Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Hoofd Marketing & Communicatie EMG

United4all - Hilversum - 29-07-2021 Naar vacature  

We zijn op zoek naar een Hoofd Marketing & Communicatie die een ​​algemene marketing- en communicatiestrategie weet te ontwikkelen en te implementeren. Deze ondersteunt het merk van de Groep en versterkt de groei van de nationale organisaties.

EMG is een Europese leider in televisie- & mediaregistraties, actief in acht landen; Frankrijk, België, Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Luxemburg, Zwitserland en Italië.

EMG combineert unieke knowhow en wereldwijd bekende expertise om de hele registratieketen te bedienen, van beeldcreatie tot distributie. De Groep is een belangrijke partner voor grote internationale evenementen, waaronder de Tour de France, UEFA Euro Championships, FIFA World Cup en het Eurovisie Songfestival.

Vanuit deze functie heb je rechtstreekse werkrelaties met lokale marketing- en salesteams en met het internationale salesteam van de Groep.

De belangrijkste taken:

  • De ontwikkeling van een uitgebreide marketing-, communicatie- en public relations-strategie die het imago en de positie van de Groep binnen de sector zal versterken;
  • Faciliteren van interne en externe communicatie door duidelijke communicatiedoelstellingen voor lokale teams vast te stellen;
  • Met de eindverantwoordelijkheid voor de bedrijfscommunicatie van de Groep, stem je de bedrijfscommunicatiestrategie met die van de diverse landen af en werk je samen met elk lokaal m&c team om de groeps- en lokale strategie aan te passen en tegelijkertijd bestaande processen te optimaliseren;
  • Alle marketingcommunicatie en public relations-activiteiten van de Groep, inclusief publicaties, mediarelaties, PR-evenementen, aanwezigheid op beurzen enz.;
  • Optimaliseren van commerciële communicatie bij het reageren op RFP's;
  • Ondersteunen van de implementatie van de nieuwe corporate branding in alle nationale markten en groepsmaatschappijen;
  • Het marketingbudget van de Groep instellen en beheren;
  • Voortdurend de veranderingen in de markt en de activiteiten van concurrenten evalueren en zo nodig het marketingplan aanpassen;
  • Versterken van het imago en de positie van de Groep, zorgen voor een consistente communicatie van het imago en de positie binnen de Groep, zowel intern als extern;
  • Verantwoordelijk voor redactionele leiding, ontwerp, productie en distributie van alle groepspublicaties;
  • Coördineren van mediabelangstelling en passende reacties op mediaverzoeken;
  • Optreden als vertegenwoordiger van de Groep bij de media;
  • Op de hoogte blijven van ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en public relations en deze informatie gebruiken om de Groep te helpen met initiatief en innovatie;
  • Ondersteuning van de marketingteams van de groepsmaatschappijen en zorg dragen voor een samenhangende groepsbranding over alle bedrijven heen;
  • Samen met HR werken aan de interne communicatiestrategie.

Benodigde vaardigheden

  • Bewezen ervaring in marketing en communicatie: corporate, extern & intern, persrelaties & online / aanwezigheid op sociale media op Groepsniveau;
  • Sterke creatieve, strategische, analytische en organisatorische vaardigheden;
  • Vloeiend in het Nederlands en Engels met uitstekende schriftelijke en gesproken zakelijke communicatieve vaardigheden. Kennis van Frans en/of Duits is een pré;
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • In staat om meerdere projecten tegelijk te beheren;
  • Ondernemersgeest;
  • In staat om binnen strakke deadlines en budget te werken;
  • Goede kennis van de omroepindustrie en een basis-technische achtergrond is een pré.
De standplaats voor deze functie is het Mediapark in Hilversum. Regelmatig reizen naar Parijs en andere dochterondernemingen binnen Europa is vereist.

meer...



Meer vacatures van United4all