Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Senior servicedesk medewerker
Publicatiedatum: dinsdag, 13 september 2022
36 uur
Functie
De Servicedesk is onderdeel van taakveld Informatisering & Automatisering binnen de 1ste lijn waar zo veel mogelijk klantvragen direct worden afgehandeld. Deze collega’s zijn het visitekaartje van het cluster Bedrijfsvoering. Klantgerichtheid en kwaliteit zijn belangrijke waarden voor het team. En door integraal te werken willen we dat onze klanten zich geholpen voelen: door een gevoel van vertrouwen te geven, oplossingsgericht mee te denken en proactief te handelen.Als Senior Servicedesk medewerker ben je het eerste aanspreekpunt bij complexe of langdurige ICT-verstoringen in de organisatie. Ook ben je de sparringpartner voor je collega’s op de Servicedesk. Je draait mee in IT gerelateerde projecten en bent in staat nieuwe technieken je snel eigen te maken. Na afronding van een project draag je zorg dat je andere Servicedesk collega’s van de juiste informatie voorzien worden om de nieuwe techniek in beheer te kunnen nemen
Als Senior Servicedeskmedewerker:
- bewaak je de voortgang van het afhandelen van incidenten en wijzigingen.
- voer je wijzigingen en aanvragen uit voor verschillende gebruikers.
- houd je je bezig met troubleshooten en het identificeren van problemen.
- Analyseer je storingen en knelpunten en afviseer je aan de tweede lijn en leveranciers over mogelijke oplossingsrichtlijnen bij complexe problemen.
- Bouw je diepgaande kennis over het ICT landschap op, waaronder de cloud voorzieningen en services integratie.
- Los je zelf zo veel mogelijk incidenten en problemen op. Dit op basis van deze kennis en daarmee ontlast je de overige collega’s, conform het shoft left principe.
- Houdt je best ‘practice oplossingen’ voor incidenten en problemen bij in een kennis database.
Wij vragen
Heb jij passie voor IT? Ben jij klantgericht en haal jij voldoening uit het ondersteunen van eindgebruikers? Kan jij als geen ander een issue opspeuren en vervolgens oplossen? Dan ben jij de servicedesk medewerker voor Gemeente Westland.Je hebt ruime werkervaring opgedaan op een ICT Servicedesk en weet als geen ander de verschillende processen te benoemen. Daarnaast ben je gebrand op het leveren van een hoog serviceniveau en stel je de eindgebruiker altijd centraal. Dat betekent dan ook dat je een flinke dosis technische kennis hebt. Ook heb je een ambitieus karakter, ben je flexibel, analytisch ingesteld en ga jij geen uitdaging uit de weg. Jij bent op je best wanneer je de vrijheid krijgt om initiatief te mogen nemen. Ongeacht het probleem weet jij altijd het hoofd koel te houden en klant- en servicegericht te blijven.
Ook beschik je over:
- Minimaal een diploma MBO ICT niveau 4;
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
- Ervaring met TopDesk;
- ITIL-certificering;
- ervaring met Active Directory, Exchange, Office (365), Windows 10, TOPdesk;
- een goede beheersing van de Nederlandse taal;
- voldoende beheersing van de Engelse taal;
- goede communicatieve vaardigheden;
- rijbewijs B;
- Certificaten Windows 10 en Office 365 zijn een pré.
Wij bieden
- Een salaris van maximaal € 4.208,00 bruto per maand (bij 36 uur);
- Een individueel keuzebudget van 17,05% met o.a. de mogelijkheid tot koop van vakantie-uren en aanschaf van een fiets;
- Flexibele werktijden die passen bij eigentijds werken;
- Mogelijkheid tot thuiswerken;
- Laptop en mobiele telefoon van de zaak;
- Een pensioenregeling via het ABP en een uitgebreid pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een reiskostenvergoeding en een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering;
- Goede faciliteiten op het gebied van opleiding (waaronder de Westland Academie);
Organisatie
Westland. De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 110.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreëren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en leefbaarheid. Tussen bereikbaarheid en een gezond leefmilieu. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben.Als je werkt bij gemeente Westland bouw je mee aan onze gemeentelijke organisatie en aan de groei van dit unieke gebied. De uitdagingen zijn groot. De kansen om te groeien ook.
Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen en wordt er aangestuurd vanuit de 1ste, 2de en 3de lijn.Taakveld
Onder het taakveld Informatievoorziening en Automatisering (I&A) valt naast Frontoffice, Backoffice, I-advies het team Applicatiemanagement (AM). Bij de Frontoffice kan men met vragen en problemen terecht over hun werkplek en de automatisering. De complexere automatiseringsvragen en –problemen pakt de backoffice op. De backoffice beheert en verbetert ook onze ICT-infrastructuur. Het informatiebeleid en –management binnen de organisatie wordt ontwikkeld en bewaakt door onze informatie-, proces- en DIV-adviseurs, de ICT-architect en de projectportfolio manager. Naast de ICT voor de gemeente Westland verzorgt team I&A ook de ICT voor de gemeenten Leidschendam-Voorburg en Midden Delfland. De gemeenten hebben hun eigen ICT-omgeving welke in de toekomst zoveel mogelijk geconsolideerd zal wordenContact en procedure
Als je interesse hebt in deze functie voor 36 uur, solliciteer dan vóór 27 september 2022.meer...
Meer vacatures van Gemeente Westland