Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Product Owner Informatievoorziening WERKbedrijf

Uwv - Amsterdam - 02-08-2022 Naar vacature  

Amsterdam Sloterdijk, 32 - 38 uur

(het formulier is geoptimaliseerd voor desktop gebruik)

Deel dit artikel:

Verstuur deze informatie per mail


U gaat de volgende webpagina doorsturen:
Naam is een verplicht veld
Verkeerd emailadres
Verkeerd emailadres
Verstuur

Wat je gaat doen

Ben je ijzersterk in het vertalen van veranderopdrachten naar uitvoerbare plannen? Vertegenwoordig jij de stem van de klant? En ben je altijd op zoek naar het vinden van (verbeter)kansen?

Dan zijn we op zoek naar jou!
Voor de afdeling Informatievoorziening Afdelingen (IVA) bij WERKbedrijf UWV met ongeveer 175 medewerkers zijn wij op zoek naar een Product Owner.
Als Product Owner ben je altijd op zoek naar mogelijkheden om een product of service te verbeteren en/of deze meer gebruikersvriendelijk te maken. Je bent verantwoordelijk voor het maximaliseren van de waarde van het product voor de stakeholders en de cliënt binnen het scrumteam. Je creëert met het scrumteam een omgeving waarin oplossingsgericht gedacht wordt, waar men zowel in een Agile als waterval context samenwerkt en feedback geeft.

Je werkt nauw samen met de verschillende stakeholders binnen de organisatie en de ontwikkelteams.
Voor de ontwikkelteams ben jij de vertegenwoordiger van ‘de klant’. Je helpt de teams te begrijpen wat klanten willen, wat hun uitdagingen zijn en waar hun pijnpunten liggen.

Je durft (gefundeerde) beslissingen te maken en zorgt ervoor dat besluitvorming niet te lang duurt. Je focust hierbij op snel leveren van waarde voor klanten van de ontwikkelteams.

Als Product Owner heb je de volgende kerntaken:
  • Je communiceert met stakeholders, gebruikers, key-users, beheer en leveranciers om vanuit samenhang veranderopdrachten te definiëren, specificeren en prioriteren. In dit proces stel je ook de business waarde vast;
  • Je bent actief bezig met de waarde die jouw applicaties leveren voor de organisatie, vormt hierop een visie en draagt deze actief uit;
  • Je managet de verwachtingen over de haalbaarheid van cliëntbehoeften richting de stakeholders;
  • Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van veranderopdrachten (wensen) naar backlog items. Daarbij zorg je er voor dat het product backlog zichtbaar, transparant en duidelijk is voor iedereen;
  • Je stelt verschillende gebruikersgroepen samen met deelnemers uit verschillende divisies;
  • Je bewaakt de voortgang van de uitvoering van werkzaamheden van leveranciers (wijzigingen en incidenten);
  • Je bewaakt budgetten.
Je komt te werken in een uitdagende en dynamische omgeving in het team ‘Bounty’ dat verantwoordelijk is voor de applicaties van de domeinen Arbeidsbemiddeling en Re-integratie (AB&R) en Arbeid juridische Dienstverlening (AJD) waar je samenwerkt met Functioneel Ontwerpers, Testers, een Scrum Master en Domeinconsultants.

Je bent vooral actief met:
  • Luisteren naar de klant, het identificeren van hun behoeften en deze door vertalen naar het team;
  • Ervoor zorgen dat jouw team niets te kort komt, het moet een geoliede machine zijn;
  • Stakeholdermanagement, zowel intern als extern;
  • Het secuur bijhouden van de backlog;
  • Het stellen van duidelijke prioriteiten;
Het vertalen van de user stories, met een heldere ‘why’.

Wat we van je verwachten

We werken samen gewerkt op basis van ‘vertrouwen in vakmanschap’. Dit betekent dat wij op zoek zijn naar talent dat zich bewust is van de eigen kwaliteiten en nieuwsgierig is om zichzelf verder te ontwikkelen. Wij bieden uitgebreide mogelijkheden voor het volgen van vakopleidingen en trainingen.

Als basis neem je mee:
  • Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding;
  • Je hebt kennis van relevante kerngebieden en/of domeinen van het desbetreffende product en/of dienst;
  • Je hebt kennis en opleiding relevant voor de functie. Een behaald PSPO 1 Certificaat is een pré;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als Product Owner bij voorkeur binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.

