Inloggen - Registreer  

Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen

Secretarieel medewerker - Dienst HRM s)

Politie.nl - Rotterdam - 10-04-2024 Naar vacature  

Een vlekkeloze organisatie achter de schermen van de Dienst HRM: daar zet jij je voor in als secretarieel medewerker bij het Politiedienstencentrum. Je biedt directe ondersteuning aan één van de sectorhoofden (MT-lid) en samen met je collega-secretarieel medewerkers aan het management van alle sectoren van de dienst. Het resultaat: managers die efficiënt en effectief bijdragen aan een optimale dienstverlening. En jij iedere dag weer blij dat alles perfect geregeld is.

Specificaties vacature

Locatie(s):

Leusden, Rotterdam, Zwolle

Organisatieonderdeel:

Politiedienstencentrum

Vakgebied(en):

Administratie en secretarieel

Niveau:

MBO 3

Wat ga je doen?

Als secretarieel medewerker neem je een sectorhoofd van de Dienst HRM veel regelwerk uit handen. Zijn er belangrijke ontwikkelingen of mag er iets niet vergeten worden? Dan ben jij degene die daarop wijst. Ook verzorg jij agendabeheer, je plant afspraken, verzorgt de communicatie daaromheen en ziet toe op een kloppende en werkbare planning. Bij vergaderingen check je de beschikbaarheid van mensen en middelen en verzamel je de relevante stukken. Bovendien maak je een helder verslag en deel je alle gemaakte afspraken via een actie- en besluitenlijst. Daarbij bewaak en stimuleer je de opvolging waar nodig. Tot slot behoort het regelen van onder andere vergaderlocaties, bloemen en cadeaubonnen tot jouw takenpakket. Ook fungeer je als vraagbaak voor de sector.

Naast het sectorhoofd ondersteun je het managementteam van de sector. Je werkt nauw samen met de collega-secretarieel medewerkers die de andere sectorhoofden ondersteunen. Jullie delen de kennis die je opdoet in cursussen, pakken gezamenlijke thema's op en vervangen elkaar tijdens vakanties of ziekte. Zo ontzorgen jullie samen alle sectorhoofden binnen de Dienst HRM.

Waar ga je werken?

Je maakt deel uit van een pool van secretarieel medewerkers binnen de Dienst HRM van het Politiedienstencentrum (PDC). Bij deze dienst werken circa 2500 mensen. Zij ondersteunen alle politie-eenheden op het gebied van werving, doorstroom, opleiding, ontwikkeling, vitaliteit, veiligheid, HR-advies en administratie. Voor deze vacature focus jij je als secretarieel medewerker hoofdzakelijk op het werken bij VGW of bij OBT. Daarnaast ben je vaste achtervang/vervanging bij afwezigheid of ziekte van collega-secretarieel medewerkers. Het stafbureau, waaronder de secretarieel medewerkers vallen, ondersteunt de leiding.

Bij de Sector Veilig en Gezond Werken (VGW) richten we ons op het behouden en bevorderen van de duurzame inzetbaarheid en weerbaarheid van medewerkers en daarmee het voorkomen van uitval. Je hebt te maken met gevoelige Arbo-gerelateerde onderwerpen die veel politiecollega's raken. Deze sector bestaat uit ongeveer 400 medewerkers, waaronder arbeidsdeskundigen, psychologen en bedrijfsartsen die vooral in de eenheden werkzaam zijn. In de praktijk werk je veel samen met het sectorhoofd en een aantal stafadviseurs.

Bij de Sector Operationele Begeleiding en Training (OBT) richten we ons op de training en begeleiding van onze medewerkers. We geven onder meer leiding aan de aspiranten binnen het korps en trainen collega’s op hun beroepsvaardigheden (bijvoorbeeld rijvaardigheid, schietvaardigheid, fysieke vaardigheid). Ook de collega’s die zich op landelijk niveau bezighouden met leren en ontwikkelen, vallen onder het stuur van deze sector. OBT bestaat uit ruim 800 medewerkers die veelal in de eenheden werken en wordt aangestuurd door een driehoofdige sectorleiding.

In onze organisatie zijn we open en transparant naar elkaar en werken samen op basis van gelijkwaardigheid. Daardoor versterken we elkaar en krijgt iedereen de ruimte om zich te uiten en met ideeën te komen.

Wie ben jij?

Jij hebt goede organisatie- en communicatie skills. Zo zoek je actief de samenwerking op, deel je graag je kennis met anderen en kom je gemakkelijk uit je woorden. Met oog voor de belangen van de klant en die van je sector ga je enthousiast, proactief en oplossingsgericht te werk. Daarbij ben je kritisch en assertief genoeg om “nee” te verkopen als dat nodig is. Verder besef je dat je met gevoelige informatie werkt; daar ga je integer en nauwkeurig mee om. Gezien de politiek-bestuurlijke omgeving van de Dienst HRM, waarbij de werkdruk varieert, is het fijn als je kunt meebewegen met de wisselende dynamiek.

Verder heb je:
  • mbo 3 werk- en denkniveau*, bij voorkeur een opleiding in een administratief-secretariële richting;
  • ervaring met Microsoft-applicaties zoals Word, PowerPoint en Excel en Teams en de vaardigheid om je nieuwe applicaties (zoals ons facturatiesysteem) snel eigen te maken;
  • ervaring met documentatie- en archiveringstechnieken;
  • vaardigheid met het maken van verslagen, overzichten en notulen.

Wat wij bieden

De formele standplaats is Rotterdam. In de functie bij VGW werk je deels vanuit Zwolle en bij OBT deels vanuit Leusden. In beide functies werk je ook vanuit Rotterdam en andere locaties in het land voor overleg. Daarnaast kun je regelmatig thuis werken als je dat prettig vindt. Er is ruimte voor 2 fte. Het betreft een functie voor 32-36 uur per week.

Omdat goede mensen belangrijk zijn binnen de politie investeren we in jouw toekomst. We bieden uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en een aanstelling in tijdelijke dienst voor een proeftijd van een jaar. Bij voldoende functioneren wordt de aanstelling na een jaar omgezet in een vaste aanstelling.

Verder kun je het volgende van ons verwachten:
  • een bruto maandsalaris van minimaal € 2.343,- en maximaal € 3.825,- (schaal 7 Bbp) op basis van een 36-urige werkweek;
  • 8% vakantie- en 8,33% eindejaarsuitkering;
  • goede pensioenregeling en betaald ouderschapsverlof (
).
De formele functie binnen het functiegebouw van de politie is
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Politie.nl
Meer secretarieel medewerker - Dienst HRM s vacatures