Medewerker Planning & Control
Functie omschrijving
Werken op Terschelling. Iets voor jou?
Kom jij jouw kennis en ervaring m.b.t. planning & control delen met de gemeente Terschelling?Gemeente Terschelling, één van de Waddeneilanden met een unieke mogelijkheid om te werken. Wij bestaan uit een binnen- en buitendienst, VMBO ’t Schylger Jouw, drie openbare basisscholen, museum ’t Behouden Hys en het Centrum voor Natuur & Landschap. Voor ons team Ondersteuning zijn wij op zoek naar een medewerker Planning & Control.
WAT GA JE DOEN?
- Je controleert budgetten, verzorgt memoriaal- en correctieboekingen en het maakt begrotingswijzigingen.
- Je verricht daarnaast financieel administratieve werkzaamheden voor het opstellen van de begroting, rapportages en jaarrekening.
- Je ondersteund de financieel adviseur bij het uitwerken van de begroting, rapportage en jaarrekening.
- Je analyseert, implementeert en controleert bedrijfseconomische en financiële processen en rapportages en werkt deze uit.
- Je bent aanspreekpunt voor directie, teamleiders en toetsende instantie rondom begroting en realisatie cijfers.
- Je controleert de juiste verwerking van financiële gegevensstromen binnen de organisatie.
- Je zorgt voor het beheer en kwaliteitsbewaking van grootboek- en kostenplaatsverantwoording.
- Je zorgt voor het opleveren van rapporten en balansrapportages.
- Je geeft uitvoer aan de ontwikkeling, inrichting en distributie van stuur- en managementinformatie.
- Je adviseert teamleiders en managers m.b.t. productienormen, financiële vertaling daarvan en bij operationalisering van de productie.
- Je hebt een signalerende functie op het gebied van budgetbewaking naar managers en teamleiders.
Functie eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 8 april 2024 tot en met 7 autustus 2024 voor 24 uur per week en kan op dinsdags aanwezig zijn op Terschelling. Minimaal 3 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie met financiële planning & control zoals: budgettering, kostprijsberekening, administratieve organisatie en interne controle alsmede relevante wet- en regelgevingen ten aanzien van financiering.
- Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar voldoet.
- Graag specifiek de naam van de organisatie(s), uw taken en verantwoordelijkheden benoemen.
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op HBO-werk en denkniveau binnen het kader van tactische/operationele kaders en werkafspraken zelfstandig invulling gevend aan de werkzaamheden. Zelfstandig de aanpak, indeling en prioriteitsstelling bepalen.
- Beschrijf waaruit blijkt dat u op HBO-niveau invulling gaf aan het bepalen van werkinhoud, aanpak, indeling en prioriteitsstelling, rond welke thema's bij welke organisaties en welke rol u in het geheel had.
Wensen
- Externe heeft aantoonbare vakbekwaamheid op het gebied van financiële planning & control.
- Externe heeft de aantoonbare vakbekwaamheid (200 punten)
- Externe heeft 3 jaar aantoonbare financiële -planning & control- ervaring binnen gemeenten.
- Ervaring met Key2financiën is een pré
- Externe heeft aantoonbare ervaring zoals omschreven (200 punten)
- Externe heeft minimaal 3 jaar relevante financiële werkervaring op HBO-werk en denkniveau.
- Externe heeft aantoonbare ervaring zoals omschreven (200 punten)
Competenties
Tijdens het interview worden de volgende competenties getoetst:
- Je hebt inzicht en weet overzicht te houden en bent administratief sterk.
- Je kunt goed met vertrouwelijke informatie omgaan.
- Communicatief kun jij je goed redden en onderhoud jij gemakkelijk contacten op diverse niveaus
- Je bent oplettend en signaleert tijdig relevante in- en externe ontwikkelingen, wetswijzigingen en wijzigingen in de financiering en vertaalt dit in je werk.
- Je bent volhardend en geduldig bij de analyse en uitvoer van de planning & control cyclus en de advisering erover.
Extra info
- Standplaats: Terschelling/vanuit huis
Naar vacature
Meer vacatures van Zzp Opdrachten
Meer Medewerker Planning & Control vacatures