Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Manager Hospitality
Ben jij de manager die onze Hospitality verder kan professionaliseren?
Vind jij het een uitdaging om met de teams van Hospitality in gezamenlijkheid te bouwen aan verbetering? Weet jij medewerkers echt mee te nemen in de professionaliseringsslag die we voor ogen hebben? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wanneer je bij Antonius werkt, streef je er iedere dag naar om onze zorg beter en veiliger te maken. We dagen elkaar uit, zoeken de samenwerking op en proberen van elkaar te leren. Als manager Hospitality krijg je vanaf de start het vertrouwen om te bouwen aan een verdere professionalsering van de verschillende teams. Leren door te doen; dat staat centraal binnen onze organisatie.
Met ingang van 2022 is het Facilitair Bedrijf ingedeeld in drie clusters: Gebouw & Techniek, Inkoop & Logistiek én Hospitality. Voor het laatstgenoemde cluster zijn wij op zoek naar een gedreven, ondernemende, innovatieve en daadkrachtige manager.
Jouw taak bestaat uit het op inspirerende en enthousiaste wijze leidinggeven aan jouw teams waarbij eigenaarschap voor het eigen werk én professioneel handelen belangrijke uitgangspunten zijn. Je bent in staat jouw cluster een volwaardige positie te geven binnen onze dienstverlening aan de patiënten, gasten, collega’s en overige stakeholders. Als geen ander weet jij de verbinding te leggen tussen de medewerkers en de interne organisatie.
Samen met het MT van het Facilitair Bedrijf draag je bij aan de doorontwikkeling van een moderne en toekomstbestendige organisatie. Daarbij houd je aandacht en oog voor een goede samenwerking met de interne klanten om de samenwerking in de keten optimaal in te richten.
Jouw werkomgeving
Hospitality bestaat uit de afdelingen gastenservice, keuken, voedingsassistenten, restauratieve voorzieningen en schoonmaak. Elke afdeling heeft zijn eigen teamleider, dan wel heeft de operationele aansturing van de werkprocessen binnen het team ingericht. De ambitie is om de taakvolwassenheid te stimuleren, waarbij de initiatieven en de samenwerking vanuit de teams komen om zo de performance te verbeteren. De taken en verantwoordelijkheden worden zoveel als mogelijk belegd bij de medewerkers zelf. Het streven naar marktconforme dienstverlening op hoogwaardig niveau is een belangrijke doelstelling. Dit kan zowel op basis van regievoering als onder eigen beheer worden uitgevoerd.De omvang van de verschillende afdelingen waar je (in)direct leiding aan gaat geven varieert van ca. 7,6 fte tot 40 fte. In totaal gaat het om ca.110 fte (c.a. 190 medewerkers). De cultuur kenmerkt zich door een servicegerichte instelling met korte lijnen en een goede werkrelatie.
Faciliterend leiderschap.
Je hebt een stevige persoonlijkheid en weet onder druk doelstellingen te realiseren waarbij je zowel je teams, de interne klant en eventuele andere betrokken partijen vanuit faciliterend leiderschap ondersteunt. Je bent een coachende en ondernemende leidinggevende die medewerkers meeneemt in besluitvorming en zorgt voor transparante communicatie. Het denken in oplossingen is jouw tweede natuur. Medewerkers weet je in hun kracht te zetten en hebt daarbij oog voor de persoonlijke ontwikkeling van je medewerkers. Je draagt bij aan het creëren van een prettige werkomgeving waarin medewerkers gezamenlijk kunnen groeien en presteren. Je bent proactief in het oppakken van openstaande vraagstukken en uitdagingen binnen en soms buiten jouw cluster en weet strategie ontwikkeling te vertalen naar concrete doelen.Daarnaast beschik je over:
- Een vakgerichte opleiding op minimaal HBO-niveau (Facility Management of vergelijkbaar)
- Ruime leidinggevende ervaring in een vergelijkbare setting en ervaring met veranderingsprocessen
- Gedegen kennis van dienstverleningsprocessen in een complexe omgeving
- Bij voorkeur kennis van Hospitality binnen de facilitaire dienstverlening
- Uitstekende communicatieve vaardigheden
- Bij voorkeur kennis van (zorg)processen in een ziekenhuis
- Een klant- en resultaatgerichte attitude met een dienstverlenende basishouding
- Ervaring met het opstellen van jaarplannen en afdelingsbudgetten
- Ervaring met ondersteunende diensten in de zorg is een pre. Bij voorkeur beschik je over kennis en ervaring op één of meerdere onderdelen:
- Huishouding (o.a. schoonmaak dienstverlening)
- Voedingsdienstverlening
- Receptie en beveiliging
De functie op hoofdlijnen
- Aansturing van de afdelingen, denk daarbij aan integraal management (HR, financieel management, kwaliteitsmanagement en de borging van vakinhoudelijke expertise en proceskennis)
- Afdelingen verbinden en taakvolwassenheid bij medewerkers stimuleren
- Direct leiding geven aan teamleiders en waar nodig teams en individuele medewerkers rechtstreeks.
- Beheren exploitatiebudget van de afdelingen en als cluster in het geheel
- Vertalen van strategisch beleid naar concrete doelstellingen en het behalen van de afgesproken doelstellingen
- Opstellen van de nodige actie- verbeterplannen, procesoptimalisatie
- Waarborgen en waar mogelijk bevorderen van een optimale klant- en patiënttevredenheid en gastbeleving
- Tijdig signaleren van eventuele problemen, vertragingen, e.d. en daar passende (ad-hoc) oplossingen voor vinden
- Gezamenlijke ambities nastreven met oog voor het creëren van medewerkersbetrokkenheid en -bevlogenheid
- Je rapporteert direct aan de manager Facilitair Bedrijf
Wij bieden jou
- Salaris conform FWG 65 van de cao Ziekenhuizen
- Een aanstelling voor onbepaalde tijd
- Ruimte voor persoonlijke en vakmatige ontwikkeling
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden
- Een werkomgeving met korte lijnen
- Ruimte voor persoonlijke en vakmatige ontwikkeling
- Een uitdagende functie in een enthousiast team met korte lijnen, waar nieuwe initiatieven gewaardeerd worden
- En niet te vergeten onze secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:
Over Antonius
Antonius bestaat uit het ziekenhuis in Sneek en Emmeloord en onze thuiszorg in Friesland. We werken in de regio Zuidwest-Friesland en in de Noordoostpolder. Op weg naar 2022 combineren we binnen Antonius het beste uit twee werelden: thuis als het kan, in het ziekenhuis als het moet. We leveren de beste zorg, zoveel mogelijk in de thuissituatie. Zowel fysiek als online, altijd passend bij patiënt of cliënt, familie en direct betrokkenen. Ontwikkeling, innovatie en patiënten participatie staan centraal in onze organisatie.Wij maken graag kennis / Info en contact
Enthousiast geworden over deze vacature? Solliciteren kan tot en met 28 januari 2022 via de knop "solliciteer direct"Voor meer informatie kun je contact opnemen met:
De heer P. Zagwijn
Manager Facilitair Bedrijf
T 06 - 83068141.
De gesprekken zijn gepland op 3 februari 2022.
Deze vacature wordt intern en extern tegelijkertijd gesteld. Bij gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.
Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
meer...
Meer vacatures van MijnAntonius