Inloggen - Registreer  

Manager Operations

Limbourg - Maastricht Airport - 04-02-2024 Naar vacature  

Loondienst, Vaste Aanstelling

Status:
Gesprekken Opdrachtgever

Naam consultant:

Heeft u vragen? Neem vrijblijvend contact op.

Functiebeschrijving

Formani Holland BV

De Luxury Hardware Group, een internationale groep bedrijven op het gebied van ‘architectural hardware’ zoekt voor haar deelneming en tevens onze opdrachtgever Formani Holland BV een Manager Operations.

Formani is een internationaal luxemerk voor deur-, raam- en meubelbeslag in diverse stijlen met onder andere deurkrukken, deurgrepen, raamgrepen, meubelgrepen en badkameraccessoires. Hun exclusieve en hoogwaardige producten zijn verkrijgbaar via de vakhandel in Nederland en in meer dan vijftig landenwereldwijd.

Formani is een klantgerichte en innovatieve onderneming met als doelstelling een kleine maar wezenlijke bijdrage leveren aan exclusieve en kwalitatief hoogwaardige interieurconcepten, wereldwijd. De organisatie kenmerkt zich door de “platte structuur”, de informele sfeer, de korte communicatie lijnen en resultaatgerichte werkinstelling.

Het is mede dankzij de samenwerkingen met befaamde designers zoals Piet Boon, David Rockwell en Gensler Architects dat de producten van FORMANI® in de designscene bekend staan, diverse International Design Awards hebben gewonnen en daarmee grote interesse uit zowel de professionele als particuliere markt hebben verworven.

De afgelopen jaren heeft de organisatie een forse groei doorgemaakt. Op dit moment bestaat de organisatie uit ca 45 personen en de groei zet zich verder voort. Om deze verdere kwalitatieve groei verder gestalte te geven en in goede banen te leiden zijn wij namens hun op zoek naar een

MANAGER OPERATIONS

Hands on, Gedreven, mensgerichte persoonlijkheid

ALGEMEEN/DE FUNCTIE

Als Manager Operations ben je binnen de organisatie dé specialist en verantwoordelijk voor het creëren van een zo effectief, efficiënt en optimaal mogelijke proces in de flow van al hun producten en diensten. Van productie tot het centrale warehouse in Maastricht Airport en van hieruit tot aan de klant.

Daarbij ben je als Supply Chain/Purchase manager continu bezig met het analyseren en verbeteren van hieraan verwante processen. Zo zorg je primair voor een optimaal voorraadniveau, onder de voorwaarde dat te allen tijde aan de vraag van klanten binnen de gestelde levertermijnen kan worden voldaan, waarborg je de kwaliteit van het product en de dienstverlening van de onderneming en heb je een kritische, constructieve en analytische visie hoe interne/externe bedrijfsprocessen verder geoptimaliseerd kunnen worden.

Je stuurt als een hands-on manager direct het Purchase team -bestaande uit 2-3 personen- aan en samen met de logistiek supervisors het gehele Logistieke Team. Daarnaast ben je samen met de Manager Content verantwoordelijk voor de inrichting van het ERP-systeem v.w.b. de artikel- en logistieke gegevens. Als Manager Operations sta je verder in nauw contact met collega’s van de afdelingen Sales, Customer Service, R&D en Finance en onderhoud contacten met onze producties, toeleveranciers en andere relevante externe partijen.

Je bent in staat een effectief resultaat te realiseren door een optimale inzet van mensen, bedrijfsmiddelen en je eigen gedreven inzet.

BELANGRIJKSTE TAAK- EN FUNCTIEGEBIEDEN

  •  Inkoop en Voorraadbeheer.
  • MRP I Productie- en verwachtingsmanagement.
  • Opstellen en controleren van korte- en middellange termijn inkoopplanningen, inkoopvoorstellen en inkooporders.
  • Orderbeheer, -bewaking en -planning.
  • Inkomende, interne en uitgaande goederenstromen.
  • Optimaliseren van de samenwerking met externe leveranciers en dienstverleners en met de interne afdelingen R&D, Sales en Logistiek.
  • Analyseren en optimaliseren van bedrijfsprocessen en inrichting van systemen.
  • Delivery performance verbetering/optimalisatie.
  • Kwaliteitsbeheer

BELANGRIJKSTE COMPETENTIES/ERVARING/OPLEIDING

  • Ruime en relevante werkervaring (minimaal 3-5jr) in een leidinggevende functie bij een innovatieve, fabrikant waarbij de productie is geoutsourcet.
  • Ervaring binnen een bedrijf met een hoge klantgerichtheid en waarbij ICT en ontwikkeling van producten belangrijke componenten zijn en Supply Chain, Inkoop en Voorraadbeheer de belangrijkste items zijn.
  • Aantoonbare ervaring in het aansturen van een interne organisatie, bij voorkeur in een MKB-bedrijf.
  • Excellente kennis van Excel, SQL en ERP-systemen (Navision is een pré) gecombineerd met een sterk analytisch vermogen
  • Minimaal een HBO opleiding waarin Supply Chain, Inkoop en Bedrijfsprocessen centraal staan (evt. aangevuld met relevante cursussen) zoals Technische Bedrijfskunde, Supply Chain, Logistiek Management.

PERSOONSKENMERKEN

  • Resultaatgerichtheid, relatiegericht, initiatiefrijk en besluitvaardig.
  • People manager, integer en discreet en een coachende stijl van leidinggeven.
  • Groot Empathisch vermogen, analytisch en cijfermatig onderlegd.
  • Gestructureerd, accuraat en geen 9-5 mentaliteit (verantwoordelijkheidsgevoel)

WAT BIEDT MEN

Een mooi job in een kwalitatief sterk groeiende organisatie binnen een high-end market segment.
Een informele laagdrempelige sfeer maar met een passie voor internationaal georiënteerde business.
Een innovatieve, dynamische, uitdagende en motiverende omgeving waar geen dag hetzelfde is.
Prima primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Limbourg