Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Informatiemanager

Od Logo - Lelystad - 10-06-2022 Naar vacature  

De gemeente Lelystad zoekt jou!

‘Informatiemanager‘ met aandacht op ontwikkelingen in het Fysiek Domein

Ben jij

Onze nieuwe informatiemanager? Het maakt ons niet uit of je nu een junior, medior of al een senior bent.
Zoek jij een functie die een organisatie breed karakter heeft, verder gaat dan IT en waarin je de ruimte krijgt om te ontwikkelen? Spreekt inventariseren van de behoefte aan informatievoorziening jou aan en ben jij iemand die gevraagd en ongevraagd advies geeft over IT-vraagstukken? Dan zoeken we jou!

De gemeente Lelystad werkt doorlopend aan de doorontwikkeling van haar Informatievoorziening. Hierbij kijken we integraal door de ontwikkellenzen van Mens, Proces, Informatie en Techniek (MPIT). Dit doen we niet alleen, maar doen we samen met onze interne en externe ketenpartners. Samen werken we aan de (digitale) dienstverlening gericht op onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. We werken in interne en externe omgevingen waarin de complexiteit van zowel informatiestromen als ook security- en privacy-maatregelen elke dag toenemen. Daarom zijn we op zoek naar een informatiemanager met lef. Iemand die vanuit de verbinding stappen weet te zetten. Dit op het gebied van veranderende wetgeving, digitale ontwikkelingen (waaronder RPA), (grote) aanbestedingen maar ook gewoon vanuit realiteit en de dagelijkse werkzaamheden.

Het team

De Informatiemanagers zijn samen met de medewerkers van ICT ondergebracht in het team Informatiemanagement & Automatisering (IMA). In het tactisch speelveld van onze organisatie werk je nauw samen met de Strateeg Informatisering & Digitalisering, de verschillende MPIT-adviseurs en de Business-teams aan oplossingen die helpen de doelen van de organisatie te realiseren.

Het cluster Informatiemanagement is op zoek naar een leuke energieke collega!

De functie

Vanuit Informatiemanagement worden de werkvelden Sociaal, Fysiek en Strategie & Ontwikkeling bediend met betrekking tot de ontwikkeling en beheersing van de Informatievoorziening. In deze functie leer je om bij te dragen aan gedeelde verantwoordelijkheid over het Fysiek Domein. Dit doe je samen met MPIT-adviseurs en de concernstrateeg informatie en digitalisering, waarbij het credo is “goed vandaag, klaar voor morgen”.

Je leert de wettelijke opgaven en kaders en de daarmee samenhangende processen binnen het Fysiek Domein te begrijpen. Je wordt dé adviseur op het terrein van de informatievoorziening. Je volgt de ontwikkelingen bij gemeenten en die van de ketenpartners op de voet en kent de opgaven en ontwikkeldoelen van de organisatie. Je gaat daarover in gesprek, analyseert vragen, nieuwe wet- en regelgeving en zoekt samen met de organisatie naar innovatieve oplossingen. Je brengt op basis daarvan gevraagd en ongevraagd advies uit. Daarbij schuw je het presenteren aan grote groepen collega’s, het managementteam en/of de directie niet.

Uiteindelijk werk je als relatiegerichte informatiemanager voornamelijk nauw samen met je collega’s binnen het Fysiek Domein en daarnaast ook voor de organisatie. Daarbij vertaal je strategische doelen naar tactische kaders en concrete uitvoeringsopdrachten. Jij geeft het advies, maakt het ontwerp en ondersteund bij de uitvoering van het project wat gedaan wordt door projectleider. Gedurende de realisatie blijf je de projectleider en de opdrachtgever adviseren gericht op de vastgestelde doelen. Na invoering laat je dit niet los maar reflecteer je, samen met het projectteam en/of MPIT-collega’s, op de effectieve uitvoering en opvolging.

Wij vragen

Jij bent altijd op zoek naar de kern van een vraagstuk. Je kan tactische vraagstukken vanuit verschillende perspectieven benaderen en zoekt naar oplossingen die passen bij de context, de organisatie en de mensen. Daarbij werk jij vanuit de ambities en opgaven van de stad, het fysiek domein en de maatschappelijke ontwikkelingen.

Je helpt de organisatie met het in kaart brengen van verander-/ en ontwikkelvraagstukken en samen met de organisatie ga je op zoek naar passende oplossingen. Daarbij wordt jouw expertise, kennis en interesse binnen het Fysiek Domein ingebracht.

Als sterke adviseur in wording ben je innovatief en oplossingsgericht. Je wordt enthousiast van complexe informatiesystemen en de dynamiek van een gemeentelijke organisatie en de ketenpartners. Je bent communicatief sterk, een teamspeler en weet vandaar uit om mensen mee te krijgen in de ontwikkeling.

Verder ben je in staat om vanuit een helikopterview, prioriteiten te stellen en hou je inzicht en overzicht.

Daarnaast beschik je over:
  • Een succesvol afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van Informatica, Bestuurlijk Informatiekunde of Bedrijfskunde;
  • Affiniteit in het werkveld van Informatiemanagement;
  • Affiniteit met het werken voor gemeenten.

Het mooie van gemeente Lelystad en de functie

Je komt werken in een stad waar de pioniersmentaliteit nog altijd heerst. Dit zie je ook terug in jouw werk. Je hebt dus een uitdagende baan, vol afwisseling in een energieke organisatie. We werken samen, het is duidelijk en we zijn betrokken.

Je krijgt hier de ruimte om jezelf te ontwikkelen met veel eigen verantwoordelijkheid en er is oog voor jouw talent.
We bieden een dienstverband van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is, afhankelijk van kennis en ervaring, volgens aanloopschaal 10 (max. € 4.671, – of functieschaal 10a (max. € 5.021, – conform salaristabel april 2022, bij een fulltime dienstverband van 36 uur,).

Boven op je salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05%. Je kiest ervoor om dit flexibel uit te laten betalen, of je koopt er bijvoorbeeld extra verlof van of een fiets. Ook kun je een deel van jouw budget omzetten in een tegemoetkoming voor reiskosten.

Extra pluspunten:

In Lelystad
  • Hebben we een mooi stadhuis en een groene stad als inspirerende werkplek
  • Heerst een informele sfeer
  • Hebben we een verrassend vitaliteitsprogramma
  • Kun je flexibel zijn om werk en privé in balans te houden
  • Werken we plaats- en tijdonafhankelijk; je werkt waar dat op dat moment passend is
  • Hebben we daarom dus goede thuiswerkmogelijkheden én ontvang je een thuiswerkvergoeding
  • Kunnen we arboproof thuiswerken met de juiste middelen
  • Krijg je een laptop en smartphone van de zaak
  • Zijn er volop ontwikkelings-en opleidingsmogelijkheden
  • Bouw je een ABP-pensioen op voor later
  • Is een station of (betaalde) parkeergelegenheid op 2 minuten van ons kantoor.
  • Ben je meestal zo. Het ligt centraal en is goed bereikbaar.
We gaan veilig om met informatie.

Meer info

Heb jij naar aanleiding van onze vacature nog vragen over deze functie? Neem dan eens contact op met Jacob Warris, teamleider IMA, telefoonnummer 06-10678153. Hij kan jou de inhoud van deze functie verder toelichten.

meer...



Meer vacatures van Od Logo