Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Contractmanager Interne Diensten
De gemeente Amsterdam is op zoek naar een
Contractmanager Interne Diensten
In het kort
- Een afwisselende functie, waarin jij verantwoordelijk bent voor het realiseren van de contractdoelstellingen.
- Een functie in het hart van de gemeentelijke organisatie van de mooiste stad van Nederland.
- Zowel jouw afdeling als de directie zijn nog volop in ontwikkeling. Daarom krijg je bij ons ook de kans om bij te dragen aan de doorontwikkeling van de afdeling Lead Buyer Interne Diensten.
De functie
In de functie van contractmanager Interne Diensten lever je een bijdrage aan het realiseren van de personele en facilitaire doelstellingen en het beperken van risico’s voor de organisatie door het management van de contracten. Je weet als geen ander contractafspraken te realiseren, onderhoudt actief het contact met de stakeholders en kent de marktomgeving.Het contractmanagement wordt verder geprofessionaliseerd, met als doel dat er beter wordt samengewerkt vanuit de opgave van de interne klant/collega. Je werkt daarvoor, aan de hand van de CATS CM-methodiek, samen met onder andere de contracteigenaar en de bestellers. Deze methode en rollen zijn nieuw binnen de gemeente Amsterdam. Het samenspel en de exacte rolverdeling is daarom nog in ontwikkeling en jij kunt dit als geen ander vooruithelpen. Je draagt dan ook actief bij aan de verdere professionalisering van het contractmanagement en het vormgeven van dat samenspel. Je zal onder andere verantwoordelijk zijn voor het contractmanagement van de overeenkomsten uitzendkrachten, de overeenkomst financiële inhuur en de overeenkomst snijbloemen.
Je wordt onderdeel van de afdeling Lead Buyer Interne Diensten en vormt samen met een andere contractmanager, 3 categoriemanagers, 12 inkopers, 1 inkoopondersteuner en 1 afdelingsmanager de inkoopafdeling voor facilitair en personeel gerelateerde inkopen. Je werkt nauw samen met zowel collega’s uit de verschillende lijndirecties als met de categoriemanagers en inkopers.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Je managet alle afspraken, verplichtingen, voorwaarden en doelstellingen uit het contract en rapporteert hierover aan de contracteigenaar. Ook elimineer en/of reduceer je gebreken, hiaten en onduidelijkheden in het contract.
- Je ontwikkelt en onderhoudt een relatie met de leveranciers, gebaseerd op openheid en vertrouwen, maar met een duidelijke verdeling van rollen en verantwoordelijkheden met betrekking tot risico’s en besluitvorming.
- Je zorgt actief en tijdig voor een (eind)evaluatie van het contract ten behoeve van de (her)aanbesteding en stemt deze af met de stakeholder(s).
- Je zorgt ervoor dat de inkoper op tijd alle voorhanden zijnde informatie krijgt met betrekking tot het lopende contract en de (her)aanbesteding en bent gedurende de aanbesteding betrokken vanuit jouw expertise als contractmanager.
- Je zorgt voor de implementatie van het contract binnen de organisatie. Dit doe je gestructureerd en in samenwerking met alle betrokken partijen.
- Je houdt daartoe een digitaal dossier bij met alle (tactische) gespreksverslagen, rapportages en evaluaties, en levert periodiek een dashboard/rapportage aan voor de contracteigenaar over de KPI’s van het contract. Je geeft daarnaast gevraagd en ongevraagd advies aan de contracteigenaar op basis van deze informatie.
Hier ga je aan de slag
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!Amsterdam koopt jaarlijks in voor circa 2,2 miljard Euro. Lead Buyer Interne Diensten is een afdeling binnen de directie Inkoop en Financiële Dienstverlening, welke deel uit maakt van het cluster Interne Dienstverlening. Lead Buyer Interne Diensten acteert als een business partner voor haar opdrachtgevers door onder andere te voorzien in gevraagd en ongevraagd inkoopadvies. Lead Buyer interne diensten begeleidt in opdracht van diverse lijndirecties inkooptrajecten voor alle facilitair en personeel gerelateerde inkopen met een jaarlijkse opdrachtwaarde van circa € 720 mio. Daarnaast voert Lead Buyer Interne Diensten tevens stedelijk contract- en categoriemanagement uit.
Wil je nog meer weten over werken bij gemeente Amsterdam? We laten graag onze medewerkers aan het woord:
.
Dit breng je mee
Voor de functie contractmanager Interne Diensten beschik je over:
- Een relevante afgeronde hbo opleiding, met kennis van contractmanagement op tactisch niveau (NEVI I en de CATS CM-methodiek of gelijkwaardig);
- Tenminste drie jaar ervaring met zelfstandig inkopen en/of contractmanagement;
- Je weet wat de markt te bieden heeft, specifiek op het gebied van de facilitaire en personele diensten en producten en je weet wat nodig is om processen en projecten tot een succesvolle realisatie te laten komen;
- Je hebt ervaring in een organisatie met een complex krachtenveld, bij voorkeur in een politiek-bestuurlijke omgeving;
- Kennis van Europees aanbesteden is een pre.
- Omgevingsbewust
- Samenwerken
- Initiatief
- Resultaatgericht
Dit bieden wij jou
Als contractmanager Interne Diensten kom je ons 36 uur per week versterken en kun je rekenen op onderstaande arbeidsvoorwaarden.- Een bruto maandsalaris tussen € 3.701,- en € 5.372,- (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die je meebrengt.
- Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, met daarna de mogelijkheid op een overeenkomst voor onbepaalde tijd indien je op dit moment nog geen, of een tijdelijke, arbeidsovereenkomst hebt bij Gemeente Amsterdam.
- Indien je al een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd hebt bij de Gemeente Amsterdam, dan behoud je deze en word je overgeplaatst.
- Ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. Ons interne opleidingscentrum, de Amsterdamse School, biedt verschillende opleidingen, ontwikkeltrajecten en begeleiding in het werk waardoor je jezelf kan blijven uitdagen.
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van jouw salaris dat je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld extra pensioenopbouw of extra verlofdagen.
- Een pensioenregeling bij ABP, het pensioenfonds voor overheid en onderwijs.
- Een reiskostenvergoeding van € 0,10 per kilometer, tot 45 kilometer enkele reis woon-werkafstand voor het aantal dagen dat je op kantoor werkt en/of een thuiswerkvergoeding van € 2 euro netto per werkdag dat je thuis werkt.
- Een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering.
- Hybride werken: in deze functie kun je deels thuis en deels op kantoor werken. We bieden (thuis)werkmiddelen aan om je werkplek veilig en gezond in te richten.
- Een mobiele telefoon en/of laptop.
(PGA).
Heb je nog vragen?
Over de functie en de sollicitatieprocedure kun je: Allard Ligtenstein benaderen, afdelingsmanager Lead Buyer Interne Diensten bereikbaar viameer...
Meer vacatures van AanbestedingsCafe