Inloggen - Registreer  

Coördinator Helpdesk

Veiligheidsregio Zeeland - Middelburg - 05-04-2024 Naar vacature  

Max. € 4.043,- I 32 tot 36 uur per week I Middelburg

Als je werkt bij Veiligheidsregio Zeeland lever je ècht een maatschappelijke bijdrage aan een veiliger Zeeland. Onze regio is de op één na meest risicovolle Veiligheidsregio van Nederland. Van risico's op ongevallen met gevaarlijke stoffen tot aanvaringen met schepen. We zijn dan ook een dynamische organisatie die constant in beweging is. Om Zeeland veiliger te maken werk je met ruim 1200 brandweervrijwilligers, externe partners en zo'n 250 directe collega's. Jij bent de expert die de inwoners bereikt, partijen verbindt en doelen behaalt door samen te werken.

 
Dit ga je doen
Coördineren van de dagelijkse helpdeskactiviteiten en zorgen voor een efficiënte en effectieve afhandeling van incidenten met de overige helpdeskmedewerkers (2FTE) en 2e lijns support.

 
Fungeren als Incidentmanager door het coördineren en monitoren van het volledige incidentproces, inclusief registratie, classificatie, prioritering, escalatie, opvolging en rapportage.

 
Uitvoeren van het configuratiebeheerproces, waaronder het identificeren, controleren, registreren, beoordelen en verifiëren van wijzigingen in de IT-infrastructuur.

 
Opstellen en onderhouden van documentatie met betrekking tot incidentprocedures, configuratiebeheerprocessen en andere relevante aspecten van de helpdeskactiviteiten.

 
Fungeren als aanspreekpunt voor meer complexe technische vraagstukken en escalaties vanuit de helpdesk.
 
Samenwerken collega’s van systeem- en netwerkbeheer en functioneel beheer/BI binnen het team om incidenten op te lossen en verbeteringen door te voeren in de IT-infrastructuur.

 
Deelnemen in het 24x7 ICT ondersteuningspiket waarbij je gemiddeld 1x per vier weken een week dienst hebt. Je ontvangt hiervoor naast je reguliere salaris een piketvergoeding.

 
 
Over ons team
Als Helpdeskcoördinator maak je deel uit van team I&A en ben je verantwoordelijk voor het coördineren van de dagelijkse helpdeskactiviteiten en het bieden van technische ondersteuning aan onze gebruikers. Daarnaast vervul je een leidende rol in het incidentproces als Incidentmanager en ben je verantwoordelijk voor het beheer van de CMDB binnen onze IT-infrastructuur.

 
 
Dit ben jij
Minimaal een afgeronde Mbo-opleiding in het vakgebied.
 
Aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur met ervaring als Incidentmanager en kennis van ITIL-framework.
 
Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief te coördineren en te delegeren.
 
Sterke analytische vaardigheden en probleemoplossend vermogen.
 
Teamspeler met leiderschapskwaliteiten en de capaciteit om anderen te motiveren en te inspireren.
 
Gedrevenheid om continu te streven naar verbetering van de dienstverlening.
 
Certificeringen en/of opleidingen op gebieden zoals ITIL, beheer van Moderne werkplek (Windows11) , Office365 & Azure, of vergelijkbaar zijn een pre.
 
Bent flexibel, verbindend en denkt in oplossingen en mogelijkheden.
 
 
Dit bieden wij
Enthousiaste en gedreven collega’s op elke kamer in het gebouw die je graag helpen;
Het bruto maandsalaris is gebaseerd op opleiding en ervaring en bedraagt maximaal €4.043- (functieschaal 8, medewerker
dienstverlening B) op basis van 36 uur per week;
Een aanstelling voor één jaar, met zicht op een vast
dienstverband;
Een gezonde werk- en privébalans met de mogelijkheid om thuis te
werken;
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 18,63% boven op je salaris dat je naar eigen wens kunt inzetten voor onder meer het (ver-)kopen van verlof, sportkosten of fietsregeling.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Veiligheidsregio Zeeland