Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Adviseur WERKbedrijf
Doetinchem, 36 - 38 uur
(het formulier is geoptimaliseerd voor desktop gebruik)Deel dit artikel:
Verstuur deze informatie per mail
U gaat de volgende webpagina doorsturen:
Naam is een verplicht veld
Verkeerd emailadres
Verkeerd emailadres
Verstuur
Wat je gaat doen
“Steeds meer mensen aan het werk door het bij elkaar brengen van vraag en aanbod”Wil jij zinvol en inhoudelijk werk? Ben jij geïnteresseerd in het sociale domein en de werking van de arbeidsmarkt? Kun je je daarnaast goed inleven in klanten terwijl je rekening houdt met de organisatiedoelstellingen? En word je blij van het meehelpen aan een oplossing voor de individuele klant? Dan zijn we op zoek naar jou!
Als adviseur werk heb je gedurende de gehele werkloosheidsperiode contact met de werkzoekende. Het contact bestaat, in ieder geval, uit een aantal gesprekken waarbij het stimuleren, motiveren en ondersteunen van de klant in zijn zoektocht naar werk, een belangrijke plaats inneemt. Afhankelijk van de situatie van de klant, zoals de afstand tot de arbeidsmarkt, wordt gerichte dienstverlening ingezet. Dit kan digitaal zijn, telefonisch of op de vestiging.
Je bent het aanspreekpunt voor klanten en je maakt in je advieswerk gebruik van je kennis op het gebied van de (regionale) arbeidsmarkt. Je volgt de acties van de klant, geeft adviezen en sturing om de kans op het vinden van werk zo groot mogelijk te maken. Afspraken hierover worden vastgelegd in een werkplan.
Werkzoekenden die een uitkering aanvragen vullen een wetenschappelijke vragenlijst in die hun kansen op de arbeidsmarkt weergeven. Dit bepaalt mede welke dienstverlening je samen met de klant het beste kan inzetten. Want we zijn ervan overtuigd dat iedereen graag mee wil doen in de maatschappij, waar mogelijk met arbeid, en dat de maatschappij gebaat is bij zoveel mogelijk mensen die mee doen.
De kerntaken zijn:
Informatievoorziening aan onze klanten;
Het bieden van professionele ondersteuning in de zoektocht naar werk;
Het voeren van gesprekken;
Het regelen van speciale voorzieningen als dat nodig is;
Het transparant maken van het aanbod voor de arbeidsmarkt;
Kennis hebben van de arbeidsmarkt, de vraag van de arbeidsmarkt en zicht hebben op vacatures, om zodoende de koppeling te maken met de werkgeversdiensten;
Het handhaven van de plichten van werkzoekenden.
Wat we van je verwachten
Je bent een teamspeler die in staat is om met verschillende partijen samen te werken om zo vorm te geven aan de dienstverlening van onze klanten. Daarnaast ben je communicatief sterk en in staat om mensen te activeren, te motiveren en te coachen. Je bent assertief en durft klanten aan te spreken op houding en gedrag. Je bent actief in werkgroepen en bepaalt op effectieve wijze doelen en prioriteiten ten behoeve van het werkproces. Je reflecteert continue op zowel je eigen rol, vaardigheden en gedrag als op inhoud, proces en relatie.Hbo-diploma (bachelor);
Kunnen activeren, stimuleren en motiveren van klanten;
Kennis van de dienstverlening van het WERKbedrijf;
Kennis van de arbeidsmarkt;
Kennis van de sociale zekerheid;
Kennis van digitaal werken en het gebruik van social media.
Naast de algemene UWV kerncompetenties die voor elke medewerker gelden (samenwerken, klantgerichtheid en resultaatgerichtheid) beschik je over de volgende competenties:
Flexibel gedrag;
Organiseren eigen werk;
Motiveren en stimuleren;
Oordeelsvorming;
Organisatieloyaliteit.
Wat je van ons kan verwachten
Een interessante en afwisselende baan;Je komt in dienst met een tijdelijk contract van in eerste instantie 1 jaar voor minimaal 32 uur.
Salarisindicatie bij een 38- urige werkweek: Salaris minimumbedrag: € 2301,73 Salaris maximumbedrag: € 4075,18. (
De indeling van de medewerker in een functiegroep 7 geldt bij een volledige uitoefening van de functie. Indien een aantal kernelementen van de functie nog niet wordt uitgeoefend – een aanloop of leersituatie – zal aanstelling in aanloopfunctiegroep 6 plaatsvinden.)
Je start met een salaris in een aanloopschaal. Na het succesvol afronden van je opleidingstraject van 9 maanden, wordt je salaris ingedeeld in de schaal behorende bij volledige uitoefening van de functie;
Je start met een leer-werktraject op de werklocatie Apeldoorn;
8% vakantiegeld en een 13e maand;
Een keuzeplan voor het fiscaal aantrekkelijk uitruilen van arbeidsvoorwaarden;
Uitgebreide mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.
Iets meer over WERK binnen ons bedrijf
Onze missie luidt:
“Steeds meer mensen aan het werk door het bij elkaar brengen van vraag en aanbod”
UWV is er voor iedereen, voor diegenen die precies weten wat ze willen en voor diegenen die dat nog niet precies weten of even niet kunnen.
UWV helpt mee aan het bereiken van doelen. We denken mee, we geven advies en we werken aan oplossingen. We hebben de kennis en brengen partijen samen. Want iedereen wil meedoen op de arbeidsmarkt.
Werken bij UWV is zinvol werk en inhoudelijk uitdagend.
Het WERKbedrijf is één van de vijf divisies van UWV die zich onder andere bezighoudt met publieke arbeidsbemiddeling, re-integratie, ontslag- en werkvergunningen. Dit doen we samen met gemeenten, werkgevers en uitzendbureaus.
Onze klanten zijn werkzoekenden en werkgevers. Werkzoekenden ondersteunen we bij het vinden van werk. Wij bieden deze ondersteuning zowel persoonlijk als digitaal. Wanneer onze klant een grote afstand tot de arbeidsmarkt heeft, bijvoorbeeld omdat hij een ziekte of handicap heeft, bieden wij extra ondersteuning. Werkgevers ondersteunen we met informatie, voorzieningen en bij het vinden van geschikt personeel. Zij kunnen gebruik maken van onze digitale dienstverlening of van bemiddeling via de Werkgeversservicepunten. We onderzoeken trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Deze arbeidsmarktinformatie draagt bij aan een snelle en efficiënte match van vraag en aanbod. Daarnaast behandelen wij aanvragen voor ontslag- en werkvergunningen.
meer...
Meer vacatures van Uwv