Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Casemanager Verzuim

Moedigh - Wezep - 12-07-2021 Naar vacature  

Voor onze opdrachtgever zijn wij per direct op zoek naar een Casemanager Verzuim voor 40 uur per week!
In jouw rol als casemanager verzuim ben je verantwoordelijk voor het initiëren en uitvoeren dan wel laten uitvoeren van beleid ten aanzien van (ziekte)verzuim en de preventie hiervan.

Je hebt de regie in het proces rondom de verzuimbegeleiding in de breedste zin van het woord en levert hiermee een bijdrage aan de verbetering van gezondheid, inzetbaarheid en productiviteit in de organisatie. Je coacht hierbij de leidinggevenden, je bent het eerste aanspreekpunt voor de leidinggevende, je zoekt het samenspel tussen de personeelsplanner, opleidingscoördinator en omgeving voor een maximale inzetbaarheid, je heb contact met de verzuimende medewerker en werkt hierbij samen met de betrokken bedrijfsarts en Werkvermogenspecialist indien nodig.

Je brengt een optimale samenwerking tot stand tussen alle interne en externe personen en instanties betrokken bij de re-integratie van de medewerkers. Als Casemanager Verzuim ben je in dit verband bekend met relevante wet- en regelgeving en richtlijnen. Doelstelling hierbij is mede het realiseren van (financiële en non-financiële) schadelastbeheersing op het terrein van verzuim en arbeidsongeschiktheid door een adequate verzuimaanpak en het voeren van de regie over de voortgang van het re-integratieproces. Het preventief handelen is hierbij van beland, daarom ben je regelmatig op de werkvloer te vinden om concrete plannen te maken en te bespreken met de betrokkenen. Het bouwen aan een goede relatie met de medewerkers is van essentieel belang waarbij streng maar rechtvaardig kan zijn.

Je werkt in een leuk team en rapporteert aan de HR manager.

Jouw verantwoordelijkheden zijn:
  • Het coördineren en begeleiden van een optimale uitvoering van het verzuimbeleid en het verzuimproces, waarbij preventie extra aandacht verdient;
  • Het realiseren van samenwerking tussen interne en externe personen die betrokken zijn bij verzuim;
  • Het op locatie proactief ondersteunen, adviseren, coachen en trainen van het lijnmanagement omtrent begeleiding bij verzuim en arbeidsongeschiktheid;
  • Het zijn van een kennisdrager binnen de locatie met betrekking tot relevante sociale wet- en regelgeving;
  • Het verzorgen van (juridische) correspondentie naar medewerkers;
  • Het aanleveren van stuur- en managementinformatie;
  • Een verantwoorde inzet van de bedrijfsarts en providers. Daarbij kunnen sturen op het consistent en correct handelen van deze partijen;
  • Het zorgen voor schadelastbeheersing.
Wezep
Functie-eisen

Voor deze functie zoekt de organisatie een casemanager die aan de volgende eisen voldoet:
  • Een CROV diploma (Casemanager Regie op Verzuim), bij voorkeur aangevuld met RCCM (Register Case en Care Management) of bereid zijn deze te halen;
  • Afgeronde HBO opleiding;
  • Enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in een productiebedrijf;
  • Actuele kennis van relevante wet- en regelgeving, arbeidsrecht en sociaal zekerheidsrecht;
  • In het bezit van uitstekende adviesvaardigheden en gesprekstechnieken;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Kennis van AFAS Profit en Verzuimsignaal is een pré;
  • In bezit van een rijbewijs.

Ook bezit je de volgende competenties:
  • Plannen en organiseren en integer;
  • Communicatief sterk en proactief;
  • Kwaliteitsgericht en nauwkeurig;
  • Efficiënt en resultaatgericht;
  • Flexibel en stressbestendig.
Waar kom je te werken?
Onze opdrachtgever is in Europa één van de grootste spelers op de markt van pluimveevlees en levert kipproducten en kant-en-klaarmaaltijden aan toonaangevende Europese food partners. Met 27 vestigingen in zes landen en een personeelsbestand van ruim 6.500 medewerkers lopen we internationaal op kop in het vertalen van consumentenwensen naar innovatieve producten, concepten en houderijconcepten.

De vestiging in Wezep is gericht op het verpakken en verwerken van verse kip (delen) en producent van ultraverse maaltijden voor de Nederlandse en Belgische retailmarkt. De ‘in huis’ groentesnijderij zorgt voor het vers aanleveren van groenten voor de maaltijden. Op de locatie Wezep werken meer dan 450 vaste medewerkers en ongeveer 250 uitzendkrachten verdeeld over het hoofdkantoor en de productielocatie.

Arbeidsvoorwaarden
Onze opdrachtgever biedt een dynamische omgeving, binnen een organisatie die veel belang hecht aan goed werkgeverschap. Daarnaast vinden zij eerlijkheid en transparantie belangrijk.

Daarnaast biedt de organisatie:
  • Een leuke, zelfstandige functie met afwisselende werkzaamheden;
  • Een marktconform salaris afhankelijk van werkervaring en opleiding;
  • Voldoende kansen om jezelf te ontwikkelen en door te groeien;
  • Winstuitkering (afhankelijk van het behaalde resultaat);
  • 30 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
  • Een goede pensioenregeling.
Sollicitatieprocedure
Ben jij dé casemanager die wij zoeken? Herken jij je in bovenstaand profiel?
Moedigh gaat graag met jou in gesprek. Samen bepalen we of de functie, jouw competenties, jouw ambitie en de cultuur van de organisatie op elkaar aansluiten.

Alleen sollicitaties via de button 'direct solliciteren' bij de vacature op onze website www.moedigh.nl worden in behandeling genomen. Als je nog vragen hebt, bel dan Madelon Meijer 06 126 290 39.

meer...



Meer vacatures van Moedigh