Inloggen - Registreer  

Medewerker marketing en communicatie

Dopingautoriteit - Capelle aan den IJssel - 21-03-2024 Naar vacature  

De Dopingautoriteit zoekt een medewerker marketing en communicatie (36 uur per week) om de afdeling Communicatie in te richten. In eerste instantie zal een contract voor 1 jaar worden aangeboden. Aan het einde van deze periode zal de functie worden geëvalueerd en behoort aanstelling voor onbepaalde tijd tot de mogelijkheden. Een combinatie van werken op kantoor en vanuit huis behoort ook tot de mogelijkheden.

Deze functie zal tijdelijk onder de afdeling Bedrijfsvoering vallen. De afdeling Communicatie zal in de nabije toekomst worden opgericht, waarna de functie daarheen zal verschuiven.

De organisatie

De Dopingautoriteit is de officiële antidopingorganisatie van Nederland en heeft naast haar nationale taken ook internationale taken. Een deel van die taken is vastgelegd in twee internationale conventies (UNESCO en Raad van Europa) en in de

Wereld Anti-Doping Code
.
De Dopingautoriteit is een relatief kleine organisatie; er werken ca. 25 mensen voor de verschillende afdelingen op het kantoor in Capelle aan den IJssel en daarnaast zijn 15 tot 20 dopingcontroleofficials in het land actief. Alle medewerkers hebben een passie voor eerlijke sport. De Dopingautoriteit is trots op haar banden met de sport en met de overheid en is tegelijkertijd een zelfstandige organisatie die onafhankelijk opereert.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is noodzakelijk voor een dienstverband bij de Dopingautoriteit.

Plaats in de organisatie

Deze functie zal tijdelijk onder de afdeling Bedrijfsvoering vallen. De medewerker rapporteert dan aan het hoofd afdeling Bedrijfsvoering. De afdeling Communicatie zal in de nabije toekomst worden opgericht, waarna de functie daarheen zal verschuiven. 

Doel van de functie

De medewerker marketing en communicatie verzorgt, ondersteunt, bereidt voor en adviseert over de communicatie van de Dopingautoriteit, zowel intern als extern.

Belangrijkste werkzaamheden

  • Leiden van de ontwikkeling en uitvoeren van contentstrategieën voor de social media activiteiten van (de programma’s van) de Dopingautoriteit.
  • Beheren, onderhouden en verder ontwikkelen van de inhoud van de verschillende websites van de Dopingautoriteit, inclusief het zelfstandig schrijven van nieuwsberichten en andere webteksten in begrijpelijke taal.
  • Organisatiebreed schrijven, bedenken, redigeren en versturen van uitnodigingen, persberichten en overige mailingen.
  • Het mede-ontwikkelen en opstellen van communicatiematerialen zoals Powerpointpresentaties, video’s, apps, e-learningmodulen, flyers en ander drukwerk.
  • Beantwoorden van sportersvragen via e-mail en WhatsApp (zoals de Dopinginformatielijn en whereaboutsvragen).
  • Organiseren van interne bijeenkomsten ter bevordering van de kennisdeling binnen de organisatie en terugkoppeling hiervan.
  • Een bijdrage leveren aan de organisatie van jaarlijkse bijeenkomsten en themadagen voor (programma’s van) de Dopingautoriteit.
  • Verzamelen, analyseren en rapporteren van websitestatistieken, zoals bezoekersaantallen, bezoekersstromen en paginaweergaves (Piwik).
  • Verzamelen en intern verspreiden van informatie over de Dopingautoriteit in de media.
  • In samenspraak met de directiesecretaris het jaarverslag coördineren.

Kaders, bevoegdheden en verantwoordelijkheden

  • Legt hiërarchisch verantwoording af aan het afdelingshoofd Communicatie (in eerste instantie aan het hoofd Bedrijfsvoering). 
  • Er wordt beoordeeld op de kwaliteit van de geleverde werkzaamheden met betrekking tot de communicatie.
  • De functie werkt binnen de kaders van vastgesteld beleid en wet- en regelgeving.

Contacten

  • Intern: voorzitter, hoofd Communicatie, directiesecretaris, medewerkers andere afdelingen.
  • Extern: (top)sportbonden en andere sportorganisaties, sporters, coaches, overige betrokkenen in de sport, onderwijs- en overheidsinstanties, communicatiebureaus en productiebureaus van educatiemateriaal, algemeen publiek.

Kennis en vaardigheden

  • Hbo-/wo-werk- en denkniveau.
  • Kennis van marketing en communicatie.
  • Kennis van social media en het opzetten van contentstrategieën.
  • Schrijfvaardigheid. 
  • Kennis van doping(regels), de dopingcontroleprocedure, de gezondheidsrisico’s die verbonden zijn aan dopinggebruik en de grondgedachte van het antidopingbeleid is een pre.
  • Inzicht in het totale werkveld van de Dopingautoriteit.
  • Om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie.
  • Aantoonbare werkervaring is een pre.

Standplaats

Kantoor Dopingautoriteit, Barbizonlaan 55, Capelle aan den IJssel en in overleg vanuit huis.
 

Salaris

De functie medewerker marketing en communicatie is ingeschaald in schaal 9 van de CAO Rijk.

Overige arbeidsomstandigheden

De Dopingautoriteit volgt de CAO Rijk en alle overige overheidsregelingen, inclusief de richtlijnen omtrent inclusiviteit en diversiteit.

Aanstelling

1 jaar, met uitzicht op een vast contract.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Dopingautoriteit
Meer Medewerker marketing en communicatie vacatures