Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

MT secretaris / Bestuursadviseur (accountbeheerder), Rijksdienst voor Ondernemen

Werken voor Nederland - Utrecht - 14-07-2021 Naar vacature  

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)
Delen
Print
Vacature bewaren
Solliciteren
Stand­plaats
Den Haag
Contractduur
2 jaar met mogelijkheid tot vaste aanstelling
Uren per week
32 - 36
Maand­salaris
€3.842
€5.710
Salaris­niveau
schaal 12
Niveau
Master/doctoraal
Vakgebied
Administratief / secretarieel, Personeel en organisatie
Reageren voor
9 augustus
Nog 1 dag
Vacaturenummer
RVO_20210622_12a
Plaatsingsdatum
14 juli 2021
Dienst­verband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Ben jij iemand die het plezierig vindt om op verschillende tafels te schakelen, te bouwen aan strategische (verduurzaming) opgaven en de regie te pakken op processen en collega's daarin mee te nemen? Dan is deze functie iets voor jou. Het betreft een (nieuwe) combi functie waarin twee werkpakketten samenkomen, namelijk de rol van MT secretaris van het MT Duurzaam bouw, regio en samenleving (DRS) en de rol van accountbeheerder voor het BZK account binnen RVO vanuit de afdeling Concernstaf, Personeel en Organisatie (CP&O).

In de functie van MT secretaris fungeer je als strategisch adviseur en sparringpartner voor het MT DRS en ondersteun je vanuit deze rol de afdelingsmanager DRS. Je geeft invulling en uitwerking aan onderwerpen in deze portefeuille en je zorgt voor de (inhoudelijke) voorbereiding van bijeenkomsten, afspraken en opvolging. Je signaleert en adviseert over interne en externe ontwikkelingen en geeft deze betekenis, je biedt proactief ondersteuning binnen de MT overleggen en zorgt dat interne en externe stakeholders goed zijn geïnformeerd over de ontwikkelingen binnen jouw scope. Je bewaakt de kwaliteit van agenda, stukken en besluitvorming en zorgt voor een goede voorbereiding en opvolging.

De secretaris draagt zorg voor de ondersteuning en advisering van de afdelingsmanager. Je draagt zorg voor een goede voorbereiding, geeft advies, coördineert en voert regie op organisatie brede onderwerpen. Je vormt daarin de verbindende schakel met de organisatiestrategie. Je bent een spin-in-het-web en zorgt voor een uitstekende informatie-uitwisseling en afstemming binnen het MT en binnen de afdeling DRS.

Het tweede deel van het werkpakket bevat de rol van accountbeheerder (account- en relatiebeheer), vanuit de afdeling CP&O, voor het opdrachtenpakket dat RVO uitvoert voor het ministerie van BZK. 

In de rol van accountbeheerder ben je onder andere verantwoordelijk voor de regie op het proces van de opdrachtcyclus; namelijk regie op het offerteproces en opdrachtgeversoverleggen, redactie op offerte, coördinatie van rapportages en organisatie van accountteamoverleg. Je ondersteunt daarmee het relatiebeheer met de (coördinerend) beleidsmedewerkers op het departement en de doorontwikkeling van de opdrachtgeverrelatie. Hiermee lever je een belangrijke bijdrage aan de ambitie van RVO om ‘Partner in Resultaat’ voor opdrachtgevers te zijn. Je ondersteunt de beleidsinteractie op directieniveau en zorgt daarbij onder andere voor voorbereiding van de overleggen met de opdrachtgevers en de communicatie van RVO over resultaten naar opdrachtgevers. Je houdt overzicht over het betreffende opdrachtenpakket en draagt zorg voor het signaleren en duiden van beleidsontwikkelingen. Dit doe je samen met je collega-accountbeheerder aan BZK-zijde.

Deze werkzaamheden verricht je in nauwe samenwerking met gedelegeerd portefeuillehouder(s) die namens de directie als opdrachtnemer optreedt en voor wie je tevens adviseur en sparringpartner bent. Je werkt hierbij goed samen met je collega-bestuursadviseurs, controllers en andere interne RVO collega's die bij het opdrachtenpakket van BZK en van andere opdrachtgevers betrokken zijn, met name deelportefeuillehouders. Dit doe je zowel op proces als inhoud en je brengt zo verbindingen aan tussen opdrachtenpakketten en met andere (directie)onderwerpen.

Door een combinatie van deze twee werkpakketten menen we dat we een interessant functie te creëren, waarbij de beoogde kandidaat haar of zijn werk juist goed kan combineren door de verschillende informatiestromen die hier samenkomen.

De collega die wij zoeken heeft een academisch denk- en werkniveau. Je beschikt over het vermogen om snel overzicht te krijgen en te houden, in voorkomende situaties rust te bewaren en de juiste prioriteiten te stellen. Je formuleert helder en aansprekend. Je kunt goed met tijdsdruk omgaan en snel en flexibel zaken oppakken als de actualiteit of situatie daarom vraagt. Je hebt een gedreven, resultaatgerichte en pragmatische instelling.

