Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Financieel administrateur

Drechtsteden - 14-04-2021 Naar vacature  

Zijn cijfers en financiële vraagstukken jouw ding en heb je ruime financiële ervaring in het voeren van een boekhouding? Dan gaan wij graag in gesprek met jou!

Wat ga je doen?

Als financieel administrateur is het jouw uitdaging om jaarlijks € 300 miljoen boekhoudkundig te verwerken.
Je zorgt er in de praktijk voor dat alle facturen en betalingen goed plaatsvinden. Jij bent vanuit de verschillende administraties die gevoerd worden de verbindende spil. Daarbij lever je op verzoek managementinformatie. Maar dat is nog niet alles, als financieel administrateur hou jij bezig met de volgende taken:

  • Opstellen van memorialen;
  • Verwerken facturen, nota's;
  • Koppelingen en maken tussen sub administratie en boekhouding;
  • De eindverantwoordelijkheid voor de controle/aansluiting tussen de uitkeringsadministratie en het grootboek;
  • De rechten- en verplichtingen administratie;
  • Controleren tussenrekeningen en het genereren van periodieke overzichten;
  • Bijhouden van de liquiditeitsbegroting, het uitsplitsen van deze bedragen en boeken in het grootboek
  • Begrotingsbestanden verwerken;
  • Dagelijks bijhouden van de bankafschriften;
  • Bijhouden detacheringsbestand;
  • Ondersteuning voorbereiding jaarwerk;
  • Onderhouden en verantwoordelijk voor het wagenpark;
  • Ondersteuning bieden aan de P&C-ers;
  • Vraagbaak zijn voor alle medewerkers SDD en SCD;
  • Onderhouden van contacten met externe (accountant, gemeente, debiteuren, crediteuren en leveranciers).

Wat neem je mee?

Als persoon ben jij een praktische persoon. Jij bent analytisch en kunt verbinden op inhoud. Werken doe je zelfstandig en accuraat, waarbij je oog hebt voor resultaat. Doordat je in een klein team werkt is het nodig dat je gericht bent op samenwerking.

Daarbij beschik je over:
  • Minimaal 5 jaar ervaring als financieel administrateur
  • Kennis en ervaring met KEY2 financiën (of vergelijkbaar financieel pakket)
  • Het liefst over kennis GWS/Suite Pinkroccade (klanten systeem sociale dienst).

Waar kom je te werken?

Je komt bij onze afdeling Middelen te werken. Deze afdeling bestaat uit drie teams, te weten de afdelingen Planning & Control, contractbeheer en het RMO team (rechtmatigheid). Binnen de afdeling Middelen maak je deel uit van een klein team van 2 personen met wie jij de financiële administratie van de dienst vormt. Een klein en compact team dat samen de schouders eronder zet. Jullie verwerken alle mutaties die door alle delen van de dienst en externe partijen worden aangeleverd (soms op papier en soms elektronisch). Ook wordt nauw samengewerkt met de diverse afdelingen binnen de Sociale Dienst.

Wie zijn wij?
De Sociale Dienst Drechtsteden is een regionale sociale dienst en werkt voor zeven gemeenten in de Drechtsteden. Wij zijn in grootte de vijfde Sociale Dienst van Nederland. We bedienen een gebied van 290.000 inwoners. Bij ons werken ruim 450 medewerkers. Samen werken wij aan optimale dienstverlening aan klanten en bezoekers.

De Sociale Dienst Drechtsteden heeft een stevige ambitie en de visie die ertoe moet leiden dat alle inwoners van de Drechtsteden zelfstandig en volwaardig kunnen leven, werken, wonen en meedoen. Waar dat niet lukt, helpen we die mogelijkheden vergroten, waarbij we streven naar het leveren van maatwerk. Daarbij staan drie opgaven centraal: versterken van bestaanszekerheid, ontwikkelen naar werk en zorgen voor ondersteuning. Elke opgave heeft meerdere ambities en speerpunten. Wij zijn op zoek naar collega’s die ieder op een opgave actief zijn, oog hebben voor de verbinding tussen de opgaven en de integrale dienstverlening.

Wat bieden we jou?

Een uitdagende fulltime functie van 24-32 uur per week in een functie waarin jij een bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Je kunt zelf je werktijden bepalen in overleg met teamgenoten, zolang het werk maar plaatsvindt.

Wij bieden je een salaris in schaal 8 voor maximaal € 3.591,- per maand. afhankelijk van je kennis en ervaring kan dat inschaling zijn in schaal 9 voor max 4.048,- per maand)) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Je krijgt uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van flexibele werktijden, thuiswerken, opleiding en ontwikkeling, verlof en pensioen. Je beschikt ook over een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie uren van te kopen.

Solliciteren of meer weten?

Wil je meer weten over de functie of heb je vragen? Schroom niet om contact op te nemen met Brenda Hagman, jr P&C medewerker Middelen, via telefoonnummer 06-40794801.

meer...



Meer vacatures van Drechtsteden