Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Contentmanager Interne Digitale Dienstverlening

Werken voor Rotterdam - 21-06-2021 Naar vacature  

€ 4279 - € 5872 p.m.
Solliciteer vóór
1 juli 2021
Contractvorm
Onbepaalde tijd

Jouw functie

Als Contentmanager Interne Digitale Dienstverlening heb jij maar één doel: passende en proactieve dienstverlening aan bijna 20.000 collega’s via het serviceportaal. Dat betekent dat je informatie, producten en diensten beschikbaar en toegankelijk maakt voor alle collega’s. Persoonlijk, makkelijk en duidelijk.

Je komt te werken in een omgeving die razendsnel aan het ontwikkelen is. “digital first” zorgt ervoor dat je collega’s veel zelf kunnen regelen, tijd en plaats onafhankelijk. En dat ze de informatie hebben om hun werk goed uit te kunnen voeren.

Als onderdeel van de digitale transformatie houd jij je bezig met vernieuwing, met de koppeling tussen mensen, processen en technologie. Je werkt een contentstrategie uit om te groeien naar een moderne digitale werkplek. Je bent de spil tussen communicatie en ICT en je werkt nauw samen met contentbeheerders en webcare.

Jouw werkzaamheden:

  • Opstellen en implementeren contentstrategie met als doel:
  • Verbetering van digital employee experience;
  • Zelfredzaamheid van medewerkers;
  • Content kwaliteit verbeteren;
  • Contentmarketing (creëren, verspreiden en vindbaar maken van informatie);
  • Analyseren en interpreteren van statistieken (bijvoorbeeld: aantal clicks, aantal bezoekers, bounce rates, etc.);
  • Eerste aanspreekpunt voor de productowner en voor functioneel beheer en samen met deze partijen verbeteren en vernieuwen van CMS;
  • Regie op usability en design;
  • Bijhouden van ontwikkelingen en hierop inspelen.

Jouw profiel

Je brengt ervaring, passie voor het vak en je bent een bron van enthousiasme en energie. Je wordt gewaardeerd om je positieve en mensgerichte houding. Jouw komst staat garant voor resultaat en verrassende oplossingen.

Wat je nodig hebt om deze rol goed te kunnen vervullen is:
  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt affiniteit met dienstverlening en gebruikersondersteuning.

Wat je daarnaast meebrengt:
  • Je wil vernieuwen, werkt graag samen en servicegericht en je denkt integraal;
  • Je bent stressbestendig, omgevingsbewust en communicatief vaardig;
  • Je hebt organiserend vermogen en een stevige en resultaatgerichte persoonlijkheid;
  • Je bent wendbaar en je verbetert continu;
  • Je werkt samen met medewerkers en ketenpartners om tot resultaten te komen en daarbij maak jij duidelijk wat er van iedereen verwacht wordt.

Ons aanbod

Rotterdam is een moderne en eigentijdse werkgever, die goede arbeidsvoorwaarden koppelt aan vernieuwende manieren van werken. Wij bieden een moderne werkomgeving die aansluit op de veranderende rol van de overheid en ontwikkelingen in de stad. Daarbij bieden wij een prettige en professionele werkomgeving met veel ruimte voor persoonlijk initiatief en verantwoordelijkheid.

Verder bieden wij:
Een salaris van maximaal
€ 5.872,- (schaal 12)
;
  • Een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Een Individueel Keuzebudget van 17,05% dat je kunt laten uitbetalen of inzetten voor bijvoorbeeld fitness, een opleiding of de aanschaf van een nieuwe fiets;
Flexibele werktijden, de mogelijkheid om 4x9 uur te werken en om thuis te werken;
Een uitstekende pensioensregeling van ABP en de mogelijkheid tot het opnemen van 26 extra verlofdagen bij een werkweek van 40 uur;
  • Mobiele hulpmiddelen om goed je werk te kunnen doen zoals een smartphone, iPad of laptop.
Dit item is gesloten.

De afdeling

Toon inhoud
De medewerkers van de afdeling ICT Dienstverlening werken iedere dag weer met veel plezier en enthousiasme om ICT voor de medewerkers van de gemeente Rotterdam te laten werken. Onze kernwaarden zijn: duidelijk, makkelijk en persoonlijk.

De afdeling ICT Dienstverlening zorgt voor de best mogelijke dienstverlening voor alle ICT-gebruikers. We hebben contact met onze gebruikers op onze servicepunten, maar ook telefonisch via de servicedesk, online via de serviceportalen en via onze servicemanagers. Binnen de afdeling ICT Dienstverlening vind je collega's die jou willen helpen en met je mee willen denken. We hebben veel kennis en kunde in huis en maken onderdeel uit van een groot netwerk van collega's met specialistische kennis. Dienstverlening, verbinden, samenwerken, verbeteren en organiseren zit in het DNA van al deze collega’s!

We vinden het belangrijk dat je snel en makkelijk je ICT-zaken kunt regelen via de serviceportalen. Daarnaast vinden we het belangrijk dat je alle informatie op het gebied van ICT makkelijk kunt vinden en dat deze informatie duidelijk is. Samen met de andere afdelingen van IIFO, leveren wij ICT-producten en services en zorgen wij dat jouw informatie veilig is en goed wordt onderhouden. De afdeling ICT Dienstverlening weet als geen ander hoe belangrijk het is voor iedereen, om plaats- en tijd onafhankelijk te werken. Maar ook dat dat soms nog best uitdagingen biedt. Met ons assortiment aan mobiele ICT-middelen en kennis over bijvoorbeeld de beste thuiswerkoplossingen en de achterliggende processen ondersteunt deze afdeling jou bij de manier van werken die op dat moment het beste bij jouw situatie past.

Dit item is gesloten.

Onze organisatie

Toon inhoud
Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt enerzijds dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld. Zo levert het cluster haar bijdrage die de organisatie nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad.

Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning biedt vakmanschap en kwaliteit, en speelt flexibel in op de vraag. Tegelijkertijd staat de positie van de medewerkers centraal. Bij de gemeente Rotterdam krijg je de kans jezelf te ontwikkelen en te werken aan je persoonlijke ambities. Hiermee maak je het verschil in een organisatie die werkt voor de stad Rotterdam.

Heb je interesse?

Je kunt je inhoudelijke vragen stellen aan Esther Ruis- Odenkirchen via 06-13153276.
meer...



Meer vacatures van Werken voor Rotterdam