Je bent in staat om soepel samen te werken en hebt het talent om mensen mee te krijgen bij complexe coördinatie- en adviestaken. Je weet daarbij goed en tijdig af te stemmen met sleutelspelers binnen en buiten de organisatie.

Je hebt gevoel voor en voelt je thuis in een politiek-bestuurlijk gevoelige omgeving. Bij voorkeur heb je ervaring met en inzicht in het werken met een opdracht- en rapportagecyclus / verantwoordingsmethodiek, en beschik je over aantoonbare (corporate) advies- en ondersteuningservaring binnen de Rijksoverheid. Kennis en/of ervaring met transitievraagstukken is een pré, evenzo kennis en ervaring met het ruimtelijke en/of duurzaamheidsdomein. Een gezond gevoel voor relativering en humor wordt gewaardeerd.

Competenties:
  • Organisatiesensitiviteit
  • Analyseren
  • Overtuigingskracht
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Plannen en organiseren
  • Creativiteit
Salaris­niveau
schaal 12
Maand­salaris
Min €3.842
Max. €5.710 (bruto)
Dienst­verband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Contract­duur
2 jaar met mogelijkheid tot vaste aanstelling
Minimaal aantal uren per week
32
Maximaal aantal uren per week
36
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

  • Rijksambtenaren met een vaste aanstelling behouden hun rechtspositie.
  • Kandidaten van buiten de Rijksoverheid krijgen in eerste instantie een tijdelijk dienstverband.
  • De gesprekken vinden plaats op 18 augustus tussen 13:00 – 15:00 én op 19 augustus 13:00 – 14:00 / 16:00 – 17:00.
Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

Meer over de functiegroep Senior Adviseur Bedrijfsvoering

Door het Functiegebouw Rijk worden medewerkers en leidinggevenden geholpen bij het maken van resultaat- en ontwikkelafspraken in functioneringsgesprekken en krijgt men inzicht in de loopbaanmogelijkheden binnen de Rijksoverheid.

Meer over jouw toekomstige afdeling

Binnen deze functie werk je voor twee afdelingen, nl voor de afdeling Duurzame bouw, Regio en Samenleving en voor de concern afdeling Concernstaf, Personeel en Organisatie (CP&O). Daarmee hieronder een beschrijving van de beide afdelingen, waarbij de afdeling Duurzame Bouw, Regio en Samenleving jouw thuisbasis is. 

Afdeling Duurzame Bouw, Regio en Samenleving
De medewerkers binnen de afdeling Duurzame bouw, Regio en Samenleving bedienen een breed scala aan sectoren en werken aan maatschappelijke transities op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Wij bedienen daarin decentrale overheden en regionale ontwikkeling. Uitvoering van delen van klimaatakkoord staat centraal, specifiek op gebied van verduurzaming gebouwde omgeving en duurzame mobiliteit. Hiernaast zijn de thema's gebiedsontwikkeling, woningmarkt en sociale innovatie. Kennisontwikkeling en opbouw eveneens. Programmatische activiteiten, flankerend aan financieel instrumentarium staan centraal. De afdeling werkt voor breed shala aan opdrachtgevers bij diverse ministeries, waaronder Binnenlandse Zaken, Economische Zaken en Klimaat, I&W, Landbouw en Natuur. De diensten lopen uiteen van het uitvoeren van ontwikkelen en uitdragen van kennis (bv Kennis- en leerplatforum Ubouw), Ondersteunen van proeftuinen van aardgasvrije wijken, ondersteuning RES, Nationaal programma Laadpalen, Interreg, ondersteuning expertteam Woningbouw ed.

De afdeling Duurzame bouw, Regio en Samenleving bestaat uit de volgende 10 teams:
  • Team Gebied en Ruimtelijke Ontwikkeling 1
  • Team Gebied en Ruimtelijke Ontwikkeling 2
  • Team Natuurlijk Ondernemen
  • Team Duurzame Mobiliteit 1 en 2
  • Team Regionale Opdrachten
  • Team Stedelijke Ontwikkeling en Leefbaarheid
  • Team Duurzaam Bouwen 1, 2 en 3
Voor een ander deel van je werkpakket werk je functioneel voor de afdeling Concernstaf, Personeel en Organisatie (CP&O). Deze afdeling helpt de directie en het management bij het besturen van RVO. Dit doen ze pro-actief én interdisciplinair vanuit de verschillende vakgebieden. Het leveren overzicht, inzicht, analyses en advies voor de organisatie staat centraal. Strategisch, tactisch én hands on.

Afdeling Concernstaf, Personeel en Organisatie staat voor:
  • Een groep van vakmensen die RVO helpt in het realiseren van haar missie, visie en strategie en in de bedrijfsvoering.
  • Ze doen dat door elkaar vooruit te helpen in de opdrachten die we doen. We handelen daarbij congruent.
  • Ze zijn kritisch op onze eigen kwaliteit.
  • Delen
meer...



Meer vacatures van Werken voor Nederland