Inloggen - Registreer  

App & Web Analist

Nn Group - The Hague - 07-03-2024 Naar vacature  

Customer & Operations
€ 4.463 - € 6.376

We bieden je

NS Business card, ook privé te gebruiken
13e maand en vakantiegeld
27 vakantiedagen en 1 Diversiteitsdag
Hybride werken

Waarom Nationale-Nederlanden

Support +20 miljoen klanten
Sterk Nederlands merk
Inclusieve werkgever
Werken aan vitaal Nederland

Snel naar:
Inzichten die écht waarde toevoegen aan het verbeteren van de digitale klantbeleving. Kan jij ons helpen met jouw expertise van app en web analytics en ons verrassen met bruikbare inzichten? Samen met collega’s optimaliseer je de app en het web portaal van Nationale-Nederlanden om zo de beste gebruikerservaring te kunnen bieden.

In nauw overleg met de development teams en collega’s van veel andere afdelingen werk je aan het optimaliseren van de NN App en mijn.nn. Features, schermen, downloads, menu’s, elke zin, elke button, alles kan altijd beter. Van de app store conversie tot en met dat knopje linksonder in het derde scherm. Alles heeft jouw analytische aandacht. Jij zorgt er ook voor dat de benodigde data beschikbaar en leesbaar is. Van het inrichten van datalayers tot en met dashboarding van de resultaten.

Dagelijks loggen veel klanten in op onze website (mijn.nn) om hun zaken digitaal te regelen. Daarnaast, ondergaat de app van Nationale-Nederlanden een grootschalige transformatie. Het wordt de kern van onze digitale dienstverlening. De app is niet alleen belangrijk voor klanten, die hun producten of gegevens kunnen inzien of aanpassen, het wordt in toenemende mate ook de place-to-go voor prospects.

Stel je vraag aan

Wat ga je doen?

Wat je gaat doen


Er zijn zes aandachtsgebieden waar we jouw hulp bij nodig hebben:
  • Meetbaar maken van data: Je zorgt dat alle mogelijk bruikbare data verzameld wordt via app en web analytics tooling. Je stelt meetplannen op voor de verschillende features en weet deze te communiceren met onze developers. Je adviseert collega’s over nieuwe tooling, je legt links met tag management en web analytics, je zorgt dat extern verkeer goed getagd wordt, en zorgt dat er voldoende performance data verzameld wordt. Van zowel de app stores, als de app zelf.
  • Structureren van data / onderhouden: Jij onderhoudt de datalayers van onze websites en apps. Je hebt affiniteit met nieuwe technologieën zoals tools, tag management systemen en marketing automation software. Je monitort de binnenkomende data op volledigheid, juistheid en actualiteit. Je ontdubbelt en categoriseert waar nodig. Je past data aan waar nodig voor verdere verwerking. Je zorgt voor zinvolle koppelingen met andere in- en externe bronnen. Je werkt samen met andere teams en het Web & App Analytics Gilde om deze koppelingen daadwerkelijk te realiseren.
  • Overzicht creëren: Je verzamelt business targets, adviseert collega’s over logische KPI’s, verzamelt benchmarks en baseline en maakt dashboards met zinvolle, rationele metrics over time. Je adviseert collega’s over wat je ziet gebeuren rondom de app en mijn.nn. Je monitort de beschikbaarheid en snelheid van de applicaties. Je roept op tijd ‘code oranje’, zodat het nooit ‘code rode’ wordt.
  • Analyse: Op basis van al die dashboards bespreek jij met de interne stakeholders waar diepere analyse nodig is. Ook zal je vragen krijgen van collega’s met allerlei analyse verzoeken. Maar meestal ben jij ze natuurlijk al vóór. Je zet helder uiteen wat logische next steps zijn voor die eventuele extra analyse. Moet er meer getagd worden? Kan jij de data induiken en het antwoord zelf vinden? Of vraagt het om kwalitatief onderzoek? Jij bent de consultant met het beste advies.
  • Inzicht: Alle bovenstaande effort leidt uiteindelijk tot dat inzicht. Je weet data en inzichten op een aantrekkelijke en behapbare wijze te visualiseren en over te brengen. Geen flauwe vanity metrics, maar echte actionable adviezen. Wat zagen we over het hoofd? Waar zit het probleem? Wat kan er beter? Zijn er optimalisaties te bedenken? Moet het helemaal op de schop? Alles is bespreekbaar. Je zal soms slecht nieuws moeten brengen en juist gewaardeerd worden om je analytische doortastendheid.
  • Optimalisatie: Uiteindelijk wil je optimaliseren natuurlijk. Net als wij. Op basis van de adviezen in de Inzicht-fase geef je advies over mogelijke optimalisaties. Een AB-test? Een smoke test? Je stelt hier plannen voor op en zorgt dat deze tot uitvoer komen. Je houdt de stakeholders op de hoogte van de voortgang. Je analyseert de resultaten en presenteert dit samen met de vervolgadviezen na afloop.

