Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Junior Consulent Triage

Gemeente Altena - Werkendam - 22-07-2021 Naar vacature  

Wij zijn op zoek naar gedreven collega’s die samen met ons de schouders willen zetten onder het opbouwen van de grootste gemeente van Noord-Brabant (maar liefst 226,6 km2!). Maak jij met jouw kennis en/of achtergrond in het sociaal domein bij ons het verschil als junior consulent triage?

Junior consulent triage voor 32 uur per week

Wat doe je als junior consulent triage?

Als junior consulent triage voor het sociaal domein ondersteun je de triagisten van het team Toegang en handel je aanvragen af. Binnen deze functie ligt de focus op het informeren over en afhandelen van (eenvoudige) inkomensvragen als Bijzondere Bijstand, het activiteitenfonds, de Collectieve ziektekostenverzekering en het administratief afhandelen van meldingen in het kader van ‘vroeg erop af’ (schuldhulp). Je levert informatie aan inwoners, ketenpartners over de producten en diensten van de gemeente op het gebied van werk en inkomen, Wmo en jeugdhulp. De gevraagde informatie verstrek je meestal telefonisch of via de e-mail. Je handelt de vragen af via de methode vraagverkenning. Je werkt nauw samen met je collega consulenten uit het team Regie, signaleert verbetermogelijkheden en/of knelpunten en je hebt een proactieve werkhouding.

Vanwege een doorontwikkeling in het sociaal domein, waarbij gewerkt zal worden vanuit het uitgangspunt 1 gezin, 1 plan, 1 regisseur over de wetten heen, kan de functie er (deels) anders uit gaan zien.

Wat vragen wij van jou?

  • Jij bent het gezicht en de stem van de gemeente. De inwoners komen als eerste bij jou binnen. Een luisterend oor, inlevingsvermogen en een klantgerichte dienstverlening zijn je op het lijf geschreven.
  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante MBO+ opleiding;
  • Je hebt affiniteit met het sociaal domein en maatschappelijk domein van de gemeente;
  • Je hebt kennis van de wet en regelgeving van op het gebied van werk en inkomen (Participatiewet). Kennis van de Wmo en/of jeugdhulp is een pré;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Je bent in staat om op diplomatieke wijze inwoners te informeren over alternatief hulpaanbod buiten de gemeente (verwijzing voorliggend veld);
  • Ervaring met het werken in een applicatie binnen het sociaal domein is een pré;
  • Je bent communicatief sterk en beschikt over goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je kunt goed luisteren en bent in staat snel tot de kern van de zaak te komen.
Herken jij jezelf in de volgende competenties?:
  • Klantgericht
  • Zelfstandig
  • Communicatief vaardig op verschillende niveaus (inwoners, ketenpartners)
  • Proactief
  • Oplossingsgericht

Wat bieden wij jou?

Een uitdagende functie in een gedreven en enthousiast team van collega’s binnen een prachtige, open en flexibele werkomgeving. Je kunt rekenen op een eigentijds arbeidsvoorwaardenpakket, enthousiaste collega’s met gevoel voor humor en een flexplek op één van onze prachtige locaties. Wij investeren in de vitaliteit van onze medewerkers met volop ruimte voor eigen initiatief, het ontwikkelen van talenten door middel van een persoonlijk opleidingsbudget en een optimale balans in werk en privé. Met de Iphone en laptop die je ter beschikking wordt gesteld kan je flexibel werken op de tijd en plek die het best aansluiten bij jouw werkzaamheden.

Je kunt rekenen op een mooi salaris van maximaal € 3591,- bruto per maand (CAO Gemeente schaal 8 (indicatief)) op basis van een 36-urige werkweek. Dit wordt aangevuld met een individueel keuzebudget van 17,05% wat je maandelijks opbouwt. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je het budget besteedt. De gemeente kent flexibele werktijden, betaald ouderschapsverlof, aan- en verkoop van verlofuren, opbouw van een goed pensioen en een vergoeding van reiskosten woon-werkverkeer. Daarnaast kun je gebruik maken van onze eigen Altena-academie waardoor je volop in ontwikkeling blijft.

In eerste instantie is er sprake van een tijdelijk dienstverband voor de duur van één jaar. Bij goed functioneren is er uitzicht op verlenging.

De nieuwe gemeente Altena

Niets zo veelzijdig als werken bij een jonge gemeente in ontwikkeling. Op 1 januari 2019 zijn wij gefuseerd uit Aalburg, Werkendam en Woudrichem en zitten vol ambitie. Qua oppervlakte zijn we de grootste gemeente van Noord-Brabant. Gemeente Altena heeft 21 kernen waarin ruim 56.000 mensen wonen en werken. We zijn bij uitstek een groene gemeente waar landbouw en natuur elkaar afwisselen. Maar, vergis je niet, in Altena ligt ook één van de grootste (reparatie)binnenhavens van Europa, is transport een belangrijke bedrijfstak en met het prachtige natuurgebied de Biesbosch en vestingstad Woudrichem zijn we ook voor de toerist een aangename gemeente.

Het opbouwen en vormgeven van deze gemeente is een prachtige klus die op alle vlakken van de organisatie uitdagingen biedt. Wij zoeken talent dat zich thuis voelt in deze veranderende omgeving die voortdurend nieuwe mogelijkheden biedt. Zie jij het zitten om mee te bouwen aan het fundament van deze nieuwe gemeente, ontdek Gemeente Altena dan als werkgever.

Klinkt goed toch?

Twijfel jij niet langer en denk jij bij ons het verschil te kunnen maken? Solliciteer dan direct! Stuur je CV en motivatie vóór 15 augustus 2021 in via de sollicitatiebutton op deze pagina.

Voor deze sollicitatieprocedure volgen wij de adviezen gegeven door het RIVM in verband met de Corona crisis. De eerste gespreksronde voor deze functie zal dan ook digitaal plaatsvinden via Microsoft Teams. De gesprekken vinden plaats op woensdag 25 augustus in de ochtend Mocht je worden uitgenodigd voor een gesprek zal je van ons uitgebreide informatie ontvangen over deze werkwijze.

Voor vragen over de procedure of de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Anita Hilbink, teammanager via 0183-516625 of via A.Hilbink@gemeenteAltena.nl. Op www.werkenbijgemeentealtena.nl vind je meer informatie over de gemeente Altena.

meer...



Meer vacatures van Gemeente Altena