Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Projectmanager IT Huizen (32-40 uur)

Lidl - Huizen - 12-02-2021 Naar vacature  

Heb jij je ooit wel eens afgevraagd hoe Lidl zoveel prijzen wint?
De IT afdeling binnen Lidl Nederland speelt daar een belangrijke rol in. Door onze distributiecentra en filialen steeds te voorzien van vernieuwende IT-systemen, worden onze medewerkers optimaal ondersteund in hun werkzaamheden en profiteren de klanten van een steeds betere service en winkelervaring.

Op dit moment zitten wij midden in de digitale transformatie en zijn wij dagelijks bezig met nieuwe initiatieven. Het afgelopen jaar is het zelfscan binnen Lidl geïmplementeerd en is het aantal filialen met self-checkout sterk uitgebreid. De vernieuwingen gaan ook de komende jaren door, waarbij zowel de digitale infrastructuur als het gebruik van digitale middelen verder vernieuwd en uitgebreid worden.

Als projectmanager IT word je onderdeel van het team Applicatiemanagement filiaalsystemen die verantwoordelijk zijn voor alle softwarecomponenten in de filialen. We werken zowel aan vernieuwing als aan het door ontwikkelen en operationeel houden van de systemen. Daarnaast werken we aan nationale en internationale projecten en zijn we derdelijns verantwoordelijk voor incidenten.

Dit gaat in om een tijdelijke functie voor 1,5 jaar.
De baan
Als IT-projectmanager ben je verantwoordelijk voor verschillende IT projecten en changes. Jij coördineert het hele proces en zorgt ervoor dat alle partijen zijn aangehaakt zodat de doelstellingen binnen planning worden behaald. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor de business, bij IT gerelateerde wensen en verzoeken, om aanpassingen te initiëren of processen te verbeteren.

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een projectplan, coördineert en rapporteert de uitvoering hiervan en stuurt bij waar nodig.
  • Je zorgt voor de communicatie tussen het projectteam en de verschillende stakeholders en zorgt voor de implementatie en het in productie nemen van de IT-oplossing. Dit doe je in nauwe samenwerking met het Internationale hoofdkantoor. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de uitrol van nieuwe kassasoftware.
  • Je levert testresultaten van nieuwe/aangepaste softwaremodules.
  • Je adviseert de afdelingen over het inrichten van de bedrijfsprocessen, in combinaties met de applicatie, om zo de efficiency en kwaliteit van de afdeling te verbeteren.
  • Je ondersteunt gebruikers bij het gebruik van de systemen om zo efficiënt mogelijk IT-problemen te verhelpen.
  • Ook ben je verantwoordelijk voor de kennisoverdracht vanuit het projectteam naar de service organisatie (in beheer nemen van de nieuwe oplossing).
  • En tot slot zorg je natuurlijk voor een goede afsluiting van het project door een brede evaluatie en het vastleggen van lessons learned.
  • In deze rol heb je nauw contact met externe leveranciers, onze Internationale organisatie en je collega functioneel applicatiebeheerders.
Jouw profiel
Je bent organisatiesensitief en navigeert gemakkelijk in de dynamiek van tegengestelde belangen. Daarbij ben je een stevige gesprekspartner met helder geformuleerde en onderbouwde adviezen waarmee je de business in beweging krijgt. Met jouw projectmatige skills ga je voortvarend, gestructureerd en nauwkeurig te werk en betrek jij iedereen en elke afdeling die je nodig hebt om je doel te bereiken en succesvol te zijn. Je bent pragmatisch ingesteld en je kan goed omgaan met de hectiek van de Retail. Affiniteit met ICT-systemen kunnen wij duidelijk terugvinden in jouw profiel. Daarnaast beschik je over het volgende:

  • Een afgeronde hbo opleiding en minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider.
  • Heb je ervaring binnen de retail of FMCG? dan heb je een streepje voor.
  • Je beheerst de Engelse taal; Duits is een pré.
Wij bieden
  • Een tijdelijke functie voor in ieder geval 1,5 jaar.
  • Een afwisselend inwerktraject waarin we je écht kennis laten maken met onze organisatie.
  • Een hechte afdeling met open communicatie.
  • Goede arbeidsvoorwaarden, met een marktconform salaris.

Wij zijn

Als grootste supermarktketen in Europa zijn we actief in 32 landen. In Nederland hebben we meer dan 19.000 medewerkers in ruim 430 filialen. De klant staat bij ons centraal en we hebben oog voor duurzaamheid, bijvoorbeeld door steeds meer biologische, diervriendelijke en duurzame producten in ons assortiment op te nemen én door de bouw van de meest duurzame distributiecentra van Nederland. Die betrokkenheid strekt zich ook uit tot onze medewerkers. Lidl zorgt voor een gezonde werk-privé balans, voldoende groei- en ontwikkelingsmogelijkheden en uiteraard de juiste beloning. Daarnaast staat diversiteit en inclusie bij Lidl hoog op de agenda. Samen maken we Lidl!

meer...



Meer vacatures van Lidl