Wat wij jou bieden

Wat wij jou bieden

NN investeert in een inclusieve, inspirerende werkomgeving en in vaardigheden en competenties voor de toekomst. Daarbij passen arbeidsvoorwaarden die aansluiten bij wat er vandaag nodig is én die rekening houden met de toekomst. Zo bieden we onze medewerkers de mogelijkheid het beste uit zichzelf te halen. Wij bieden jou:

  • Salaris tussen € 4.462 en € 6.375 afhankelijk van jouw kennis en ervaring
  • 13de maand en vakantiegeld wordt maandelijks uitbetaald bij je salaris
  • 27 vakantiedagen bij een werkweek van 5 dagen en één Diversiteitsdag
  • Een moderne pensioenregeling uitgevoerd door BeFrank
  • Volop training- en opleidingsmogelijkheden
  • NS Business Card 2e klas, waarmee je onbeperkt kunt reizen, ook privé. Reis je liever met eigen vervoer? Declareer dan je kilometers
  • Thuiswerkvergoedingen voor internet en een goede werkplek
Lees meer

Je eerste week

08:00
12:30
18:00
Maandag
08:00
Op weg naar kantoor
09:00
Een persoonlijk welkom van je manager
11:00
Spullen ophalen bij IT Servicedesk
12:30
Lunch
14:30
Meeting met het team
17:30
Naar huis
Dinsdag
08:00
Richting kantoor
09:30
Onboarding sessie: Welkom bij NN! Met informatie over NN en de values 'care clear & commit'
12:30
Lunch
15:00
IT onboarding sessie
17:30
Naar huis
Woensdag
09:15
Dagstart met het team
10:00
Bij NN werken we hybride, vandaag werk je bijvoorbeeld vanuit huis
12:30
Walking lunch
14:00
Online meetings en mails bijwerken
16:00
Teams afspraak met collega binnen NN Group
Donderdag
08:00
Richting kantoor
09:30
Onboarding sessie vanuit Facility Management en HR
12:30
Lunch op kantoor met collega's
14:00
Online sessie over security binnen NN
17:30
Naar huis
Vrijdag
08:30
Nog een paar mailtjes doorlopen en alle opgedane indrukken verwerken zodat je met een goed gevoel het weekend in gaat.
12:30
Je sluit lekker op tijd af! Bij NN is een standaard werkweek 36-uur

Wat je meebrengt

Wat je meebrengt

Jij hebt wat met data. Je vindt niks fijner dan grasduinen in getallen, met een duidelijk oog voor detail opzoek naar mooie inzichten voor je team en stakeholders. Je zoekt je teamleden op om opvallende trends te bespreken en om verbeteringen aan te dragen. Je weet je inzichten helder (in woord en visueel) over te brengen en weet op basis van data goed advies te geven. En waar analytics nog niet is ingeregeld, is dit met jouw hulp snel geregeld.

Vanzelfsprekend heb je:
  • Een relevante bachelor of master
  • Minimaal 3 jaar ervaring als App of Web Analist, het liefst in een Agile omgeving
  • Ervaring met het visueel maken van data; bij voorkeur met PowerBI en Adobe Analytics
  • Ervaring met app en web analytics tools, zoals Adobe Analytics (preferred) en Google Analytics
  • Ervaring met het implementeren van app-metingen heeft sterk de voorkeur
  • Affiniteit met tag management tooling, bij voorkeur Adobe Launch
  • Ervaring met Adobe Experience Platform tools zoals Target en CDP is een pré

Je zal samenwerken met

Met wie je werkt

Je wordt onderdeel van één van de meerdere self-service teams, die zich inzetten voor al onze particuliere klanten én prospects. Jouw scope beperkt zich echter niet tot dit team. Je zult vaak met andere agile devops en marketing teams samenwerken. De teams zijn relatief nieuw (en dus nog fris en fruitig) met een duidelijke visie, veel buy-in van stakeholders en een ambitieuze roadmap. Je werkt agile samen met veel andere disciplines.

Buiten het team maak je deel uit van het Web & App Analytics Gilde. Hier delen we kennis en inspiratie, bespreken we standaarden, gezamenlijke doelstellingen en professionele ontwikkeling.

Aafke Croockewit

Product Designer
'Op het water kom ik op de beste ideeën.'

Merel Snoeck

Content Marketeer
'Herkenbaar zijn in al je content, dat is de kracht van marketing!'

Sander Roling

Funding Manager
'Net als bij zeilen voel ik me vrij in mijn werk bij NN'

Impressies

Kan ik je ergens mee helpen?

Sophia Wery

Talent Acquisition Specialist Tech & Data
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Nn Group