Inloggen - Registreer  

Adviseur Arbo en Sociale Veiligheid

Nvp - Haarlem - 07-03-2024 Naar vacature  

Adviseur Arbo en Sociale Veiligheid

Adviseur Arbo en Sociale Veiligheid - RIBW K/AM

5-3-2024

Bedrijfsnaam:
RIBW K/AM

Adres:
Diakenhuisweg 11

Poscode/plaats:
2002CG Haarlem

Telefoon:
088 – 214 80 00

Contactpersoon:
Afd. HR

Standplaats:
Haarlem

Inkomensindicatie:
min € 3.076,-- en max. € 4.785,--

Duur:
Bepaalde tijd

Dienstverband:
Vast

Aantal uur per week:
20

Website:

Wordt de NVP Sollicitatiecode wordt gehanteerd:
Nee
Voor meer informatie kunt u bij
een kijkje nemen.

Functieomschrijving

Adviseur Arbo en Sociale Veiligheid

20 uur | Haarlem

Ben jij de professional die ons team komt versterken en een essentiële rol speelt in het waarborgen van een gezonde, prettige en veilige werkomgeving voor al onze medewerkers? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waar kom je te werken

 
Het werkgebied van RIBW K/AM ligt in de regio’s Amstelland en de Meerlanden en Midden- en Zuid-Kennemerland. We hebben een breed aanbod voor beschermd wonen, ambulante (gezins-)begeleiding, activering/dagbesteding en Maatschappelijke Opvang. Als Adviseur Arbo en Sociale Veiligheid maak je deel uit van het Advies team binnen onze dynamische P&O-afdeling. Onze afdeling bestaat uit verschillende teams, waaronder PO adviseurs, Opleiden, Recruitment, de Flexpool en Personeelsadministratie. Met ongeveer 15 collega's werken we vanuit ons hoofdkantoor op de Diakenhuisweg in Haarlem.

Wat ga jij doen

Als adviseur op het gebied van arbeidsomstandigheden en gezondheid speel jij een sleutelrol binnen onze organisatie. Je adviseert en ondersteunt bij arbo-gerelateerde zaken, sociale veiligheid en fysieke belasting. Jij begeleidt de uitvoering van de Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E) en bewaakt de voortgang van het plan van aanpak op locaties.

In samenwerking met leidinggevenden op locatie werk je aan sociale veiligheid, psycho-sociale arbeidsbelasting, integriteitskwesties en gedragscode-implementatie. Jij blijft op de hoogte van ontwikkelingen binnen het vakgebied en vertaalt deze naar beleid. Als beleidsontwikkelaar implementeer je regelingen, procedures en werkinstructies en houd je toezicht op naleving.

Als viruscoördinator coördineer en ondersteun je bij interventies tijdens virusuitbraken. Je adviseert belanghebbenden over arbeidsomstandigheden en onderhoudt contact met de OR, externe controlerende instanties en de arbodienst. Kortom, je bent toegewijd aan een gezonde en veilige werkomgeving en een effectieve reactie op uitdagingen zoals virusuitbraken.

Specifieke focus 2024:
Dit jaar leggen we extra nadruk op ontruimingsoefeningen op onze woonlocaties, Bedrijfshulpverlening (BHV) en de Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E), waarbij jouw expertise van onschatbare waarde is.

Functie-eisen

Wat we van jou verwachten:

 
  • Goede sociale vaardigheden, deze zijn essentieel voor draagvlak en belangenafstemming.
  • Ervaring in het opstellen en implementeren van beleidsplannen, inclusief vertaling naar actieplannen.
  • Kennis van de laatste ontwikkelingen op het gebied van (Arbo)wet- en regelgeving.
  • Een afgeronde relevante Hbo-opleiding (bijv. HRM, Integrale Veiligheidskunde) met minimaal 3 jaar vergelijkbare werkervaring, bij voorkeur in een zorgorganisatie.
  • Zelfstandigheid en samenwerkingsvaardigheden, zowel in projecten als in dagelijkse werkzaamheden.
  • Klantgerichtheid, gedreven door resultaten en creatieve oplossingen, boordevol initiatief en pro activiteit.
  • Een heldere visie op Arbo en sociale veiligheid, waarbij je het management en de OR adviseert over ontwikkelingen, wetswijzigingen en te voeren beleid.

Bedrijfsinformatie

RIBW K/AM vertrouwt op de veerkracht van mensen. Dit is de basis van ons werk en het uitgangspunt bij onze professionele ondersteuning aan mensen met een psychische kwetsbaarheid. Dit doen we in samenwerking met (naast) betrokkenen, medewerkers ervaringsdeskundigen en netwerkpartners.

Met onze methodiek vitaal versterkend werken, werken we aan een betekenisvol leven voor onze cliënten, zodat zij weer mee kunnen doen in de samenleving. Onze begeleiders zijn specialisten in het doorbreken van patronen en het versterken van de eigen regie van cliënten.

Reageren

Wat wij bieden:

Een uitdagende functie voor 20 uur per week in een dynamische GGZ organisatie
Je krijgt een contract voor bepaalde tijd met de intentie tot een vast dienstverband.
Je wordt betaald volgens de CAO GGZ, FWG55 (min. € 3.076,-- en max. € 4.785,-- bruto per maand, bij 36 uur per week); inschaling is afhankelijk van je ervaring.

Voor het uitoefenen van je werk krijg je een Surface (tablet/laptop) en een mobiele telefoon
We hebben een ruime verlofregeling en goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals
  • een 13de maand,
  • de mogelijkheid tot kopen van extra dagen en
  • een fietsenplan.
 
Uiteraard neem je deel in onze pensioenregeling en is er een reiskostenregeling.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Nvp