Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Klantmanager en Participatie
Werken in Haaglanden
Bachelor - HBO
36 uur
Omschrijving
Heb jij een positieve instelling en weet jij hoe je anderen kunt begeleiden naar werk of andere vormen van participatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!Wat ga je doen?
Als klantmanager ga je vanuit “klant-in-beeld” gesprekken inwoners begeleiden naar (maatschappelijke) participatie, opleiding en werk. Je houdt je voornamelijk bezig met het re-integratieproces van de doelgroep die ondersteuning in ontwikkeling nodig heeft en houdt hierop de regie. Je gaat uit van de mogelijkheden van de inwoner en je weet wat je in een omgeving moet stimuleren, veranderen of afbouwen om voor de inwoners toekomstperspectief op werk te laten ontstaan.De gemeente Pijnacker-Nootdorp is in 2020 gestart met een vernieuwde aanpak van de participatie. Ons college heeft zichzelf als doel gesteld de (arbeids-)participatie van inwoners met een bijstandsuitkering te vergroten onder het motto ‘werken, werken aan en meedoen’.
Als Klantmanager ben je verantwoordelijk voor een caseload met cliënten die op werk ondersteuning van de gemeente nodig hebben. Dit houdt het volgende in:
- Je stimuleert de cliënt en zoekt op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt, vrijwilligerswerk en zorgmogelijkheden;
- Je bent onderdeel van de vernieuwde aanpak ‘
door intensieve contacten met je klanten te onderhouden om hen te ondersteunen bij hun participatie;
- Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven;
- Je maakt per cliënt een profiel over het te volgen traject;
- Je voert intakegesprekken met nieuwe cliënten in de doelgroep;
- Je bepaalt in afstemming op basis van “werken, werken aan en meedoen” de juiste route in het re-integratietraject / activeringstraject;
- Je draagt zorg voor SMART doelstellingen, de juiste inkoop, monitoring en evaluatie van het traject;
- Je bent het eerste aanspreekpunt voor vragen;
- Je werkt samen en schakelt met de juiste (externe) partner waar nodig.
Functie eisen
Als Klantmanager vind je het belangrijk om de mens centraal te zetten. Dit komt tot uiting in jouw manier van werken: klantgericht en overtuigend met een goede en duidelijke communicatie aangepast aan de aanvrager. Verder ben je een teamspeler en vind je het een uitdaging om samen met je collega's goede resultaten te behalen.Daarnaast beschik je over het volgende:
- Een afgeronde hbo-opleiding of aantoonbaar hbo-werk- en -denkniveau;
- Recente werkervaring in een soortgelijke functie;
- Bekendheid met de Participatiewet;
- Heb je ervaring met het zaaksysteem OneGov en het klantvolgsysteem Civision? dan heb je een streepje voor.
Dit bieden wij
Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal €4.208,- bruto per maand (schaal 9 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker beleidsuitvoering II.Overige arbeidsvoorwaarden
Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.
Over ons team
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit drie teams: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning en het Bedrijfsbureau. Onder het team Participatie valt het Jongerenteam Opleiding en Werk, en het team Werk & Inkomen waar jij als klantmanager deel van uitmaakt. Het team bestaat uit ruim 20 personen en er heerst een grote mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. De afdeling Sociaal Domein kenmerkt zich door de korte lijnen en de laagdrempelige manier waarop we met elkaar samenwerken. Samen begeleiden we een kleine 500 inwoners naar werk of andere vormen van participatie.Over onze gemeente
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.
Interesse?
Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik voor 21 december op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Monique van der Veken, teamleider Participatie, telefoonnummer 06-21627760.meer...
Meer vacatures van Werken in Haaglanden