Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Bestuurssecretaris MKB

Belastingdienst - Utrecht - 25-09-2021 Naar vacature  

Sparringpartner, verbinder, ondersteuner. Wat ben je eigenlijk niet als bestuurssecretaris midden- en kleinbedrijf bij de Belastingdienst in Utrecht? Je verzamelt informatie, legt verbinding met en tussen stakeholders en bereidt belangrijke besluitvormingsprocessen voor. Zodat de processen bij de directie MKB vlekkeloos verlopen.

Master/doctoraal
Fiscaal
Utrecht
32-36 uur
€ 4.281,- / € 6.419,- bruto p.m.
  • Nog één dag
  • Reageer t/m 22 oktober 2021

Dit doe je bij de Belastingdienst

Als bestuurssecretaris midden- en kleinbedrijf ondersteun je het Bureau Directeursondersteuning bij bestuurlijke en besluitvormingsprocessen. Inhoudelijk én procesmatig. In de rol van sparringpartner en facilitator maak jij je onmisbaar als rechterhand van het team. Hoe? Door MT-vergaderingen voor te bereiden en er verslag over uit te brengen. Door zelfstandig informatie te verzamelen en te structureren. Door met relevante stakeholders te communiceren over besluiten. En door de voortgang van gemaakte afspraken te bewaken. 

Je behoudt het overzicht, bewaart de rust en stelt de juiste prioriteiten. Ook bewaak je de consistentie en samenhang tussen de verschillende activiteiten en afspraken binnen de directie MKB. En je bereidt mede belangrijke besluiten voor en betrekt de OR daarbij. Zo speel je, samen met jouw collega’s, een rol van betekenis binnen de directie MKB.

Lees meer

Een bijzondere baan, omdat...

  • Je in een dynamische omgeving werkt die volop in ontwikkeling is. Hoe je werkdag eruitziet? En welke resultaten je bereikt? Dat verschilt van dag tot dag.
  • Je de kans krijgt om mensen en middelen samen te brengen en verbinding te leggen met veel verschillende betrokkenen op strategisch en tactisch niveau.
  • Je je kennis op het gebied van politiek-bestuurlijke verhoudingen en processen kunt inzetten.
  • Je wordt uitgedaagd door complexe situaties en tegenstrijdige belangen. Gelukkig ben jij flexibel, hands-on en haal jij hier juist energie uit!
“Jij bent als bestuurssecretaris van het MT van de directie MKB een onmisbare schakel. Want je draagt bij aan actuele informatievoorziening en ondersteunt zorgvuldig het besluitvormingsproces. Als sparringpartner voor het MT ben je iemand die stressbestendig is en alert adviseert en opereert.”

Marloes Vrenken, teamleider Bedrijfsvoering MKB van de Belastingdienst.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt academisch niveau, liefst in de richting van communicatiewetenschappen, bestuurs- of bedrijfskunde
  • Je hebt minimaal drie jaar aantoonbare relevante werkervaring, bijvoorbeeld als MT- of projectsecretaris of als strategisch adviseur
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, en formuleert helder en aansprekend.
  • Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en een gedreven, resultaatgerichte en pragmatische instelling.
  • Je kunt goed met tijdsdruk omgaan en snel en flexibel zaken oppakken als de actualiteit of situatie daar om vraagt.

Jouw competenties

  • overtuigingskracht
  • netwerken
  • plannen en organiseren
  • organisatiesensitiviteit
  • analyseren

De afdeling -

Directie Midden- en Kleinbedrijf
Toon inhoud
De Directie Midden- en Kleinbedrijf (MKB) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van het Midden- en kleinbedrijf en onderscheidt entiteiten in het middenbedrijf (ongeveer 0,4 miljoen) én in het kleinbedrijf (ongeveer 1,8 miljoen kleine bedrijven, starters en ZZP’ ers).

De klantbehandeling kenmerkt zich door informatiegericht toezicht en een integrale en subjectgerichte aanpak. MKB streeft optimalisering van belastingopbrengsten na door de inzet van diverse handhaving- en toezichtmiddelen ter versterking van de compliance, met aandacht voor slimme en nieuwe IT- toepassingen. MKB is ook verantwoordelijk voor het vorm en inhoud geven aan de integrale overheidssamenwerking. Én MKB houdt zich bezig met deurwaarderij en waarde-onderzoek.

De organisatie -

Belastingdienst
Toon inhoud
Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

Bijzonderheden

Toon inhoud
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
  • Op 1, 8 en 9 november 2021 vinden de selectiegesprekken plaats. Deze gesprekken vinden halverwege/einde van de middag plaats.
  • Na het selectiegesprek, volgt op vrijdag 19 november een draagvlakgesprek en eventueel een assessment
.
Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan

meer...



Meer vacatures van Belastingdienst