Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Casemanager - jun
Ben je gedreven om werkgever en werknemer te begeleiden naar een oplossing bij ziekteverzuim en ben jij de drijvende en stimulerende kracht achter het proces en de te ondernemen acties? Hou je er van om in een snel groeiende, veranderende en tevens uitdagende werkomgeving te werken? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou!
Wat houdt de baan in?
Als casemanager ben je verantwoordelijk voor de regie van jouw verzuimdossiers. Je klanten zijn werkgevers en hun medewerkers. Jij zorgt voor een optimale begeleiding van jouw verzuimdossiers en verkort daarmee de verzuimduur binnen jouw zaken. Je adviseert de werkgever over inzet van interventies om re-integratie te bespoedigen. Je bent de spin in het web tussen alle betrokken partijen in het verzuimproces en je adviseert met jouw uitgebreide kennis van de wettelijk verplichtingen vanuit de Wet verbetering Poortwachter, zoals opstellen Plan van Aanpak, bijstellingen en de eerstejaarsevaluatie aan werkgevers en werknemers.Jouw uitdagingen als casemanager zijn:
- Het proactief begeleiden en ondersteunen bij re-integratietrajecten;
- Het adviseren en begeleiden van de werkgever inzake arbo-, verzuim- en re-integratiebeleid;
- Het bewaken van de voortgang en vormen van het dossier, conform de Wet verbetering Poortwachter;
- Zorg dragen voor een adequaat relatiebeheer, zodat inzicht blijft bestaan in belangen, wensen en behoeften van de relatie;
- Het bijhouden van ons online verzuimregistratiesysteem;
- Het voeren van correspondentie met relaties, tussenpersonen, verzekeringsmaatschappijen en eventuele derden indien gewenst;
- Op een zeer klantgerichte en resultaatgerichte wijze adviseren over de te nemen stappen binnen het verzuimproces.
Wat staat daar tegenover?
Een aantrekkelijke, zelfstandige functie bij een informele en dynamische organisatie waarin eigen initiatief en meedenken over nieuwe ontwikkelingen gestimuleerd wordt. Daarnaast:- Een bruto fulltime salaris tussen de € 2.853 en € 4.174, afhankelijk van ervaring;
- Een contract van 24 tot 32 uur per week;
- De mogelijkheid om deels vanuit huis te kunnen werken voor een goede balans tussen werk en privé;
- 26 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband), 8% vakantiegeld en een pensioenregeling;
- Een reiskostenvergoeding;
- Een thuiswerkvergoeding en een thuiswerkbudget;
- Personeelskorting bij het afsluiten van je verzekeringen;
- Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op een vaste aanstelling;
- Volop mogelijkheden jezelf verder te ontwikkelen en opleidingen te volgen.
Hoe ziet het team er uit?
Je komt te werken in een team van 16 collega’s, waarbij je met 13 andere collega’s de rol vervult van casemanager regie. Je werkt nauw samen met de casemanager taakdelegatie en wordt ondersteund door een administratief medewerker. We hebben een informele werksfeer met talentvolle, gedreven en ambitieuze collega’s in een ondernemende werkomgeving waar je volop de ruimte hebt voor eigen initiatieven. Verantwoordelijkheid, uitdaging en plezier in het werk staan voorop met een mix van kennis en vrijheid.Wat wij van je vragen?
Je straalt energie uit en je weet op een positieve manier opdrachtgevers en werknemers effectief aan te spreken op hun activiteiten, keuzes en resultaten. Je bent een echte partner voor de werkgevers als het gaat om verzuim en preventie. Zij lopen warm voor jouw persoonlijke advies en begeleiding. Daarnaast:- Een afgeronde hbo opleiding, bij voorkeur richting Personeel en Arbeid, Register casemanagement of Arbeidsdeskundige;
- Een afgeronde CROV opleiding;
- Twee tot vijf jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
- Bekend met de wet- en regelgeving rondom verzuim en wet verbetering poortwachter;
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Bewust en toekomstgericht, zowel naar je collega’s als klanten;
- Een scherp analytisch vermogen en je bent in staat om anderen te coachen op kwaliteit;
- Een stevige persoonlijkheid en geen moeite met solistisch werken.
Je bezit de volgende eigenschappen en competenties:
- Uitstekende communicatieve vaardigheden;
- Klant- en resultaatgericht;
- Empathisch vermogen en zelfstandig;
- Accuraat, flexibel en stressbestendig;
- Zelf startend, oplossings- en kwaliteitsgericht.
Wij zijn de Verzuimeconoom
De Verzuimeconoom is een gespecialiseerde dienstverlener op de gebieden verzuim, Arbo, ZW en WIA. Wij bieden gecertificeerde Arbo producten aan. De Verzuimeconoom is één van de weinige partijen die zowel Arbo, ZW als WGA-dienstverlening volledig in eigen huis uitvoert. Door onze proactieve houding zorgen wij ervoor dat zieke werknemers sneller weer aan het werk zijn. Daarmee dringen wij het verzuim én de verzuimkosten terug. Bovendien nemen wij de administratieve last uit handen van de werkgever. De verzuimeconoom is onderdeel van de Heilbron Groep. De Heilbron Groep en de Voogd & Voogd Groep zijn in 2021 gefuseerd en verder gegaan onder de naam Alpina Group. Deze fusie resulteert in een onderneming van bijna 2.000 medewerkers. Alpina Group is één van de grootste financieel adviesbedrijven van Nederland met sterke regionale wortels en internationale ambities. We hebben meer dan 40 vestigingen in Nederland en België en zijn een serviceprovider voor meer dan 3.200 zelfstandige adviseurs. Wij adviseren zowel particulieren als bedrijven over (financiële) risico’s en schade-, levens- en zorgverzekeringen. Ook voor hypotheekadvies of aan- en verkopen van onroerend goed kan men bij ons terecht. Via ons innovatieve platform kunnen zowel eigen als externe adviseurs voor hun klant een keuze maken uit vele schade-, levens- en zorgverzekeringen van meer dan 20 grote verzekeraars.meer...
Meer vacatures van De Verzuimeconoom