Naast bovengenoemde eisen en naast dat je beschikt over de UWV-competenties klantgerichtheid, samenwerken en resultaatgerichtheid vragen we:
  • Dat je goed hoofd- en bijzaken kunt scheiden en wil weten hoe het precies zit;
  • Je communicatief sterk bent en in staat om mensen te verbinden. De cliënt staat centraal bij jouw integrale analyses en je kunt de consequenties van veranderingen goed inschatten;
  • Gevoel voor techniek en je vraagt door in het contact met het development team, ICT architecten en Functioneel beheerders.

Wat je van ons kan verwachten

Werken bij UWV betekent volop aandacht voor je ontwikkeling als professional, een goede werk-privé balans en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Je komt te werken in een dynamische werkomgeving met een open en informele sfeer, waarin je samenwerkt aan complexe vraagstukken met collega’s. De functie is afwisselend en veelzijdig.

Jouw werk als Product Owner bij UWV maakt het verschil voor veel mensen in onze maatschappij.

Verder kun je het volgende van ons verwachten:
  • Een salaris dat ligt tussen € 4.940,47 en € 6.425,29 bruto per maand (bij een 38-urige werkweek en afhankelijk van de ervaring);
  • Een vaste 13e maand;
  • Een goede pensioenvoorziening;
  • Aantrekkelijke studieaanbod (meer dan 2.000 opleidingen en trainingen), die we laten aansluiten bij jouw persoonlijk ontwikkelplan;
  • Interessante doorgroeimogelijkheden;
  • Aandacht voor gezondheid en vitaliteit door onder meer toegang tot een online platform;
  • Hybride werken;
  • Een werkplek die goed te bereiken is met het ov;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Een baan voor 32-38 uur, waarbij we starten met een jaarcontract. Na dit jaar kijken wij graag verder naar de mogelijkheden.

Iets meer over WERK binnen ons bedrijf

De missie van het WERKbedrijf is ‘steeds meer mensen aan het werk door het bij elkaar brengen van vraag en aanbod’. Op de afdelingen Dienstverlening en Informatievoorziening (DVIV) van WERKbedrijf werken ongeveer 350 medewerkers. Samen ontwerpen, realiseren en beheren we de dienstverlening en informatievoorziening van de divisie WERKbedrijf aan burgers en werkgevers. Hiermee dragen we bij aan een optimale arbeidsparticipatie van de beroepsbevolking. We zijn zeer divers en volop in beweging. In 2022 is verder gewerkt aan het motto Wendbaar & Werkbaar, waarbij de ingezette lijn van afgelopen jaren wordt doorgetrokken: het realiseren van een toekomstbestendige organisatie die dienstverlening biedt zoals afgesproken met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW).

Belangrijke actuele thema’s zijn het moderniseren van de dienstverlening, het vervangen van het verouderde applicatielandschap, het voldoen aan de Informatiebeveiliging & Privacy wetgeving en het verbeteren van het Business-IT alignement.

De DVIV-organisatie bestaat uit drie afdelingen:
  • Dienstverlening, verantwoordelijk voor ontwerp, realisatie en beheer van multi channel dienstverlening en het uitvoeren van de digitale dienstverlening van het WERKbedrijf op werk.nl en uwv.nl.
  • IV Office, verantwoordelijk voor strategisch IV advies, het vertalen en implementeren van bedrijf breed IV-beleid binnen het WERKbedrijf, het toetsen en rapporteren over de performance en compliance op alle IV beleidsterreinen,
het opstellen van integrale ontwerpen en architectuur en het uitvoeren van portfoliomanagement en performancemanagement.
  • IV Afdelingen, verantwoordelijk voor de ontwikkeling, realisatie en beheer van de systemen en applicaties waar WERKbedrijf eigenaar van is. Het voeren van ketenregie op de systeem en applicatie componenten waar WERKbedrijf gebruik van maakt in haar dienstverlening.
Informatievoorziening bij UWV
ICT is voor UWV ontzettend belangrijk. Met 100 miljoen bezoekers op uwv.nl en werk.nl is UWV de grootste digitale dienstverlener binnen het publieke domein. Toegankelijke en goed werkende ICT-systemen zijn dus cruciaal. Privacy en het beschermen van gegevens van onze klanten zijn daarbij zeer belangrijke thema’s. Daarnaast zien we dat de organisatie en samenleving om voortdurende vernieuwing van onze ICT-voorziening vragen. Ook krijgen we vanuit Den Haag opdrachten om te voldoen aan nieuwe wetgevingsvereisten. Daarom werken onze ICT-professionals met 2.000 collega’s binnen de informatievoorziening elke dag aan het realiseren van onze missie; zorgen voor ICT die werk, voor iedereen.

meer...



Meer vacatures van Uwv