Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Procesontwerper/ businessarchitect bedrijfsvoering

Plus It - Rotterdam - 18-04-2024 Naar vacature  

Startdatum: 03-06-2024
Einddatum: 02-06-2025
Optie op verlenging: Ja, 2 x 12 maanden

Opdrachtomschrijving:

Als procesontwerper/ businessarchitect voor de in totaal zeven diensten binnen het Politiedienstencentrum heb jij een belangrijke taak. Dankzij jouw werk en jouw signalen bewaken we de samenhang in alle lopende bedrijfsvoeringsprocessen. Denk aan processen op het gebied van personeelsmanagement, facilitaire dienstverlening, inkoop, financiën, communicatie, en ICT.

De ene keer werk je aan een groot vraagstuk, bijvoorbeeld het beschrijven van de rollen, taken en processen van een nieuw organisatieonderdeel, of het herontwerpen van processen naar aanleiding van grote wetswijzigingen. De andere keer aan een kleine vraag, bijvoorbeeld het ontwerpen van een proces voor een specifiek team. De diversiteit in klanten en hun werkplekken, onderwerpen en vraagstukken maakt jouw werk afwisselend en interessant.

Als procesontwerper/ businessarchitect modelleer je de volledige bedrijfsarchitectuur. Zo werk je aan analyses op portefeuilleplannen en ontwerp je in samenspraak met businesscontrollers de samenhang tussen de processen en risico- en beheersmaatregelen, en de samenhang tussen de bedrijfs- en informatiearchitectuur.

OPDRACHT/RESULTAAT: De opdracht betreft het maken van aantrekkelijke architectuurproducten met als doel dat de producten gebruikt worden.
Om hiertoe te komen, werk je nauw samen met inhoudsdeskundigen – de gebruikers van de processen – proceseigenaren en project- en programmamanagers. Hiervoor reis je ook regelmatig door het land om informatie op te halen en met eigen ogen te zien hoe de processen er in de praktijk uitzien. Bij iedere nieuwe opdracht kijk jij verder door in jouw procesontwerp of -beschrijving de hele keten te overzien. Hierdoor maken we binnen de politie telkens betere keuzes vanuit samenhang.

De organisatie en processen zo inrichten dat we maximale waarde kunnen leveren aan politiecollega’s en zij op de juiste manier worden opgeleid, uitgerust en geautoriseerd. Dat is onze missie als Team Bedrijfsvoeringsprocessie binnen het Politiedienstencentrum: dé partner voor goed politiewerk. Als procesontwerper/ businessarchitect heb jij een sleutelrol in een slimmer, sneller, makkelijker en meer integraal werkend Politiedienstencentrum. Jij modelleert processen op zo’n manier dat ze op elkaar aansluiten.

Binnen het Politiedienstencentrum ga jij binnen de staf aan de slag voor het Team Bedrijfsvoeringsprocessie (B-prof). Dit is een groeiend team met diverse disciplines. De missie van B-prof is het mede vormgeven van de bedrijfsvoering van de toekomst binnen de politie. Hierdoor verbreedt de rol van de businessarchitect ook steeds verder naar ondersteuning van meer strategische vraagstukken. Je werkt binnen B-prof veel samen met negen collega-architecten.

Het team van architecten is divers in samenstelling en werkt op basis van vertrouwen. Wekelijks ontmoeten we elkaar digitaal in een werkoverleg. Daarnaast ontmoeten we elkaar eens in de zoveel weken op een andere plek, waar we vooral de sociale kant van het samenwerken centraal zetten, bijvoorbeeld door met elkaar een wandeling te maken of te lunchen.

Competenties:

  • Flexibel gedrag
  • Inlevingsvermogen
  • Klantgerichtheid
  • Overtuigingskracht
  • Probleemanalyse
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Resultaatgerichtheid
  • Systeemdenken
  • Samenwerken

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
  • Een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau in de richting bedrijfskunde of bedrijfskundige informatica
  • In de afgelopen 6 jaar minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van architectuur- of procesontwerp

Wensen:

  • ‘up to date’ kennis van bedrijfsvoering en bedrijfsvoeringsprocessen
  • Ervaring met modelleren in ArchiMate en BPMN en het digitaliseren van processen
  • Een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal WO niveau in de richting bedrijfskunde of bedrijfskundige informatica
  • Lean six sigma certificering of gelijkwaardig
  • TOGAF-certificering

Solliciteer nu!

Bel naar
of stuur een e-mail

Solliciteer als één van de eersten

Reageer op deze vacature

"
" geeft vereiste velden aan
Ontvang de nieuwste vacatures in je mailbox
Ontvang wekelijks de nieuwste vacatures die bij jou passen door je aan te melden.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Plus It