Inloggen - Registreer  

BI teamleider BI manager

Passionned - Beek - 17-12-2023 Naar vacature  

Van interim projecten tot ervaren interim specialisten en interim managers

Met interim management ontzorgen we jou wanneer je tijdelijke capaciteit of interim expertise voor je projecten nodig hebt. Wij helpen je met het vinden en de inhuur van

en
. Onze pool bestaat uit experts en managers die bij ons in dienst zijn en ook beschikken we over een uitgebreide database van freelancers. Met onze interim management diensten kun je niet alleen pieken in drukte opvangen voor bestaande of nieuwe projecten. Maar je krijgt ook specifieke (senior) expertise of verandercapaciteit om je doelen sneller te realiseren. De frisse, onbevangen, en soms kritische blik van een interimmer kan voor jouw project weleens van onschatbare waarde blijken te zijn. Met gezwinde spoed stellen we je graag een aantal geschikte kandidaten voor als je

.

Wat is interim management?

Met interim management stelt een bedrijf voor een korte(re) periode expertise of capaciteit beschikbaar aan andere organisaties. Je huurt iemand voor een bepaalde periode in omdat er op dit moment in je eigen organisatie niemand beschikbaar is. Soms heeft dit te maken met voor de hand liggende redenen zoals een collega die met ouderschapsverlof gaat. Maar ook wanneer er bijvoorbeeld sprake is van pieken in drukte (seizoenswerk) of grote projecten die lopen of van start gaan. Interimmers of freelancers huur je gewoonlijk in tegen een uurtarief of dagtarief.

Wat betekent (ad) interim?

Letterlijk staat deze term voor tijdelijk. Het woord vindt zijn oorsprong in het Latijn. De betekenis van ‘ad interim’ is in afwachting, tijdelijk of voor een bepaalde tijd. Ad interim wordt vaak afgekort als a.i. en moet je niet verwarren met

. Met ad interim huur je iemand op tijdelijke basis in. Er is dus geen sprake van een vast dienstverband en je kunt de overeenkomst eenvoudig opzeggen zonder ‘nare’ gevolgen. Interim inhuur kan ook passend zijn in afwachting van iemand die voor een bepaalde functie of rol in vaste dienst gaat komen maar nog niet (kan worden) gevonden of gecontracteerd is.

Op zoek naar bevlogen interim-managers?

Onze
zijn niet zomaar managers. Het zijn deskundige toppers in hun vakgebied en beschikken allemaal over het unieke, ijzersterke Passionned-DNA. Ze zijn bevlogen, deskundig en resultaatgericht. Ze helpen je stap voor stap bij het implementeren van

en hebben een natuurlijk oog voor

. Passionned Group levert interim-managers op de volgende terreinen:
  • Manager Datakwaliteit

Interim-specialisten op een aantal specialistisch gebieden

Naast interim-managers beschikt Passionned Group over een groot netwerk aan specialisten en experts op het gebied van
,
,
en datagedreven werken. Alleen de best passende professionals op je aanvraag worden je gepresenteerd. Hoge kwaliteit, een persoonlijke benadering en continuïteit staan bij ons voorop. Wij hebben de volgende experts en specialisten voor BI, AI en analytics beschikbaar:












Wij hebben de volgende experts voor lean, kwaliteitsmanagement en PDCA (continu verbeteren) beschikbaar:
  • Kwaliteitsadviseur
  • Procesbegeleider
  • PDCA consultant
  • PDCA teamcoach
  • Kwaliteitskundige
  • Strategisch adviseur

Duur van de interim-periode

Onze managers en specialisten (vaste medewerkers en flexibele schil) huur je in voor een nader te bepalen aantal dagen of uren in de week voor een langere periode. Het kan gaan om enkele weken, 1 maand, 3, 6 of 12 maanden. Hierna is vaak verlenging mogelijk. Passionned Group neemt alle rompslomp voor je uit handen. We dragen natuurlijk dan ook zorg voor de administratie en de afdracht van relevante belastingen. Voor zzp’ers hanteren wij

zodat je geen zorgen hebt over de fiscale gevolgen voor je organisatie.

Hoe ziet het interim management proces eruit?

. Waar nodig helpen we je met het opstellen van het profiel. Op basis daarvan gaan we kijken naar de beschikbaarheid in onze eigen organisatie en waar nodig in de markt. We selecteren daaruit de meest geschikte kandidaten en sturen je een voorstel met tarief, beschikbaarheid en overige condities. Daarna gaan de geselecteerde kandidaten op interview en bij een positief gesprek sturen we je een inzetovereenkomst. Na ondertekening zorgen we dat het administratieve proces wordt ingeregeld en kan jouw kandidaat snel aan de slag om meerwaarde te gaan leveren.

