Inloggen - Registreer  

Casemanager WGA

Alpina Group - Doetinchem - 06-04-2024 Naar vacature  

Bij Alpina@Work zijn we op zoek naar iemand die ons team komt versterken.

25 Vakantiedagen

. En daarbij twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag.

Persoonlijk keuzebudget

. Voor bijvoorbeeld: extra salaris, extra vakantiedagen en een leasefiets.

Thuiswerkbudget.

Om jouw werkplek optimaal in te richten.
Solliciteer in 5 minuten

25 Vakantiedagen

. En daarbij twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag.

Persoonlijk keuzebudget

. Voor bijvoorbeeld: extra salaris, extra vakantiedagen en een leasefiets.

Thuiswerkbudget.

Om jouw werkplek optimaal in te richten.
Wil jij jouw steentje bijdragen aan het re-integratieproces van langdurig zieke medewerkers en met de best passende oplossingen werkgevers ondersteunen? Ga jij pro actief te werk en ben jij de verbindende schakel tussen alle betrokken partijen tijdens het re-integratieproces? Hou je er van om in een snel groeiende, veranderende en tevens uitdagende werkomgeving te werken? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou!

Wat houdt de baan in?

Als casemanager WGA ben jij dé specialist op het gebied van WGA/WIA. Jij begeleidt werkgevers bij de uitvoering van het WGA eigen risicodragerschap en het beperken van de schadelast tijdens de Poortwachtersperiode en de tien jaar er na.

Jouw uitdagingen als casemanager WGA

zijn:

  • Het voorkomen, dan wel beperken van de instroom in de WIA door het geven van advies, het inzetten van interventies en re-integratie;
  • Het toetsen van de UWV-beschikkingen op juistheid, toerekenbaarheid en mogelijkheid van bezwaar;
  • Het bezwaar inzetten en monitoren van het bezwaarproces;
  • Het beoordelen van de uitkomst van een bezwaar en indien nodig het instellen van beroep;
  • Het initiëren en uitvragen van herbeoordelingen bij het UWV;
  • Het bezoeken van grote werkgevers voor kwartaal- en evaluatiegesprekken;
  • Het begeleiden en ondersteunen van de verzuimregisseurs bij complexe dossiers ten aanzien van re-integratietrajecten voortvloeiende uit de WvP en ZW.

Wat staat daar tegenover?

Jij komt te werken bij een informele en dynamische organisatie waar je alles mag worden, behalve ongelukkig. Jij krijgt de mogelijkheid om te groeien en jezelf te ontwikkelen. Wij bieden geen baan maar een loopbaan. Daarnaast bieden wij jou:

  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op een vaste aanstelling en een bruto fulltime salaris tussen de € 2.500 en € 4.406, afhankelijk van ervaring;
  • Een persoonlijk keuze budget (PKB), opgebouwd uit verschillende arbeidsvoorwaarden waaronder 8% vakantietoeslag. Het budget kun je voor verschillende doeleinden gebruiken;
  • Een werkweek van 32 tot 40 uur;
  • Flexibiliteit door hybride werken;
  • 25 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband), waarvan 5 vakantiedagen op zijn genomen in jouw persoonlijk keuze budget (PKB);
  • Twee extra vrije dagen per jaar die jij mag opnemen op een voor jou bijzondere dag;
  • Een pensioenregeling;
  • Een reiskostenvergoeding: Reis jij met de auto? Dan krijg je € 0,21 per km. Kom jij wandelend of met de fiets? Dan krijg je € 0,25 per km. Reis jij met het OV? Dan worden jouw OV kosten (op basis van reizen 2e klas) volledig vergoed;
  • Een thuiswerkvergoeding (€ 2,15 per dag) en een thuiswerkbudget;
  • Personeelskorting bij het afsluiten van jouw verzekeringen, hypotheek, aan- en verkopen en taxeren van jouw huis.

Hoe ziet het team eruit?

Jij werkt hybride met als standplaats Doetinchem. Jij werkt samen met vijf collega’s binnen het team. Er heerst een informele werksfeer met gedreven en betrokken collega’s. Een inspirerende en uitdagende werkomgeving waar jij volop de ruimte hebt voor eigen initiatieven, persoonlijke ontwikkeling en waar verbetervoorstellen worden gewaardeerd. Verantwoordelijkheid, uitdaging en plezier in het werk staan voorop.

Wat wij van je vragen?

Jij straalt energie uit en jij weet op een positieve manier opdrachtgevers en werknemers effectief aan te spreken op hun activiteiten, keuzes en resultaten. Zij lopen warm voor jouw persoonlijke advies en begeleiding. Daarnaast:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau aangevuld met een afgeronde (C)ROV- of RCCM-opleiding;
  • Minimaal twee jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
  • Beschik jij over kennis van de Wet verbetering poortwachter en de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen;
  • Beschik jij over goede sociale vaardigheden en kun je zowel in teamverband als zelfstandig werken;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Jij bezit de volgende eigenschappen en competenties:

  • Uitstekende schriftelijk en mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Een teamspeler en empathisch vermogen;
  • Punctueel, nauwgezet en proactief;
  • Flexibel en stressbestendig;
  • Zelf startend, oplossings- en kwaliteitsgericht.

Wie zijn wij?

Alpina@Work draagt bij aan het succes van ondernemers door het werkende leven van hun medewerkers te verbeteren. Wij zien een integrale aanpak op het gebied van HR, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid als een cruciale succesfactor voor de totale bedrijfsvoering van onze klanten. Op die manier dragen wij bij aan effectief risicomanagement door in de eerste plaats op deze terreinen de best mogelijke dienstverlening te bieden. Met onze vestigingen werken wij in één huishouden en volgens een gedeelde visie. Zo bieden wij landelijke kwaliteitsdekking met behoud van lokaal DNA. Want wij willen dicht bij onze klanten en netwerkpartners staan. Goede dienstverlening is méér dan bieden wat de wet vraagt, of wat commercieel gunstig uitpakt. De kunst is juist om proactief en kritisch aan de slag te gaan met de onderliggende risico’s. Zo blijven wij scherp op wat er beter kan. Voor onze klanten én voor hun medewerkers. Alpina@Work is onderdeel van Alpina Group. Alpina Group is een landelijk werkende organisatie met sterke regionale wortels en internationale ambities. Wij zijn een adviesbedrijf met meer dan 80 vestigingen in Nederland en België en een serviceprovider voor meer dan 3.000 zelfstandige adviseurs. Hierdoor zijn wij één van de grootste financieel adviesbedrijven van Nederland. Onze omvang staat voor inkoopkracht en een breed scala aan specialismen. Wij adviseren particulieren en bedrijven over (financiële) risico’s en schade-, levens- en zorgverzekeringen. Daarnaast bieden wij hypotheekadvies, financiële planning en het taxeren en aan- en verkopen van onroerend goed. Tot slot begeleiden wij bij inkomens- en pensioenvraagstukken, met arbodienstverlening en risicomanagement. Via ons innovatieve platform kunnen zowel eigen als externe adviseurs voor hun klant een keuze maken uit vele schade-, levens- en zorgverzekeringen van meer dan 20 grote verzekeraars. Nationale en internationale verzekeraars kunnen bij Alpina Group terecht voor business process outsourcing. Alpina Group telt zo’n 2.000 medewerkers.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Alpina Group
Meer Casemanager WGA vacatures