Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Medewerker Huurincasso

Rochdale - Amsterdam - 13-11-2020 Naar vacature  

  • Woonservice/verhuur
  • 32 - 36
  • Direct naar

Over de functie

In gesprek gaan met de huurder, zowel telefonisch als tijdens huisbezoeken, denken in oplossingen en het voorkomen van ontruimingen.

Dat ga jij doen als medewerker Huurincasso!

Hallo medewerker Huurincasso

Werk samen met zo'n 500 collega's aan een fijne leefomgeving van ruim 80.000 huurders in Amsterdam, Diemen, Zaanstad, Landsmeer en Purmerend. In jouw rol als medewerker Huurincasso ben je verantwoordelijk voor het gehele minnelijke incassoproces. Vanaf het moment dat er sprake is van een betalingsachterstand, tot het moment dat het dossier overgedragen wordt aan de Medewerker Incasso Derden.

Bij de afdeling Incasso werken we aan het tijdig innen van huurbetalingen en het voorkomen van (problematische) achterstanden. Samen met de huurder proberen we te achterhalen wat de oorzaak is van betaalachterstanden. In het gesprek met de klant, zowel telefonisch als tijdens huisbezoeken, denken we in oplossingen en willen we ontruimingen voorkomen. 

Jouw werkdag

Na een goed begin van de dag met een verse kop koffie, ga je aan de slag met jouw incasso-dossiers. Jij zorgt ervoor dat het incassoproces effectief en resultaatgericht uitgevoerd wordt, zodat huurachterstanden en overige vorderingen van (ex-)huurders beheersbaar zijn en blijven. Dit doe je binnen de kaders van gemaakte afspraken. Jij let op het betaalgedrag van onze huurders en zorgt er voor dat zij op tijd betalen.

Bij betalingsproblematiek ga jij in gesprek om te zorgen voor een passende afspraak. Hiervoor heb jij telefonisch contact met de huurder of ga jij op huisbezoek. Met een tevreden gevoel trek je na zo’n bezoek de deur achter je dicht, omdat jij in staat bent op duidelijke wijze een goed gesprek te voeren en afspraken te maken. Jouw dossiers houd je verder nauwkeurig op orde, je bevestigt je afspraken en je legt de bijhorende administratie vast in het systeem. Naast je dagelijkse werkzaamheden ben je ook bezig met procesverbeteringen voor het team. Hoe kunnen we zo effectief mogelijk ons werk doen en hoe werken we onderling samen? Jij denkt er graag over na. Kortom; een baan met genoeg afwisseling!

Leuke werkdag? Voor deze vacature heb je het volgende in huis:

  • Een afgeronde opleiding op mbo-4 of hbo niveau;
  • ruime werkervaring op het gebied van incasso en bij voorkeur ervaring met Tobias AX;
  • je beschikt over een goed inlevingsvermogen en hebt zeer sterke communicatieve vaardigheden;
  • cijfermatig en analytisch sterk en daarnaast ben je accuraat;
  • aantoonbare ervaring met het verbeteren van (eigen) werkzaamheden en processen;
  • goede kennis van Excel en kennis van huurrecht;
  • je bent iemand die zelf verantwoordelijkheid en initiatief neemt in je werk en richting collega’s;
  • een flinke dosis enthousiasme en je bent leergierig, flexibel, resultaatgericht, klantgericht en gericht op samenwerken.

Werk samen voor de straat

Woningcorporatie Rochdale huisvest zo’n 80.000 mensen in de regio Amsterdam. Huisvesten is veel meer dan alleen het bieden van woonruimte: het gaat om je huis, je straat én je buurt. Samen werken wij elke dag aan de kwaliteit van woningen, de leefbaarheid van onze straten en het contact met onze bewoners. Want ons werk draait uiteindelijk om mensen.

We staan voor een mooie opgave en daarom zijn we als bedrijf volop in beweging. Van onze medewerkers vraagt dat creativiteit, denk- én daadkracht. Tegelijkertijd is er veel ruimte voor initiatief en biedt het kansen jezelf te ontwikkelen terwijl je werk een positieve maatschappelijke impact maakt.

In ons kantoor aan het Bos en Lommerplein heerst een open sfeer. En onze bereikbaarheid is prima, want de tram stopt voor de deur en ons kantoor ligt letterlijk boven de A10. Momenteel met de coronacrisis werken we voornamelijk vanuit huis. Bij ons krijg je alle middelen die je nodig hebt om goed je werk te kunnen doen, zoals een goede laptop, we overleggen via MS Teams en ondersteunen elkaar waar nodig.

Stap over de drempel

en ga bij ons aan de slag als medewerker Huurincasso. Samen met collega’s die net als jij trots zijn op de maatschappelijke rol die wij vervullen voor onze huurders. Je inzetten voor de buurt en een positieve bijdrage leveren aan een fijne leefomgeving voor bewoners geeft voldoening. Daarnaast is er veel ruimte voor je professionele ontwikkeling en krijg je op basis van 36 uur per week:

  • een brutomaandsalaris van maximaal € 3.187,-;
  • een bijdrage aan je pensioenpremie via Stichting Pensioenfonds Woningcorporaties (SPW);
  • flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • een reiskostenvergoeding van 100% voor ov of een reiskostentegemoetkoming voor de auto;
  • een eindejaarsgratificatie, afhankelijk van prestaties van de totale organisatie;
  • bijna 24 vrije dagen per jaar en 8% vakantiegeld;
  • een jaarlijks opleidingsbudget, waarmee je trainingen kunt volgen en jezelf kunt ontwikkelen.
  • een stoelmassage, vers fruit, en vitaliteitsprogramma ‘Vitaal Centraal’;
  • diverse verfrissende activiteiten zoals lunch-kennissessies en ons koerscafé.

Lever jouw bijdrage en werk samen voor de straat met Rochdale!

Niet wachten, maar direct – en sowieso voor 1 december 2020 – solliciteren via de rode sollicitatiebutton. We zien jouw motivatie en cv graag verschijnen. Kom maar op!

Vragen? Johan Wouters, teamleider Huurincasso, geeft antwoord als je een bericht voor hem achterlaat via
. (je sollicitatie dien je in via de website, niet per mail)
meer...



Meer vacatures van Rochdale