Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

15 april Medewerker Donateursservice

Knrm - Ijmuiden - 16-04-2024 Naar vacature  

Staat servicegerichtheid bij jou hoog in het vaandel? Zorg jij ervoor dat onze donateurs zich gewaardeerd en gehoord voelen? Ben je een flexibele teamspeler die houdt van een no-nonsens werksfeer? Ben je administratief sterk en bedenk je graag hoe processen efficiënter kunnen? Kom dan werken bij de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM).

Wij zoeken een

Medewerker Donateursservice (32 – 40 uur)

De KNRM redt mensen en dieren in nood op zee en het ruime binnenwater. Zo’n 1.500 professioneel opgeleide vrijwilligers staan dag en nacht klaar voor hulpverleningen en reddingsacties vanuit de 45 reddingstations, verspreid over Nederland. De KNRM bestaat dit jaar 200 jaar.

De KNRM is als goed doel volledig afhankelijk van donaties, giften en nalatenschappen. De KNRM ontvangt geen subsidie van de overheid. Vanuit kantoor IJmuiden ondersteunt de beroepsorganisatie de vrijwilligers op de reddingstations om het reddingwerk veilig en professioneel uit te kunnen voeren.

Als medewerker donateursservice ben jij het eerste aanspreekpunt voor donateurs. Je bent vriendelijk, behulpzaam en oplossingsgericht. De donateur moet zich immers gewaardeerd en gehoord voelen. Je bent vertegenwoordiger van de organisatie aan de telefoon, in de mail of in brieven en een aantal keren per jaar bij evenementen en donateursbijeenkomsten. Alle contactmomenten leg je vast in ons CRM-systeem waarin ook de financiële transacties worden vastgelegd en opgevolgd.

Je bent pro-actief bij het oplossen van knelpunten en kunt inschatten wat de consequenties van nieuwe fondsenwervende acties zijn voor je eigen werk, zowel qua werkprocessen als qua vastlegging in het CRM-systeem. Aanpassingen in de werkwijze leg je vast en voer je door in de dagelijkse werkzaamheden. Dat je hierbij zorgvuldig te werk gaat, spreekt voor zich.

Verder ben je altijd op zoek naar hoe het nog beter of efficiënter kan, met altijd in je achterhoofd ‘de donateur zo goed mogelijk service verlenen’. Samen met je collega vorm je de donateursservice een cruciaal onderdeel van onze organisatie. Want zonder onze donateurs redden we het niet!

Verantwoordelijkheden:

  • Vragen en verzoeken via telefoon, e-mail en brieven beantwoorden en afhandelen;
  • Mutaties van donateursgegevens verwerken binnen onze donateursadministratie;
  • Donateursdata van verschillende acties en campagnes verwerken in onze database inclusief het verzorgen van de opvolging (dankbrieven, welkomstbrieven, retourpost verwerken etc.);
  • Een bijdrage leveren aan het op peil houden van de datakwaliteit van het donateurbestand (CRM-systeem) d.m.v. controles van de (geautomatiseerde) databestanden voor invoer en het corrigeren van mogelijke data-issues;
  • Het maken van incassobestanden ten behoeve van de financiële administratie en de uitvoering en controle van het incassoproces.
  • Het signaleren van knelpunten in het gebruik van het CRM-systeem en het bijdragen aan oplossingen voor deze knelpunten. Ook doe je suggesties voor het optimaliseren van campagneprocessen.
  • Zorg dragen voor de organisatie en administratie van speciale projecten voor donateurs zoals loffelijk initiatieven, bunkerbootjes en trouwe donateursdag. Daarnaast ondersteun je bij de organisatie en uitvoering van speciale evenementen en fysieke ontvangsten voor donateurs (bijvoorbeeld op beurzen, Reddingbootdag en kleinschalige donateursbijeenkomsten).

Je werkt nauw samen met:

  • Intern: medewerkers fondsenwerving (particulier en zakelijk), de data-analist en de functioneel applicatiebeheerder en je directe collega(‘s) van de donateursservice en het secretariaat.
  • Extern: derden zoals het verzendhuis, de webshop, leveranciers.

Je beschikt bij voorkeur over deze competenties en eigenschappen:

  • Samenwerken in teamverband, feedback geven en ontvangen
  • Pro-actief, neemt initiatief
  • Servicegericht
  • Communicatief en collegiaal
  • Stressbestendig
  • Nauwkeurig

Voor de functie vragen we van jou:

  • MBO/HAVO werk- en denkniveau
  • Kennis van en ervaring met klantcontact en informatieve serviceverlening
  • Kennis van en ervaring met Microsoft Office (Word, Excel)
  • Affiniteit met financiële/administratieve processen/werken in CRM-systemen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Affiniteit met het doel en de missie van de KNRM

Wat bieden we jou?

  • een afwisselende en uitdagende baan in een informele werksfeer
  • een functie in een unieke organisatie die een taak uitvoert die ertoe doet
  • een salaris tussen de € 3.000,- en € 3.300,- bruto, bij een fulltime dienstverband en afhankelijk van je ervaring
  • een dertiende maand
  • een goede pensioenregeling, zonder eigen bijdrage
  • een fitheidsvergoeding
  • 27 vrije dagen op basis van een fulltime dienstverband;
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Knrm
Meer 15 april Medewerker Donateursservice vacatures