Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Clustermanager HR Services
Gewenst aantal uren
- 32 - 36 uur
- HR
- Freelance
- Detachering
Functie omschrijving
Sinds kort werken we in een volledig nieuw digitaal HR-landschap: de personeelssalarisadministratie, het recruitmentsysteem en inhuurmanagement zijn volledig vernieuwd (SaaS-oplossingen) en op elkaar aangesloten. Dit vraagt een nieuwe afdelingsorganisatie met bijbehorende aansturing, een andere manier van werken en een nieuwe strategie voor ons dienstverleningsmodel (click/call/face) dat beter past bij deze nieuwe realiteit.De Clustermanager HR Services is verantwoordelijk voor de foutloze uitvoering van diverse processen die van grote impact zijn op onze taak van goed werkgever. Jouw team handelt het maandelijkse payroll en post-payroll proces correct af. Zorgt ervoor dat het in-, door-, en uitstroomproces goed geregeld en de verzuim- en vakantieadministratie op orde is. Daarnaast zorg je ervoor dat alle collega’s kunnen rekenen op een correct arbeidscontract, adviseert jouw team van HR-juristen op een juiste toepassing van de wettelijke regels en draag je de eindverantwoordelijkheid voor een actueel Personeelshandboek. Het team HR-Services bestaat op dit moment uit 25 medewerkers.
Jij bent de visie en strategie van HR-Services en je bent de regisseur en inspirator voor je team. Je initieert, stimuleert en weet een toekomstbestendige koers uit te zetten. Daarbij veranker je deze koers in duidelijke processen met bijbehorende verantwoordelijkheden en borg je de kennis van je team. Vanuit de rol als leidinggevende heb en houd je een scherp oog op zowel de functievereisten als het welzijn van de medewerkers.
Deze functie valt direct onder de Concernmanager Mens en Organisatie aan wie je verantwoording aflegt. Je maakt deel uit van zowel het HRM-MT als het M&O-MT. De vertrekkende Clustermanager blijft tot het einde van de zomer als adviseur aan.
Je taken zijn:
Naast de verantwoordelijkheid voor de efficiënte en correcte uitvoering van bovengenoemde taken staat deze manager aan de lat voor het doorvoeren van een belangrijke change-opdracht inclusief een organisatieverandering met de volgende drie doelstellingen:- Ontwikkeling van een nieuwe afdelingsstructuur die past bij de nieuwe IT-omgeving en de nieuwe taken en verantwoordelijkheden van het team. Het vergroten van het zelf-organiserend vermogen en de eigen verantwoordelijkheid van de teams maakt hier onderdeel van uit;
- Ontwikkelen en uitvoeren van het nog uit te werken dienstverleningsmodel (click/call/face) als onderdeel van het gehele target operating model voor HRM inclusief het vormgeven en verbeteren en borgen van de samenwerking met de 1e lijns HR Servicedesk, functioneel beheer (3e lijn) en andere aanpalende teams;
- Verder uitwerken van de potentie van de nieuwe HR-systemen - samen met de HRM-collega’s en in samenspraak met de interne klanten - om onze dienstverlening verder te professionaliseren.
Jij bent:
Je hebt een stevige administratieve en/of IT achtergrond en en hebt ervaring met organisatieontwikkeling en het ontwikkelen van teams. Je stuurt op eigenaarschap en resultaten. Door jouw leiderschapsvaardigheden en je strategisch denkvermogen zet je je medewerkers in hun kracht en zorg je voor executiekracht en kwaliteit. Je ontwikkelt een nieuw dienstverleningsmodel met bijbehorende organisatiestructuur en zorgt voor verdere professionalisering van het cluster HR Services.Functie eisen
- Je beschikt over academisch werk en denkniveau
- Je beschikt over meer dan 8 jaar ervaring in het benoemde werkveld (liefst meer dan 10 jaar)
- Je hebt ervaring in werkveld opgedaan bij Rijksoverheid
- Je hebt ervaring in werkveld opgedaan bij Provinciale overheid
- Je hebt ervaring in werkveld opgedaan bij G4 of 100.000+ gemeente
- Je beschikt over aantoonbare ervaring in het managen van een administratieve (HRM) afdeling, incl. 1e lijn klantcontact;
- Je beschikt over leidinggevende ervaring in een administratieve omgeving;
- Je beschikt over ervaring met het opzetten en implementeren van een click/call/face dienstverleningsmodel
Duur
Start z.s.m. t/m 31-10-2021 voor gemiddeld 32 uur per week. Met een optie op verlenging.meer...
Meer vacatures van Sempre Solucions