7 tips bij inhuur & interim management

Waar moet je allemaal op bedacht en beducht zijn bij interim management? We geven je hier 7 tips:

Stel vooraf duidelijke doelstellingen:

maak inzichtelijk wat je precies wilt bereiken met de inhuur van de interim expert of interim manager. Wil je bijvoorbeeld
, een KPI dashboard maken voor een specifieke doelgroep of wil je dat beslissingen voortaan datagedreven genomen worden? Dit helpt niet alleen bij het selectieproces maar het geeft ook de kandidaat inzicht in de doelen waarnaar toe gewerkt moet worden. Bespreek de doelstellingen tijdens het interview en vraag om feedback van de kandidaat.

Organisatiesentiviteit:

veel interimmers ‘sneuvelen’ vroeg of laat doordat ze zich onvoldoende bewust zijn van de interne politiek, de belangen die spelen, de organisatiedoelen, de (informele) structuur en de verwachtingen die er zijn. Uiteindelijk zoek je iemand die zich als een vis in het water kan bewegen. Bevraag de kandidaat op competenties en vaardigheden die te maken hebben met organisatiesensitiviteit zoals behendigheid, flexibiliteit en gevoel voor verhoudingen.

Toets op expertise en vergelijkbare ervaring:

vergelijk de kandidaten op hun expertise en ervaringen. Hebben ze het kunstje als eens eerder gedaan en waren ze daarin succesvol? Vraag de kandidaten hoe ze bepaalde kennis en expertise hebben opgebouwd en hoe ze die denken te kunnen toepassen in jouw project. Vraag eventueel om referenties.

Stel een duidelijk profiel op:

inhuur van een interim specialist of manager zonder duidelijk profiel is vrijwel altijd gedoemd te mislukken. Een profiel heb je nodig om de juiste kandidaten te ’triggeren’ en die personen eruit te filteren die de ‘perfecte match’ vormen met de behoefte. Heb je nog geen profiel? Geen probleem, wij helpen je graag met het opstellen ervan.

.

Fit met het team en de cultuur:

de zachte aspecten bij inhuur zijn misschien net zo belangrijk als de harde aspecten. Stel je zelf voor hoe de kandidaat zich gaat opstellen in het team en meer specifiek tijdens teammeetings. Maak dit met de kandidaat bespreekbaar. Toets ook of de kandidaat goed zou kunnen passen bij de cultuur van de organisatie en de nieuwe omgeving. Een topkandidaat kan zich snel ‘voegen’ naar de nieuwe werksituatie en -omgeving. Let daarbij ook op eerdere ervaringen van de kandidaat. Zie ook tip 2.

Hybride of op kantoor werken:

veel mensen vinden het prettig om voor enkele dagen per week vanuit huis te kunnen werken maar niet iedereen kan of wil dat. Verzeker je ervan dat de kandidaat passend is bij het beleid van hybride werken van jouw organisatie. Sommige goede kandidaten haken af wanneer er alleen op kantoor gewerkt kan worden, bijvoorbeeld door de reisafstand. Wees hier niet te rigide in want de interim-arbeidsmarkt is op dit moment krap.

Toets op respect, vertrouwen en integriteit:

hoewel dit ook zeer essentiële zaken zijn bij een vast dienstverband is het bij inhuur nog meer van belang. Want met interim gaat de meter gelijk lopen. Je moet eigenlijk direct op de interimmer kunnen bouwen. Een goede kandidaat geeft vertrouwen, maar vraagt er ook om. Respect voor andere mensen en culturen, en integriteit behoren in het DNA te zitten van een ‘externe’.

Tot slot een meer algemene regel. Om de interimmer goed aan te sturen en te bevragen en heb je als (toekomstige) leidinggevende of collega van de kandidaat een behoorlijke dosis kennis nodig van het domein waarop die werkzaam is. Externen hebben nogal eens de neiging om met hun eigen methode of tool aan te komen. Ze zijn daarin soms bijzonder eigenwijs. En dat kan tegen je gaan werken. Bouw in je team voldoende kennis op van het domein zodat je kan beoordelen of de interim specialist geen onzin loopt uit te kramen of een stokpaardje berijdt.

De voordelen van interim & inhuur via Passionned Group

Het inschakelen van de Passionned Group voor interim en inhuur biedt je organisatie direct een aantal voordelen.

hebben we voor je op een rij gezet. En je kunt ook nog eens rekenen op:
  • Alle kandidaten zijn uitgebreid gescreend en geschikt bevonden.
  • Door onze ervaring kun je ervan uitgaan dat je altijd de beste kandidaat ziet.
  • Huur je een expert of manager in, dan krijg je gratis toegang tot
.
  • Iedereen uit je organisatie heeft recht op 25% korting op
.
  • We combineren snelheid met kwaliteit, zodat het inhuurproces vlot verloopt.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Passionned
Meer BI teamleider BI manager vacatures