Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Projectleider Openbare Ruimte

Gemeente Tilburg - 21-11-2022 Naar vacature  

Wil jij meewerken aan de groei van de stad en krijg je een kick als je door de stad fietst en ziet hoe de projecten van de gemeente zich ontwikkelen?
Weet jij hoe je binnen een gebiedsontwikkelingen als projectleider openbare ruimte te adviseren en je eigen project aan te sturen? Dan is de rol van Projectleider Openbare Ruimte wellicht iets voor jou. Het team Openbare Ruimte van de afdeling Project, Programma en Interimmanagement van de gemeente Tilburg zoekt een energieke, proactieve collega met verantwoordelijkheidsgevoel die ervaring heeft met projectmatig werken in de openbare ruimte.

We zoeken momenteel twee projectleiders openbare ruimte voor gebiedsontwikkelingen, voor de Spoorzone en voor overige gebiedsontwikkelingen zoals het kenniskwartier (omgeving Tilburg Universiteit).

Wat ga je doen?

Als projectleider openbare ruimte ben je zowel in- als extern dé spin in het web. Als eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijke stuur je multidisciplinaire projectteams aan. De kerntaken zijn:

  • Adviseren van de opdrachtgever (in dit geval meestal een projectleider stedelijke ontwikkeling) in de initiatieffase en projectvoorbereiding;
  • Voorbereiden van projecten d.m.v. het opstellen projectcontracten, opstellen besluitvormingsdocumenten, ontwerpen van projectstructuur, regelen benodigde capaciteit, inschakelen van in- of externe capaciteit, creëren van werkbare randvoorwaarden;
  • Leidinggeven aan (complexe) projecten binnen de Openbare Ruimte d.m.v. het aansturen van een projectgroep van vakspecialisten en eventueel externe partners. Bewaken van de planning, het proces en tussentijdse resultaten en daarnaast ook het signaleren en/of oplossen van knelpunten;
  • Borgen van de kwaliteit d.m.v. voortgangsrapportages, evalueren van het project met het projectteam, toetsen van het eindresultaat op de vooraf gestelde doelen;
  • Organiseren van de bewonersparticipatie die nodig is t.b.v. het project;
  • Organiseren van het proces van aanbesteding/inkoop van diensten en werken met Contactmanager en/of de inkoopadviseur;
  • Verantwoordelijk binnen de gebiedsontwikkeling voor de bouwlogistiek en afstemming van de verschillende bouwplaats inrichtingen.

Hoe ziet je dag eruit?

Je begint je dag thuis met een online vergadering met de adviseur stedelijk water en de projectleider van het civieltechnisch adviesbureau over de doorrekening van de wateropgave m.b.t. waterberging in de Spoorzone.

Vervolgens vertrek je naar kantoor, waar je een fiets pakt om daarmee naar de directie keet van de aannemer te fietsen voor een afstemmingsoverleg met de uitvoerende aannemer over de planning en voortgang van de werken in uitvoering. Na het overleg fiets je langs de parkeergarage in aanbouw om te bekijken of de verkeersmaatregelen t.b.v. de uitvoering van de saneringswerkzaamheden, conform het ingediende verkeersplan zijn uitgezet. Daarna fiets je terug naar het Stadskantoor waar in het Werkcafé hebt afgesproken met je collega’s om te lunchen.

Na de lunch heb je een uurtje om de mailbox bij te werken en een overleg met het projectteam voor te bereiden. Met het projectteam ga je vergaderen over de inrichting van de volgende fase van de Stadscampus. Jullie denken na over hoe dit groener kan en er goed invulling gegeven kan worden aan de klimaatdoelstellingen van de stad. Je vat de vergadering samen en verdeelt de taken. De informatie en vragen verwerk je na de afspraak, want morgen sluit je digitaal aan in een overleg met de wethouder om de stand van zaken van het project toe te lichten. Het eind van de middag gebruik je om van de verschillende projecten, samen met de Projectmanager ondersteuner alles op een rijtje te zetten en actie in FCC bij te werken. Voordat je naar huis gaat heb je nog een half uur gepland om de mailtjes die vanmiddag zijn binnengekomen te beantwoorden of te verwerken. Zodat je morgen met een lege inbox de dag kunt starten. Want dan begint de dag met een programmaoverleg om samen met de andere projectleiders SO en ondersteuners werkzaam in de Spoorzone, te bespreken, hoe het ervoor staat met de ontwikkeling van de verschillende deelplannen en bouwprojecten.

Wie ben jij?

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur met ruimtelijke component (bijvoorbeeld Civiele techniek, bouwkunde etc.);
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de rol van projectleider openbare ruimte, bij voorkeur in relatie tot stedelijke ontwikkeling;
  • Aantoonbare ervaring in een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, bent flexibel en weet om te gaan met conflicterende belangen;
  • Je bent resultaatgericht, besluitvaardig en proactief;
  • Je bent 32-36 uur per week inzetbaar.

Wat krijg je ervoor terug?

  • We streven naar een werkomgeving waarin iedereen zich thuis voelt en zichzelf kan zijn. Een diversiteit aan ervaringen, achtergronden en talenten in teams voegt waarde toe aan onze organisatie en de stad Tilburg;
  • Een functie met veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid binnen één van de beste overheidsorganisaties van Nederland;
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 11 met aanloopschaal 10. Op basis van een fulltime dienstverband is dit minimaal € 3.090, - en maximaal € 5.372, -. Afhankelijk van jouw ervaring en huidige situatie doen we je een zo goed mogelijk voorstel binnen deze bandbreedte;
  • Het betreft een structurele functie;
  • Een functie binnen één van de beste overheidsorganisaties van Nederland;
  • Keuze uit verschillende trainingen in het Tilburgs Leerhuis waarmee je elke dag beter kan worden;
  • Maatschappelijk relevant werk. Alles wat je doet heeft direct gevolg voor inwoners, medewerkers en partners van de gemeente Tilburg;
  • Goede werk-privébalans; een fulltime dienstverband is maximaal 36 uur, gedeeltelijk thuiswerken is na de inwerkperiode vanzelfsprekend;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% wat je maandelijks opbouwt. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je het budget besteedt;
  • Reis je met openbaar vervoer? Jouw reiskosten worden dan volledig vergoed (2e klas).

Vragen?

Solliciteer via de onderstaande button. Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Trees Swaans, teammanager Openbare Ruimte, via tel. nr. 06-29634357. Vragen over de sollicitatieprocedure kun je mailen naar personeel@tilburg.nl onder vermelding van vacaturenummer:

PPI22-19-20.

Gemeente Tilburg

Werken binnen een team met lef
Modern personeelsbeleid en sterk scholingsbeleid
Goede balans tussen werk en privé

Vacature informatie

Open sinds 21-11-2022
Sluitingsdatum 05-12-2022

Kun je de vacature die je zoekt niet vinden?

Meld je aan voor een Job Alert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt!

meer...



Meer vacatures van Gemeente Tilburg