Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
Marketing Adviseur
Marketing Adviseur
HBO - 36 uurDe RET, een begrip in en rond Rotterdam
Vanuit ons kantoor, met uitzicht op de Willemsbrug en de Maas, ligt Rotterdam zo ongeveer aan je voeten. Over de brug rijden de trams en bussen die de core business van de RET vormen en dat maakt je trots. Om je heen is het druk, soms lijkt het zelfs chaotisch. Mensen lopen af en aan, maken een praatje of hebben haast. Het hoort allemaal bij dit bedrijf, dat al zo lang bestaat en op vele manieren met de stad is vergroeid. Wij houden van de sfeer van dynamiek en aanpakken. Rotterdam is nooit af.Het is een komen en gaan van mensen die allemaal wat van jou nodig hebben. Wat de afdeling vooral typeert is het gevoel van samen het doel willen bereiken: meer reizigers aantrekken en bestaande reizigers meer laten reizen. Je helpt elkaar met het bedenken van nieuwe ideeën, je kunt er je creativiteit kwijt en je ontwikkelt nieuwe services voor de reizigers. Op deze afdeling werken specialisten en generalisten die je voortdurend inspireren, waar je een lolletje mee kunt beleven of een borrel mee kunt drinken. En dat allemaal op onze mooie afdeling marketing.
Ontwikkelingen RET
De RET heeft de visie en ambitie om mobiliteitsmakelaar van de zuidvleugel van de Randstad te zijn. Dit betekent dat we een regierol hebben in het faciliteren van mobiliteit. En het kennen van de klanten en zijn wensen en behoeften speelt hierbij een steeds belangrijkere rol. Het ontzorgen van een volledige deur tot deur reis, maar ook de toegang tot een museum, een festival of een theatervoorstelling in combinatie met de reis zelf door inzet van combi-ticketing biedt potentie voor het verleiden van (nieuwe) reizigers naar het maken van een reis met het OV.Er zijn twee grote ontwikkelingen die het deur-tot-deur reizen en het reizen met het OV makkelijker en laagdrempeliger maken: Mobility as a Service (MaaS) en OV-betalen.
Mobility as a Service (MaaS)
RET is onlangs samen met HTM en NS gestart met de bouw van een al omvattend MaaS-platform. Dit platform biedt reizigers de mogelijkheid om in één app je volledige reis van deur tot deur te plannen, boeken en betalen. Ook service en ondersteuning wordt geregeld via één platform. Het digitaal én fysiek verknopen van vervoermiddelen in de stad maakt het nog gemakkelijker voor reizigers om hun reis van deur tot deur te maken. De RET verwacht dat steeds meer reizigers kiezen voor duurzame reizen met vele opties van OV/fiets/deelvervoer in plaats van met de auto te reizen. Gezamenlijke proposities van OV en deelvervoer worden verkend.OV-betalen
Het nieuwe OV-betalen wordt de komende jaren uitgerold onder de merknaam OVpay. Het nieuwe OV-betalen maakt het OV toegankelijker. Vanaf 2022 kun je eenvoudig met je betaalpas of mobiele telefoon in- of uitchecken bij de verschillende vervoerders. Reizen met je betaalpas betekent meer gemak en is drempelverlagend voor reizigers om het OV te pakken op ieder moment.Taken en verantwoordelijkheden
- Opzetten, uitvoeren en optimaliseren van de activatie, retentie en klantcontactstrategie van onze reizigers;
- Ontwikkelen en implementeren van marketingplannen en daaruit voortvloeiende marketing activiteiten met als doel meer opbrengsten voor de RET te realiseren en een betere positionering in de markt;
- Bewaken van de optimale marketing- en channelmix en bijsturen waar nodig;
- Signaleren van trends en klantbehoeften en deze vertalen naar productaanpassingen en/of proposities;
- Ontwikkelen van segmentgerichte proposities en activeren van (nieuwe) product markt combinaties. In deze functie ligt de nadruk op consumentenmarketing;
- Opstellen rapportages , sturen op vastgestelde KPI’s en waar nodig het ondernemen van actie;
- Maken van (tussentijdse) evaluaties van acties/campagnes en de learnings hiervan doorvertalen naar nieuwe acties/campagnes;
- Ontwikkelen van briefings en onderhouden contacten met reclamebureaus, coördineren en uitvoeren van ATL en BTL activiteiten;
- Zorgdragen voor de interne communicatie, i.s.m. afdeling Communicatie, van marketing communicatie activiteiten door middel van presentaties, nieuwsbrieven, rapportages en berichten op het intranet.
Wat ga je doen en wie zoeken wij?
In deze uitdagende functie ben je verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van met name de marketingcommunicatie activiteiten.De focus van de werkzaamheden zal liggen bij het vertalen van het aanbod van de RET in usp’s en boodschappen voor de klant, onze bestaande en potentiële reizigers. Met als doel het genereren van structureel meer opbrengsten voor de RET en een betere positionering in de markt. De RET wil nu en in de toekomst reizigers terugwinnen en (nieuwe) reizigers verleiden om met het OV te reizen en waar nodig in combinatie met deelmobiliteiten. Het gaat hierbij om campagnes, activaties en projecten rondom nieuwe producten en diensten, evenementen, dienstregeling wijzigingen, samenwerkingen met partners en het vergroten van de klantbeleving.
Wij vragen
- Een afgeronde HBO opleiding richting HEAO CE en/of NIMA B of gelijkwaardig;
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van marketing (communicatie);
- Ervaring in consumentenmarketing/B2C markten;
- Je hebt kennis van en ervaring met loyaliteitsmarketing;
- Je bent in staat om acties en marketinginzet accountable te maken en bent sterk in offline en online (actie) marketing;
- Je bent een gedreven en stevige persoonlijkheid, bent creatief en initiatiefrijk;
- Je bent commercieel ingesteld en in het bezit van goede analytische vaardigheden;
- Tot slot heb je ervaring in complexere organisaties.
- een baan voor 36 uur per week;
- een jaarcontract met intentie tot verlenging;
- een salaris van maximaal €4.830,- bruto per maand op basis van 36 uur (Inschaling op basis van opleiding en werkervaring);
- een eindejaarsuitkering van 8,3%;
- onbeperkt gratis reizen in het vervoersgebied van de RET met OV(Voor een minimaal bedrag mag het gezin mee reizen);
- een pensioenregeling: voor later.
Meer vacatures van Deret.nl