Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Teamleider VTGM Apotheek

Prinses Maxima Centrum - 22-12-2022 Naar vacature  

Het Prinses Máxima Centrum is een gespecialiseerd centrum waar de zorg voor kinderen met kanker in Nederland is geconcentreerd. Dat maakt dat ook de apotheek gespecialiseerd en volledig is ingericht op kinderen met kanker. Alles draait om het zorgen dat geneesmiddelen veilig toegepast worden en de (farmaceutische) zorg continue verbeterd wordt. We werken in een gloednieuw gebouw met een ‘state of the art’ uitrusting, waaronder de twee hightech VTGM-robots in mooie clean rooms.

In een enthousiast team van ongeveer 100 medewerkers zorgt onze apotheek ervoor dat alle geneesmiddelen op de juiste manier klaargemaakt, afgeleverd en toegepast worden, zowel in het Maxima als thuis. Daarnaast werken we intensief samen met research en dragen we bij aan farmacologisch onderzoek.

Vanuit de behoefte voor een goede groepsgrootte voor onze teamleiders en medewerkers, hebben we recent een wijziging in de organisatie van de backoffice van de apotheek aangebracht. Dat maakt dat nu twee teamleiders, met VTGM respectievelijk logistiek als aandachtsgebied, in nauwe samenwerking met de apothekers, leiding gaan geven aan de backoffice én de ontwikkelingen borgen.

De backoffice van de apotheek bestaat uit 70 medewerkers: 30 apothekersassistenten, 20 farmaceutisch medewerkers en 20 farmaciestudenten. We zijn op zoek naar een enthousiaste 

Teamleider VTGM
die leiding gaat geven aan de apothekersassistenten en het VTGM-proces verder optimaliseert.
Benieuwd hoe het er in onze unieke apotheek aan toe gaat? Bas Smit, Ambassadeur van het Máxima, had al eens “de ongelooflijke eer” om achter de schermen te kijken van de apotheek, bekijk

de unieke beelden van zijn bezoek.

Wat ga je doen?

De focus van je werkzaamheden ligt op het richting en sturing geven aan medewerkers en hen te stimuleren en faciliteren in het kader van hun taakvervulling. Je weet hierin de juiste balans te vinden tussen de verschillende behoeften en belangen. Hierbij toon je je in staat om een werkklimaat te creëren waarin de medewerker, het team en de organisatie zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Daarnaast vertaal je (farmaceutisch inhoudelijke) ontwikkelingen naar accurate roostering, procesverbeteringen en projecten. Je werkt actief aan de verbinding tussen de verschillende teams binnen de apotheek en zorgt voor afstemming met zorgafdelingen en stafafdelingen binnen het Maxima.

Samen met de teamleider logistiek overzie je het geheel en zorg je voor continuïteit, kwaliteit en het realiseren van verbeteringen. Je denkt mee over de lange termijnstrategie van de apotheek, samen met de apothekers en de manager bedrijfsvoering.

Profiel

  • Je bent een gediplomeerde farmaceutische professional (apothekersassistente of farmakundige) met enige jaren werkervaring in de farmacie, bij voorkeur in een productieomgeving;
  • Je hebt bewezen leidinggevende- of managementcapaciteiten;
  • Je hebt kennis van en ervaring met VTGM-bereidingen en kwaliteitsborging volgens GMP(-z);
  • Je hebt ervaring met operationele personeelsplanning en capaciteitsplanning
  • Je weet op effectieve wijze doelen en prioriteiten te bepalen en benodigde tijd, acties en middelen te organiseren om deze doelen te bereiken;
  • Je hebt het vermogen om verschillende én soms conflicterende behoeften en belangen samen te brengen;
  • Je hebt een groot empathisch vermogen, je creëert vertrouwen en weet medewerkers te binden, te boeien en te behouden.

Werken in het Prinses Máxima Centrum

Het Prinses Máxima Centrum hanteert de cao Ziekenhuizen (FWG 60), waarbij het salaris minimaal €3.389,- bruto en maximaal €4.964,- bruto per maand bedraagt bij een fulltime werkweek (36 uur). Precieze inschaling is afhankelijk van je opleiding en ervaring. Hiernaast ontvang je 8,33 procent vakantietoeslag in mei en 8,33 procent eindejaarsuitkering in december.

Ook biedt het Prinses Máxima Centrum haar medewerkers de mogelijkheid gebruik te maken van de regeling Meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden (MKSA). Met deze regeling kunnen tijd- en geldbronnen geruild worden tegen doelen, waardoor medewerkers een arbeidsvoorwaardenpakket kunnen samenstellen passend bij hun persoonlijke situatie en behoefte.

meer...



Meer vacatures van Prinses Maxima Centrum