioritering ben je verantwoordelijk voor zowel interne en externe communicatie omtrent grote IT-incidenten (‘major incidents’). Dit alles doe je onder tijdsdruk terwijl je kalm en nauwkeurig blijft. Ongeacht de omstandigheden houd je je hoofd koel en zorg je dat je de deadlines haalt om de klantimpact zo snel mogelijk te reduceren.

Binnen de organisatie werk je in een complexe omgeving nauw samen met diverse stakeholders. Als IT Crisis Communicatie Specialist zorg je ervoor dat je de benodigde kennis hebt van het applicatielandschap binnen de bank zodat de informatie van de IT- en klantbedieningsafdelingen binnen no-time bij de juiste partijen terecht komt. Dit vereist de vaardigheid om complexe – en vaak zeer beperkte – informatie snel te kunnen omzetten naar een makkelijk te begrijpen verhaal voor een breed publiek middels de juiste kanalen.

Om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, werkt het Major Incident Communication team in roterende 24/7 stand-by diensten. Ongeveer eens in de vijf weken fungeer je dag en nacht, zowel binnen als buiten kantoortijden, als het belangrijkste aanspreekpunt in het geval van een major incident.

Buiten je stand-by diensten om werk je aan projecten die bijdragen aan de optimalisatie van processen of teamprestaties. Wellicht verken jij nieuwe mogelijkheden om onze klanten op een efficiëntere manier te bereiken of versnel je op inventieve wijze onze communicatie. Misschien ontwikkel je trainingen voor interne stakeholders of vergroot je op uiteenlopende manieren het bewustzijn rondom IT continuïteit binnen de organisatie – de mogelijkheden zijn oneindig en proactiviteit en out-of-the-box denken worden zeer op prijs gesteld!

De opdrachtgever(s)

De Rabobank is een coöperatieve bank met meer dan 8,5 miljoen klanten. Met grote en kleine initiatieven wil de bank de wereld een beetje beter maken. Zo ondersteunen ze lokale ondernemingen en goede doelen organisaties en leveren ze op deze manier bij aan de welvaart en het welzijn in de omgeving.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring in (Crisis) Communicatie, Stakeholder Management en/of reputatiemanagement;
  • Kennis van het IT-landschap vanuit zakelijk oogpunt;
  • Bachelor- of Masterdiploma;
  • Uitmuntende beheersing van de Nederlandse taal (bij voorkeur Dutch native) en vloeiend in Engels, zowel in woord als geschrift;
  • Een proactieve, kwaliteit- en resultaatgerichte teamspeler;
  • Sterke communicatieve vaardigheden en groot inlevingsvermogen;
  • Flexibele en zelfstandige werkstijl en het vermogen om te gedijen binnen een grote, complexe organisatie;
  • Ervaring met stand-by diensten en werken onder tijdsdruk;
  • Zelfstarter die zich comfortabel voelt bij een hybride manier van werken.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Zzp Opdrachten
Meer Adviseur-IT Crisis Communicatie Specialist vacatures