Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Projectondersteuner (Team energietransitie)

Hilversum - 10-04-2024 Naar vacature  

Vind jij het een uitdaging om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt omdat afspraken en besluiten in het team telkens direct worden vastgelegd? En sta je graag in contact met bewoners uit de wijk als eerste aanspreekpunt? Dan kijken we uit naar je reactie!

Wat houdt je functie in?

Je ondersteunt voornamelijk het projectteam in de organisatie dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een aardgasvrije wijk. Je ondersteunt het project en zorgt ervoor dat informatie goed vindbaar is, vragen van bewoners beantwoord worden, belangrijke afspraken en besluiten bijgehouden worden en er gewerkt wordt volgens een planning. Je werkt samen met 4 projectteamleden die binnen een breder energieteam van 20 personen bij de gemeente werkt. Ook komt het voor dat je aanwezig dient te zijn bij bewonersbijeenkomsten in de avond of het weekend.

Voor meer info over het project zie;

Wat ga je concreet doen?

  • Je houdt de mailbox van het project bij. Nieuwsbrieven worden hieruit verstuurd en er komen vragen uit de wijk binnen. Ook afspraken voor adviesgesprekken en hulpvragen worden hier bijgehouden;
  • Je zorgt voor opmaak en verzending van stukken en de agenda voor de maandelijkse regiegroep waarin ook woningcorporaties, netbeheerders en een lokale wijkstichting deelnemen;
  • Je zorgt voor opmaak en verzending van stukken en de agenda voor de bewonersraad, een groep van zo’n vijf betrokken bewoners. Deze wordt één keer in de twee of drie maanden gehouden;
  • Je plant straatgesprekken en andere bijeenkomsten, je zorgt voor het inroosteren van teamleden, en het versturen van verslagen van deze bijeenkomsten;
  • Je plant afspraken met bewoners voor adviesgesprekken en andere hulpvragen;
  • Je houdt een register op adresniveau bij: uitgevoerde maatregelen per woning, aangevraagde en toegekende subsidie, overzicht van contactmomenten;
  • Je zorgt voor handige digitale formulieren voor deur-aan-deur gesprekken zodat het verwerken van gegevens soepel verloopt;
  • Bij projectteamoverleg zorg je voor het vastleggen van afspraken in een digitaal systeem;
  • Je bewaakt mijlpalen en deadlines in het project en zorgt dat gemaakte afspraken na worden gekomen;
  • Je houdt je bezig met het opzetten en onderhouden van digitale archieven in het zaaksysteem of in teams;
  • Je geeft ondersteuning op projectbeheersing en bereidt projectrapportages voor;
  • Je regelt locaties voor vergaderingen en zorgt ervoor dat bezoekers zijn aangemeld in ons systeem.

Dit breng jij mee:

  • Je bent enthousiast en beschikt aantoonbaar over mbo werk- en denkniveau;
  • Je werkt jezelf snel in met digitale systemen zoals MS Office (met name MS-Teams en Excel) en informatiesystemen zoals iBabs;
  • Ervaring met gemeentelijke projectondersteuning is een pré.

Wie ben je?

Je draagt graag bij aan gestructureerd en georganiseerd werken. Je helpt creatieve processen en ideeën om te zetten in heldere afspraken. Je stelt graag de vraag ‘wat gaan we nu doen en wanneer moet het af zijn?’. Knelpunten los je graag op en je hebt oog voor details. Je overziet wat er speelt in het project, je durft initiatief te nemen en stelt de juiste prioriteiten. Je zorgt ervoor dat het team op de hoogte is van actuele activiteiten en geeft proactief aan wanneer je denkt de planning aangepast moet worden. Proactief werken is jou op het lijf geschreven. Samen met je collega’s deel je het verantwoordelijkheidsgevoel om de projecten te realiseren.

Hoe ziet je nieuwe team eruit?

Je werkt vanuit het projectteam voor een wijk, dat weer binnen het team Energietransitie valt. In het team wordt gewerkt aan projecten en beleid in de stad. Het beleid gaat over energiebesparing en de overstap naar uitstootvrije alternatieven (bijvoorbeeld aardgasvrij, duurzame opwek etc). Dit doen we met beleidsadviseurs, communicatieadviseurs, projectleiders en specialisten. Het team wordt aangestuurd door een programmamanager.

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook
Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Wat kun je van ons verwachten?

  • Dit is een tijdelijke functie voor 24 uur per week;
  • In eerste instantie krijg je een jaarcontract met de optie om deze twee keer te verlengen met een half jaar;
  • Naar gelang je ervaring valt jouw salaris in schaal 8, deze loopt van minimaal €3.014,- tot maximaal €4.244,- bruto per maand op basis van 36 uur per week;
  • Aanvullend krijg je iedere maand nog een Individueel Keuzebudget (IKB) tot je beschikking van 17,05%.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden;
  • Wij hebben een breed aanbod aan opleidingsmogelijkheden op vakgebied en persoonlijke ontwikkeling. De Hilversum Academie is een platform waar de gemeente Hilversum trainingen, workshops en e-learnings aanbiedt voor alle medewerkers. Vanaf je eerste werkdag kun je hier zelf gebruik van maken;
  • Een gezonde werk- en privébalans vinden wij belangrijk! Afhankelijk van je functie kun je bij ons hybride werken. Omdat we onderlinge verbinding belangrijk vinden is ons uitgangspunt dat je de helft van je werktijd op een werklocatie werkt.

Enthousiast?

We komen graag met je in contact. Voor nu heb je de mogelijkheid om uiterlijk zondag 28 april 2024 te reageren. De eerste gesprekken staan gepland op donderdag 2 mei 2024. Solliciteer je via LinkedIn? Kies er dan voor om jouw motivatiebrief apart te mailen naar

.
Voor meer informatie over de functie kun je terecht bij Joost de Koning (Programmamanager energietransitie) op 06-47136628. Heb je nog vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan nu contact op met onze recruiter

op 06-81945034 of
Een VOG is onderdeel van de procedure.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Hilversum