Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Digital Content Specialist

Vandebron - Amsterdam - 24-03-2023 Naar vacature  

Customer Operations
Vacature details
Solliciteren

Functieomschrijving

Wij zijn Vandebron

Vandebron is de challenger op de energiemarkt en zorgt voor radicale transparantie met onze missie als kraakhelder kompas: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland. We begonnen ooit als energiemarktplaats en zijn inmiddels uitgegroeid tot een energie platform waarbij we naast energie ook e-mobility aanbieden. En we pionieren graag, want bij Vandebron ontwikkelen we slimme energietoepassingen zoals 100% groen en slim laden. Als energy-tech bedrijf maken wij de markt nóg duurzamer waarmee we de energietransitie versnellen.

Hier kom jij terecht

Onze klanten zijn het hart van Vandebron: zonder hen, geen duurzame missie. Een optimale, zorgeloze klantreis is van essentieel belang voor de klanttevredenheid en het behoud van onze klanten. Dit heeft onze volledige prioriteit.

Zo hebben we steeds meer klanten die elektrisch rijden. Voor deze klanten willen we een klantreis bieden waarbij wij klanten op het juiste moment van de nodige informatie voorzien om hen een zorgeloze klantervaring te bieden en optimaal kunnen laten genieten van het elektrisch rijden. Dit helpt onze klant en dit zorgt er ook voor dat we samen steeds meer gebruik gaan maken van 100% groene energie, 100% van de tijd.

De energietransitie is belangrijker dan ooit en een goede service is essentieel. Samen staan we aan de start van een grote verandering om de kwaliteit van de klantervaring te verhogen en dit willen we doen door de (digitale) service kanalen radicaal te verbeteren. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan FAQ’s, duidelijke en overzichtelijke service e-mails en het inzetten van een chatbot, om klantvragen zoveel mogelijk af te vangen voordat er contact wordt opgenomen. Om deze ambitie waar te maken, zijn wij op zoek naar een Digital Content Specialist, die de verantwoordelijk is voor alle service content op de verschillende (digitale) kanalen.

Wat ga je doen?

Je hebt een belangrijke rol in de contactstrategie-implementatie door de klant te ontzorgen en klantcontact te voorkomen door middel van vlekkeloze en proactieve klantcommunicatie.

Je neemt proactief de verantwoordelijkheid voor het optimaliseren van bestaande content en het initiëren van nieuwe relevante content.
Jij bent in the lead voor alle service content op de verschillende (digitale) touchpoints zoals de website, emails, app en de chatbot.
Je bent in staat om inhoudelijke, complexe informatie en processen te vertalen naar een begrijpelijk antwoord en heldere verwachtingen voor de klant.
Je stelt de klant altijd centraal, begrijpt de vraag achter de vraag en zorgt ervoor dat alles duidelijk is voor de klant.
Je volgt continu de ontwikkelingen in de energiemarkt en binnen de organisatie en zorgt zo dat alle informatie altijd up to date is.
Je werkt nauw samen met collega’s van Customer Contact, Marketing en Digital om de allerbeste klantervaring te garanderen.

Vereisten

Zo maak jij het verschil

Je hebt een passie voor schrijven, communicatie en ervaring in het creëren van klantgerichte content.
Jij stelt elke dag de belangrijkste vraag: waar worden onze klanten blij van? Vervolgens schrijf je pakkende content.
Je hebt minimaal HBO denkniveau en bij voorkeur een communicatie- of marketing-achtergrond.
Je bent rond de 32 uur beschikbaar en krijgt goeie energie van onze missie.
Je vindt het leuk om jezelf in de klant te verplaatsen en denkt in kansen voor zowel onze klanten als Vandebron.
Je komt met creatieve ideeën hoe we klant zijn bij Vandebron nóg leuker kunnen maken.
Je deinst niet terug voor het plaatsen en publiceren van content in verschillende online systemen.

Wat krijg je van ons?

Leren en doorgroeien bij de gevestigde pionier in de energiemarkt.
Een werkplek in het hart van de Amsterdamse binnenstad.
Een ambitieuze, innovatieve en dynamische werkomgeving.
Voor een juiste balans werken we bij Vandebron hybride.
Iedere dag een duurzame en biologische lunch.
Iedereen kan zichzelf zijn binnen onze authentieke Vandebron cultuur.
Gezellige borrels, (team)events en elke maand een company-update rondom onze missie.
Korting op je energiecontract bij Vandebron.
Er is altijd wel iemand te vinden op ons (zonnige!) dakterras of in onze tuin.
meer...



Meer vacatures van Vandebron