Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Manager Account Support

Copyright All Rights Reserved - Leiden - 18-04-2024 Naar vacature  

Leiden, NL, 2312 AT

Bedrijf:

HEINEKEN
Manager Account Support
NB: Interviews voor deze positie zullen plaatsvinden in de week van 22/04/24. 
Als Manager Account Support ben jij binnen HEINEKEN Nederland Retail verantwoordelijk voor de account support afdeling (4 account support managers, 1 account assistent en 1 functioneel beheerder). Jij bent een motiverende leidinggevende met de nodige leidinggevende ervaring, bekend met het optimaliseren van complexe processen en je hebt oog voor de klant. Je zal in deze rol nauw samenwerken met Sales, Demand Planning, HEINEKEN Global en Heineken Nederlands Supply, waardoor er ook veel stakeholder management van jouw verwacht zal worden.

 
Daarnaast blijkt de huidige Retail markt aan verandering onderhevig en dit voegt complexiteit toe aan het Account Support Team; QuickCommerce doet haar intreden en gaat samenwerkingen aan met traditionele retailers, Online en Offline kanalen lopen door elkaar heen (omnichannel) en de druk op marges bij retailers zorgt ervoor dat ze nog meer van ons verwachten binnen een nog kortere periode. De rol van digitalisering in onze werkzaamheden en de snelheid die dit vraagt om ons aan te passen op de veranderende omstandigheden in de markt zorgt ervoor dat we op dit moment in transitie (moeten) zijn.

 

Wat ga je nu doen als Manager Account Support?


Jouw voornaamste taken en verantwoordelijkheden als Manager Account Support zijn:
Eindverantwoordelijk voor de verkoopondersteuning, salesplanning, aftersales activiteiten, handelscommunicatie, backoffice en administratie en daarmee mede verantwoordelijk voor de klanttevredenheid.

Het aansturen van de afdeling Account Support op dusdanige wijze dat commerciële en operationele ondersteuning wordt geleverd aan de Accountmanagers, waardoor significant wordt bijgedragen aan de realisatie van de doelstellingen van HEINEKEN Retail in termen van marktpositie (marktaandeel in waarde), customerservice, administratie, kostenbeheersing en efficiency. Daarnaast zal de juiste individuele coaching cruciaal zijn om het team mee te krijgen tijdens eventuele veranderingen in processen en werkzaamheden.

Het creëren van een lange termijn strategie van het Account Support team, met daarbij ook het uitvoeren van het daadwerkelijke plan van aanpak met betrekking tot het verbeteren van huidige processen, efficiënter werken en duidelijke (nieuwe) verantwoordelijkheden als gevolg van de gewijzigde strategie in het account support team.

Het vaststellen van afzetprognoses voor promoties voor Retail op basis van historische afzetgegevens, actuele marktinformatie, de strategieën en informatie vanuit National Account Management middels een algoritmisch Voorspelmodel. Tevens way-of-working creëren hoe het TPT model, de promotie planningstool, beter gebruikt kan worden (zoals pre en post evaluaties). Het verder digitaliseren van deze processen is ook cruciaal voor de lange termijn en dient onderdeel te zijn van het bredere strategische plan.

Leiden van Global projecten binnen de Sequoia EVERGREEN strategy in samenwerking met HEINEKEN Global over het implementeren van tooling op het gebied van Machine Learning (AI), Forecasting en Demand Planning. Dit alles om de efficiëntie in het team te verhogen, foutgevoeligheid te verlagen en nauwkeurigheid in onze planningstools te verbeteren. Nederland zal hier een voorloper in zijn en learnings zullen gedeeld (dienen te) worden met de rest van de HEINEKEN Global organisatie.

Het onderhouden van contacten met relevante afdelingen binnen Heineken Nederland teneinde afstemming te bereiken t.a.v. voorraden, acties, restpartijen en reguliere/promotionele volumes. Communicatief vaardig zijn én op de juiste manier jouw belangrijke stakeholders meekrijgen is cruciaal voor het uiteindelijke succes van de afdeling.

Je bent tevens Business Process Owner voor Pricing, Promotie en Sales Order Management.
De standplaats van deze functie is Leiden en je rapporteert aan de Customer Group Director.
 

Waar kom je terecht?

Binnen HEINEKEN maak je deel uit van de afdeling Retail (off trade) waar jij het team zal versterken dat bestaat uit gepassioneerde professionals. Samen met jouw team heb jij de missie om te

bouwen aan groei van de categorie voor zowel de klant als HEINEKEN.
 

Ben jij die Manager Account Support die wij zoeken?

Een resultaatgerichte houding, gestructureerd en procesmatig sterk, doorzettingsvermogen, inspirerende collega, manager en verbinder.

Dit zijn de keywords die jou omschrijven. Tevens vragen wij de volgende must-haves:
 
een afgeronde WO (Master) opleiding;
minimaal 5-10 jaar werkervaring in operationeel management of commercie;
Leidinggevende ervaring
Ervaring met het leiden van (strategische) projecten
affiniteit met mensen, processen, commercie en retail;
je bent
40 uur per week beschikbaar.

Wat kan je van ons verwachten?

Het leuke van werken bij HEINEKEN is dat je bij ons altijd verder kijkt dan je eigen vak. Bij alles wat we willen verbeteren, zijn ook jouw mening en talent van belang. Zo kan het gebeuren dat je soms ver buiten je eigen vakgebied betrokken raakt bij een project. 

Je salaris wordt gebaseerd op de zwaarte van de functie, je relevante werkervaring en opleiding. Plezier in je werk en een goede balans tussen werk en privé zijn minstens zo belangrijk. Hoe meer jij het naar je zin hebt, hoe beter jouw bijdrage aan onze producten. Je krijgt daarom volop mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen. Vervolgstappen in je carrière kun je bij HEINEKEN ook buiten je eigen vakgebied zetten. 

Over HEINEKEN

HEINEKEN is ’s werelds meest internationale brouwer met meer dan 250 internationale en regionale bier- en cidermerken in meer dan 190 landen. Onze gepassioneerde collega’s werken elke dag met veel plezier om onze consumenten te laten genieten van onze mooie bier- en cidermerken als Heineken, Amstel, Brand, Desperados, Affligem en Apple Bandit. 

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Copyright All Rights Reserved
Meer Manager Account Support vacatures