Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Casemanager Omgevingsvergunning & Milieu

Werken in Friesland - Opsterland - 04-05-2021 Naar vacature  

gemeente Opsterland

Benodigde opleiding: HBO
Dienstverband: Vast/Fulltime
Aantal uren per week: 32-36
Gepubliceerd op : 04-05-2021
Sluitingsdatum : 18-05-2021
De gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland hebben in 2011 besloten om de krachten te bundelen. De samenwerking is gericht op een optimale dienstverlening aan onze inwoners, een efficiënt werkende ambtelijke organisatie, betere kwaliteit, een verminderde kwetsbaarheid en een stevige positie in de regio. De samenwerking heeft onder de afkorting OWO bekendheid gekregen in vooral bestuurlijke en ambtelijke kringen.

Bij OWO-gemeenten luisteren wij aandachtig naar de vraagstukken van onze inwoners, bezoekers en partners. Wij helpen hen om oplossingen te vinden, soms door in coproductie samen te werken en soms door de regie te voeren.

De afdeling OWO-VTH voert de werkzaamheden rond vergunningverlening, toezicht en handhaving in de fysieke leefomgeving uit. Wij zoeken een:
Casemanager Omgevingsvergunning & Milieu
(32-36 uur per week)
Het vakgebied milieu, klimaat en natuur is volop in beweging. Werken bij ons staat dan ook garant voor uitdaging en dynamiek! Je maakt als casemanager omgevingsvergunning & milieu onderdeel uit van het team Vergunningverlening. Binnen dit team werken 14 deskundige en enthousiaste collega’s met hart voor de zaak.

Wat hebben wij jou te bieden?
We willen dat je plezier hebt in je werk! Dat plezier bestaat bij ons uit prettige collega’s, een open en informele werksfeer waarin we van en met elkaar leren én een inhoudelijk interessante en veelzijdige baan. Samen met jou zorgen we dat alle inwoners van onze OWO-gemeenten prettig en gezond kunnen wonen, werken en meedoen.

Wat hebben wij jou nog meer te bieden:
Tegenover jouw inzet, flexibiliteit en ondernemerschap staat een bruto maandsalaris van maximaal € 4.048,- op basis van 36 uur (schaal 9). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. Dit maakt ook dat Inpassing in de tijdelijke aanloopschaal of een arbeidsmarkttoelage tot de mogelijkheden behoort;

Tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar. Als we een match zijn, zetten we dit om naar onbepaalde tijd;
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je brutosalaris. Jij kiest zelf wat je met dit budget doet. In dit budget is bijvoorbeeld vakantiegeld en de eindejaarsuitkering opgenomen. Ook kun je extra verlof kopen en neem je deel aan de pensioenregeling bij het ABP;

Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van diverse cursussen en trainingen. Leren van en met elkaar staat bij ons voorop; samen gaan we voor het beste resultaat en dit zorg voor talloze mogelijkheden om je bij ons te ontplooien;

We hebben flexibele werktijden! In overleg met je collega’s kun je privé en werk goed combineren.
Waar hebben wij jou voor nodig?
Als casemanager omgevingsvergunning & milieu controleer je onder andere of ondernemers en inwoners zich houden aan milieu- en energieregelgeving. Je bent rechtstreeks in contact met de bedrijven en inwoners van de OWO-gemeenten. Correct en integer handelen vinden we daarom belangrijk.

Verder is het volgende belangrijk:
Samen met je collega’s ben je spin in het web, je denk mee, draagt oplossingen aan en beoordeelt omgevingsvragen met het accent op milieu;
Je toont eigenaarschap in je werk en draagt verantwoordelijkheid in het integrale proces van vergunningverlening en meldingen;
Je overlegt met externe en interne partijen en pakt waar nodig een coördinerende rol;
Je vindt het leuk erop uit te gaan om met partijen op locatie in gesprek te gaan, voorlichting te geven en naast de klant te staan om oplossingen te bedenken en advies te geven;

Als casemanager coördineer je aanvragen om een vergunning of melding tussen de aanvrager en ketenpartners zoals de omgevingsdienst (FUMO) en de veiligheidsregio;

Op jouw gebied ben je een goede gesprekspartner voor het bestuur van de OWO- gemeenten;
Je hebt een pro-actieve inbreng en interesse in het implementatieproces van de Omgevingswet;
Je hebt kennis van ruimtelijke ordening en weet dit te beoordelen en toe te passen;
Je bent op jouw terrein gesprekspartner van de collega’s in het team toezicht en handhaving;
Je adviseert beleidsmedewerkers over bestaand en te ontwikkelen beleid.
Welke functie-eisen hebben wij?
Je hebt een ecologische, milieukundige of omgevingsgerichte hbo- of wo opleiding met succes afgerond, al dan niet met aanvullende cursussen;
Je hebt oprechte interesse in milieu- en natuurbescherming;
Heb je ervaring met gemeentelijke ambtelijke en politieke processen? Dan is dat een voordeel;
Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden, je formuleert en communiceert makkelijk en weet om te gaan met tegengestelde belangen;
Je bent een echte netwerker, omgevingssensitief in een complexe politiek georiënteerde omgeving;
Je bent creatief en hebt een dienstverlenende instelling;
Je kunt problemen goed analyseren en je bevindingen en adviezen helder, evenwichtig en overtuigend presenteren;
Je beschikt zowel mondeling als schriftelijk over goede communicatieve vaardigheden. Jouw communicatieve vaardigheden komen met name van pas bij het glashelder verwoorden van complexe juridische of technische obstakels;

Je hebt ruime ervaring met het werken met geautomatiseerde systemen, ervaring met SquitXO is een pré;
Je bent een stevige persoonlijkheid die goed zijn/haar rol weet te pakken binnen het team;
Je hebt meer dan voldoende kennis van wetten en regelgeving om, indien nodig, alternatieve routes voor te stellen. Dat vraagt om creativiteit, oplossingsgerichtheid en klantvriendelijkheid.

Heb jij ook hart voor onze omgeving? Neem dan vooral contact met ons op. Wij ontmoeten jou graag!
Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie over de inhoud van deze veelzijdige functie kun je contact opnemen met Willem Smit (teamleider vergunningen) of Gerben Nijholt (afdelingshoofd VTH). Beiden zijn bereikbaar via het algemene telefoonnummer van de gemeente Opsterland, 0512-386222.

Sollicitaties zijn welkom tot en met 18 mei 2021 en kun je richten aan het college van
Burgemeester en wethouders van gemeente Opsterland via de sollicitatiebutton op deze website. 
meer...



Meer vacatures van Werken in Friesland